Ons mannetje heeft een tijdje goed in zijn eigen bedje geslapen, maar op een bepaald moment ging t mis. Nu ligt hij al heel lang elke nacht bij ons in bed. We brengen hem in slaap door naast m te liggen en als hij wakker wordt en beseft dat we er niet zijn ...krijsen. Hij is het rollen ook zo gewend geraakt dat in het ledikant hij steeds met zijn hoofd teken de spijlen stoot. Heb geprobeerd hem slapend over te leggen. Geen succes dus. Ik heb er inmiddels zo genoeg van. In september komt nr 2 en met zn vieren in 1 bed zie ik echt niet zitten. De standaard tips helpen niet echt maar ik hoppte dat jullie mij misschien nog kunnen helpen mijn ventje terug te krijgen in zijn eigen bedje!!
Hoe oud is hij? Heb je al eens een campingbedje (met eigen matras) geprobeerd? Als hij dan zijn hoofd stoot doet het sowieso niet zoveel pijn. Wat heb je al geprobeerd?
Hier werd de kleine ook steeds wakker omdat hij zn hoofd stootte. Bij 18 maanden hebben we hem in peuterbed gelegd en nu is het probleem opgelost en slaapt hij heerlijk.
Laten huilen lukt niet en doe ik ook liever niet, ben bij m gebleven , slapend over gelegd...wat is er nog meer te proberen? Hij word zondag 1. Campingbedje is een idee, maar lost het probleem niet op dat hij bij ons wil liggen. Peuter bedje heb ik ook over gedacht maar is ie toch echt nog te jong voor, daar rolt hij denk ik uit..
Als je dit echt wilt veranderen dan kan je niet om huilen heen. Wil je hem niet laten huilen dan zal je de situatie moeten laten zoals hij is. Leg je hem in ander bed dan zal hij toch echt huilen. Je hebt dus eigenlijk maar 2 keuzes en dat is zo laten of aanpakken en (evt met campingbedje) leren dat hij in zijn eigen bed moet slapen. Hoe je het ook wend of keert hij zal het even niet leuk vinden!
Dat snap ik wel, maar het moet wel zo zijn dat hij in slaap valt en niet de hele nacht door huilt. Wat bereik ik er anders mee dan? Maar kun je het iets uitgebreider uitleggen hoe ik het dan aan moet pakken ?
Huilen hoeft ook niet hoor. Ken je het boek lekker slapen, zonder huilen? Vriendin van mij heeft deze gebruikt en haar kleine slaapt nu iedere nacht in haar eigen bed, zonder dat ze daar bij heet hoeven huilen, in haar eentje. Want dt ou het bij mij vooral zijn, het niet alleen laten huilen. Kost veel tijd, maar als je echt wil zou ik hier zeker die tijd in investeren.
Het kan zeker! En zou het vooral doen zo, ik geloof wel dat dit een fijne manier is, zeker als ik zie hoe het ging met het kindje van die vriendin.
Er zijn heel veel verschillende adviezen, ieder heeft een eigen mening en ieder kindje is anders. Hopelijk helpt het boek jou.