Dat was vroeger zo...dan was je niet meer gesaneerd na zoveel jaar niet komen. Nu ben je gewoon tot een bepaald bedrag verzekerd..ligt eraan hoe hoog je verzekering is. Ik was ook heel lang niet geweest en heb 30% zelf betaald de rest is verzekerd. Zo was het teminste bij mij.
hier nog een die als de dood is voor de tandarts. heb net een afspraak gemaakt voor me man en mij voor as donderdag ben benieuwd ben nu al zenuwachtig.
Dit klopt als een bus. Ik heb dit nagevraagd. Krijg ook alles vergoed vna mijn verzekeirng ze kijken niet meer naar hoe lang je niet geweest bent. Ik was ook al ruim tien jaar niet geweest. Heb alleen twee gaatjes en heel veel tandsteen. Ik ben wel naar een goede tandarts gegaan!
Ik ken eht probleem ook.. GA nu gelukkig alweer 6 jaar heen, en zonder problemen. Maar voor die tijd, ben ik dus ook jaren niet geweest, ik geloof ook 6 jaar.. Puur uit angst.. Mijn man moest 8 jaar geleden overstappen naar een andere tandarts, omdat de zijne met pensioen ging. En hij heeft mijn probleem besproken met toen zijn nieuwe tandarts, een vrouw.. Zij zei steeds, ja ze moet zelf komen. Mijn man wist me 6 jaar geledn over te halen.. De eerste keer was alleen kijken. Verder niets.. En zo is het stapje voor stapje opgebouwd... Ze had respect voor mijn angst, er moest wel wat hersteld worden, maar het is stap voor stap gedaan, alles onder verdoving.. En ik gaf steeds de grens aan.. Pauze was pauze. Echt ze had onwijs veel geduld.. Nu ga ik al 6 jaar ieder half jaar voor controle, en nog vind ik het doodeng.. Maar ik ga nu wel, en ik heb zoveel vertrouwen in mijn tandarts.. Ze is echt een kei.. Ik ben blij dat ik nu zover over mijn angst heen ben, Wayne krijgt hier voorlopig niets van mee. Met de controles gaat hij mee, omdat ik weet, dat bij controles verder niets gedaan wordt. Mocht er wat moeten gebeuren moet daar een aparte afspraak voor gemaakt worden. Maar ik ga nu al 5 jaar op controle en sta binnen 10 minuten weer lachend buiten, omdat er dus nooit wat gevonden wordt.. Ik weet dat het moeilijk is, maar ga opzoek naar een tandarts die jou wil helpen, die begrip heeft voor je angst, want dat hebben ze lang niet allemaal.. En neem desnoods iemand mee voor de steun.. Echt dat helpt... En een tandarts die begrip heeft voor je angst, vind het niet erg als je gaat liggen huilen in de stoel..
Hou op schei uit....ik loop nu al drie weken met afgrijselijke kiespijn rond. Ben gisteren dan ook eindelijk naar de tandarts geweest (was 2,5 jaar niet geweest, daarvoor 4 jaar niet). Het valt op zich allemaal wel mee met de gaatjes, maar er moeten 2 kiezen getrokken worden. Oh, het is dat ik zo'n pijn heb, maar anders..... Het huilen stond mij ook nader dan het lachen, ook toen hij ging boren en ik blijkbaar nog niet voldoende verdoofd was. Ik kon wel janken! Maar goed, ik ga nu even doorbijten en daarna netjes om het half jaar naar de tandarts. Dan kan het nooit echt mis zijn... Succes!
nou ik was bang voor de tandarts en heb t nog niet op alle tand artsen helaas zijn er 6 tandarsten in mn mans fam dus moet er echt aan geloven na de eerste keer naar mn mans oom te zijn geweest vind ik t helemaal niet erg meer . was denk ik even door bijten
Mijn man is ook al heeeeeeel veel jaren niet meer geweest, en hij gaat op 11-08-08 naar kerkrade toe (www.angstvoordetandarts.nl) Hij heeft dan eerst een intake gesprek, en dan krijgen we de begroting ervoor
Goed van je man! Ik weet zeker dat hij met een heel ander gevoel na buiten gaat. Hun weten je echt op je gemak te stellen. Ik heb er toen 2uur voor in de auto moeten zitten..maar is het allemaal waard geweest. Had ik dit adres toen eerder geweten was ik veel eerder gegaan. Hun hebben heel veel reactie's van andere mensen op de site staan...en echt die kloppen. Het is super daar! En niet duur zoals die CDC. Succes!