hoi dames, Misschien kunnen jullie even je mening geven hierover, want ik ben misschien niet zo realistisch meer: Ik ben nu op 6 dpo. Banner klopt niet. En ik heb gisteren, zonder na te denken, in een restaurant rosé lamskoteletten gegeten. ( 5 stuks!!) Netjes wijn laten staan, maar dacht er helemaal niet bij na. Zo stom!! Toen ik thuis kwam realiseerde ik het me. Ik ben meteen gaan googelen en ik weet wel dat de kans klein is, maar ik voel me nu zo schuldig. Mocht ik zwanger zijn, en dat gevoel heb ik natuurlijk nu, hoe groot is de kans dan op toxoplasmose? De incubatietijd is 10-24 dagen, dus als ik het heb en zwanger ben kan de baby het krijgen. Is het reëel dat ik hier al de hele dag mee zit? Of een beetje ver gezocht? Wie kan mij gerust stellen?? Ik las ook op internet dat rosé lamsvlees 'gevaarlijker' is dan bijv rund. X
Nee is niet reëel, relax! Je bent misschien niet eens zwanger, zo wel, het kindje heeft tot 6 weken geen bloedband met jou. Ik hoop wel dat ze lekker waren! Ik zou gewoon lekker blijven genieten van het eten en drinken en andere dingen die je 'niet mag' tijdens de zwangerschap tot de positieve test. Behalve dan drugs, overmatig alcohol of roken, want dat beïnvloedt de vruchtbaarheid. Maar een wijntje of stukje rood vlees kan best hoor, is mijn mening. Voor hetzelfde geldt duurt t een jaar of langer voordat je zwanger bent, heb je dat jezelf al die tijd ontzegd! Zonde!
Ik vind het ook niet reëel. Maar als je je echt zorgen maakt kan je ook ren bloedonderzoek aanvragen. Als je het als een hebt gehad komt dat uit de test en als je het dus al eens heb gehad kan je het niet nog eens krijgen heb ik gelezen. Hier doet vriendlief de kattenbakken
Eerste 4 weken is er nog geen bloedband, dus relax! Gewoon de voorschriften volgen zodra je een positieve test hebt, ervoor is dat voor niets nodig. Als je er 'teveel' mee bezig bent, heeft dit misschien ook wel invloed op het zwanger worden. Ikzelf dronk geen alcohol meer na de eisprong, at super gezond, etc. maar dit hou je echt niet lang vol. De eerste maand dat ik alles los liet, gewoon een glaasje dronk als ik dat wou, was ik zwanger, dus bij mij had het wel zeker een invloed! P.S.: ik heb preventief een bloedtest laten doen en bleek immuun voor toxoplasmose, dus misschien ook eens laten testen?
De eerste 6 weken geen bloedband dus kun je je nog vol vreten met filet en wijn drinken hahha. Doe je natuurlijk niet Mijn Buuf kwam er pas na 12 weken achter dat ze weer zwanger was na een bevalling, heeft gedronken en alles gegeten wat je na ene zwangerschap lust, kind is 100% gezond Ik heb in de jaren dat we bezig zijn van alles geprobeerd en gelaten. De maand dat ik nu zwanger werd had ik een festival, was ik dronken, at ik alles, lette ik niet op de lijn en heb op dat festival zelfs gerookt... Zwanger Een goede mindset is belangrijker denk ik nu. Gelukkig zijn en stress-vrij doet veel meer dan geen wijn drinken of elke week naar de osteopaat (allemaal geprobeerd)
Dank voor jullie reacties allemaal! Ik voel me een stuk geruster. Ik ga het proberen wat meer los te laten. Maar dat is supermoeilijk. We zijn pas net begonnen voor een brusje, maar voor mij duurt het al een eeuwigheid omdat ik ruim 10 maanden heb moeten wachten tot mijn vriend er ook aan toe was. Daarom wil ik er alles aan doen dat het goed gaat! Bedankt jullie reacties doen me goed!!!
Net wat de rest zegt: relax. Ik heb zelf pas een stukje rose biefstuk op. Kwam er te laat achter en twas bij mn zus die nog van niets weten. Heb in totaal twee kleine stukjes van de buitenkant op. Ik was toen pas vijf weken. Ook ik had even schrik, maar ik dacht ach. Het waren maar een paar kleine stukjes en nu eet ik het gewoon niet meer.
Spannend dan zeg de 1e ronde, ik herken het helemaal. Ik was er ook al maanden klaar voor bij de 1e. Maar manlief wilde nog niet erg.