Ronde twee! Nu vol vragen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnneRose, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    De titel zegt het al: we zitten in ronde twee, maar nu zit ik met vragen, waar ik niet echt een antwoord op kan vinden. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!

Mijn cyclus zit op gemiddeld 29 dagen, met uitschieters van max.3 dagen. (Dus minimaal 26, maximaal 32 dagen). Ik ben altijd 5 dagen ongesteld. Omdat mijn vorige menstruatie een beetje vreemd was, ben ik nu een beetje de tel kwijt... op 5-8 (4 dagen voor NOD) begon ik met een beetje bruinverlies, en rood bloed met vegen. dit sukkelde een beetje door, tot 9-8 (NOD-dag) toen brak de menstruatie door. helderrood met stolsels. echter, dit was de volgende dag alweer zo goed als verdwenen! Maar vanaf wanneer moet ik nu rekenen? vanaf de dag dat het bruinverlies begon, of vanaf de dag dat mijn 5 dagen menstruatie echt begon? het maakt 5 dagen verschil voor mijn volgende eisprong... Ik gebruik een kalender-app om de boel bij te houden maar ik vind het maar lastig :(

Verder zit ik met de vraag of jullie op basis van het cervix-slijm kunnen achterhalen wanneer je eitje springt. De vorige maand leek hij bij mij 4 dagen eerder te springen, afgaande op mijn afscheiding. Dit komt dan weer overeen met de dag waarop het bruinverlies begon. pffff puzzelen puzzelen... (ik gebruik nog geen ovulatietesten, omdat we pas net beginnen en die dingen best prijzig zijn op de lange termijn. We willen eerst zonder proberen)

als laatste nog een vraag over de tijden waarop je het beste kunt klussen... We zijn vast begonnen, aangezien mijn eitje (gezien vanaf 5-8) op zaterdag 22-8 valt. (en anders op maandag 24-8)
    Vorige maand hebben we dagelijks geklust, tijdens de hele vruchtbare periode. Maar is het nu beter om toch om de dag te klussen? Of heb je meer slaagkans als je iedere dag klust? (Ben een beetje bang als ik om de dag klus, dat ik dan net de dag van de eisprong mis...

een hoop vragen, een heel verhaal! Ik hoop dat het een beetje duidelijk is voor iedereen ^^

Liefs Anne

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Een hoop vragen idd! Er zullen er alleen maar meer komen ;)
    Hierbij wat tips/ervaringen.

Als je vanaf 9 á 10 dagen na de start van je menstruatie om de dag sex hebt dan zit je volgens mij een eind in de goede richting.

Ik gebruikte testen van sensitest, een voordeelverpakking, dat vond ik nog wel te doen. Je kan ook juist denken in deze beginperiode te testen, waardoor je een regelmaat kunt ontdekken en deze later niet meer hoeft te gebruiken.

Cervixslijm duidde op de goede periode maar daar ben ik nooit blind op gevaren.

Succes !

3. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ik heb gehoord dat klussen om de dag idd beter is voor de kwaliteit van de zaadjes.
    Op je andere vragen heb ik geen antwoord, sorry.
    Heel vervelend voor je alle onduidelijkheid!

4. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Jullie zijn nog maar net bezig, ben je gestopt met de pil oid? Want dan kan je eigenlijk nog niet over een regelmaat van een cyclus spreken. Dan heb je vaak eerst gekke menstruaties met bruinverlies etc. Ik zou dus eigenlijk nog niet echt tellen. Maar als je wel wilt tellen zou ik gewoon twee tellingen maken van de eerste dag van t bruinverlies en de eerste dag zonder bruinverlies. T bruimverlies kan trouwens ook te maken hebben met t ei geloof ik.
    Je zou wel kunnen zien ongeveer wanneer je ei is wbt t slijm. Maar weet niet hoe dat precies zit.
    Ik zou er eigenlijk niet zo mee bezig zijn van wanneer je moet klussen. Om de dag schijnt goed te zijn. En je mist je eisprong niet want t zaad leeft gemiddeld 3-4 dagen geloof ik en je bent ook nog een dag na de eisprong vruchtbaar.

Ik hoop dat je snel een posi test hebt.

5. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Dank jullie voor de snelle reacties! ^^ ik slikte al jaren geen pil meer, dus geen ontpilllen hier :)zoals jullie zien ben ik erg aan het puzzelen. Onze zoon kwam dwars door de pil heen, dus toen was ik totaal niet bezig met cyclussen e.d ;)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Rood verlies is dag 1. Bij bruin dus nog niet.

Cervix slijm kan een methode zijn. Of temperaturen of een ovulatie test.
    Ik vind persoonlijk temperaturen het beste. Alleen dan zie hebben pas achteraf. Met een test meet je de piek.

Vrijen kun je doen rond je ei. Maar ik zou er zelf niet teveel druk op leggen. Maak het leuk en hou het leuk.

Om de dag een zaadlozing is het beste. En je mist je ei niet, zaad is ongeveer 72 uur in leven. En je eitje is ongeveer 24 uur vruchtbaar.

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Hier cervix slijm en baarmoedermond methode gebruikt. Dan weet ik zeker dat mn ei is geweest. Niet precies de dag, maar wel de periode. Ik begon ook na mn menstruatie met seks. Eerst om de paar dagen en als mn slijm anders werd dan om de dag.

Deel Deze Pagina