Help,andere manier van slapen in kinderdagverblijf

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by 1979kik, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

dat lijkt idd, maar het valt wel mee. Van de 2 of 3 leidsters op de groep is er altijd wel iemand aan het lopen of moet iets pakken. Dan loop je meteen even langs de slaapkamer en kijkt even binnen. Ik ga niet steeds naar binnen hoor, dat veroorzaakt alleen onrust, maar bij de kleinste baby's kijk ik wel of ik de borstkastjes heen en weer zie gaan en of er niemand huilt, maar dat hadden we anders wel gehoord.

2. adi

adi Niet meer actief

Maar in dit geval zou de leidster elke 5 min de trap op moeten naar 'boven' (zoals wij het uit het verhaal begrijpen). Dan moet je dus elke 5min je bezigheden in de groep laten vallen en weer de trap op lopen, DAT is toch niet te doen?
    De slaapkamers op het kdv van mijn kindjes zijn ook midden in de groep en de deur van één slaapkamer staat bijv. pal naast het keukentje. Dan snap ik wel dat je vaak even binnen kunt kijken.

3. tulip

tulip Niet meer actief

nee dat klopt wel, ik vind het ook nogal een domme indeling dan als ik het mag zeggen.

4. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Sanne slaapt thuis vrij licht, ik hoef de wc maar door te trekken boven en ze is wakker. Op het kdv slaapt ze overal doorheen en zelfs beter dan thuis !! Bij ons gaan ze ook zeker iedere 10 minuuten checken. Ik vind het alleen maar een fijn idee eigenlijk.

Liever dat ze ze dan per ongeluk wakker maakt dan dat ze niet zien dat er wat is ! Thuis doe ik dat i.d. ook niet, maar dan heb ik enkel mijn eigen kind en i.d de babyfoon. Maar het op het kdv zijn ze continue bezig met andere kindjes en horen ze niet alles lijkt me

Share This Page