Haaai allemaal, ondertussen ben ik aardig door mn voorraad flesjes heen te raken en vroeg ik me af hoe jullie jullie voorraad borstvoeding invriezen!? Ik ijsblokjeszakjes of vormpjes lijkt me toch niet heel erg makkelijk, maar dit kan aan mij liggen.. Dus kom maar op!! Vertel!!! Alvast bedankt! Liefs
In ijsblokjeszakjes Ik vind het erg gemakkelijk, omdat ik elke gewenste hoeveelheid kan ontdooien. Thirza drinkt bij de gastouder flessen van 180-200 cc, maar bij mijn man drinkt ze heel wisselend en door alles in ijsblokjeszakjes in te vriezen, kan ik gewoon inspringen op hoe ze in haar velletje zit... Bovendien kan ik zo ook nog eens een klontje ontdooien om door een groentehap te gooien, een kleine hoeveelheid voor een beetje pap, enz. En zo kan ik toch een grote hoeveelheid voeding invriezen, zonder dat ik gelijk door m''n voorraad kolfflesjes heen ben,
Hoi Ik vries gewoon hele voedingen in! Jarno drinkt ongeveer 190 en dit vries ik dan ook gewoon in. Ik gebruik avent bekers vn 240ml ideaal! Groetjess
Ik vries het in in speciale borstvoedingszakjes van medela, maar dat komt omdat ik die gratis bij mijn kolf heb gekregen. Deze zijn namelijk erg handig maar wel prijzig. Je kan datum en hoeveelheid erop schrijven en ze scheuren echt niet (zoals ijsblokjeszakjes wel eens doen, bij mij al 2 keer gebeurd van de 4 keer) Ze zijn nu op en nu ga ik denk ik het toch weer in de ijsblokjeszakjes doen...
In diepvries ritszakjes van de ah en avent via bakjes... Als mijn bakjes bijna allemaal vol zijn, dan pak ik het laatste avent via bakje... stop daar een open diepvrieszakje in... en giet de melk erin... zakje "rit"/"druk" ik dicht en dan gaat het de vriezer in... dan vries het in de vorm van het bakje (=makkelijker met ontdooien voor mij)
In de flesjes van Medela zelf. Ik heb echt te horen gekregen dat het afgeraden wordt om in ijsblokjeszakjes in te vriezen, aangezien er dan restjes plastic aan de melkblokjes kunnen blijven zitten. En ach, vind het ook wel handig om het in de flesjes zelf in te vriezen. Dus ja... ik ga ook extra flesjes bijkopen..
ik vries ze in die bakjes van advent, meestal een hele voeding maar soms ook maar 50 cc voorals ze strakjes meer gaat drinken kan oma zo aanvullen met 50 cc, handig kunnen stakjes ( met 6 mnd ) ook de groenten hapjes al afgemeten in...een tip als je ze los koopt deksels en bakjes zijn ze goed koper als set...geen idee waarom kon de verkoopster van prenatal mij ook niet vertellen
Ik vroor de flesjes of die voedingszakjes van medela in. Maar je kan ook van die sapflesjes van de Hema kopen, die zijn maar 1,50 euro per stuk. Als je ze alleen gebruikt voor ontdooien en invriezen (liever niet verhitten want ze zijn niet bisenol A vrij), dan is dat prima. Ik gebruikte ook wel de ijsblokbakjes van dat flexibele plastic, maar was daar niet zo weg van. Meestal vroor ik makkelijke hoeveelheden in 75 ml, 100 ml, 150 ml, 175 ml. Lag er een beetje aan hoeveel ik kolfde (soms namelijk meer dan hij dronk). Vaak kon ik er dan met een beetje goochelen wel weer passende hoeveelheden van maken. Soms kwam dat niet uit, maar dan keek ik wat ik ging ontdooien de eerstvolgende werkdag en dan hield ik wat verse afgekolfde melk apart. Als het beiden op dezelfde temperatuur is mag je dat namelijk gewoon mengen.
Ik gebruik de Pump & Save zakjes van Medela. De hele vriezer staat er vol mee. Nadeel is wel dat er maar 150/160 cc in kan, dus dat ik geen hele voeding heb per zakje.
Bedankt voor jullie reacties!! Die 'ritszakjes' lijkt me ook toch wel erg handig! Die kun je nog een beetje makkelijk stapelen in de vriezer, lijkt me. Bij ons kun je bij de thuiszorg ook wel goedkope flesjes kopen (geloof iets van 75 cent voor 120cc flesje en andere zijn iets duurder van 200cc). Maarja heb nu iets van een kleine 20 flesjes van rond de 120 cc. en een aantal van 50 cc., maar dat pakt toch niet heel handig in de vriezer, vind ik (neemt zoveel ruimte in). Hmm.. toch nog maar eens uitproberen, wat verschillende manieren.. En die ijsklontzakjes, lijkt me toch niet handig.. Liefs
Ik vries op het moment helemaal niets in ! Maar de keren dat ik melk ingevroren heb deed ik dat in van die kleine 'goedkope' eigen merk flesjes (etos/kruidvat/hema/prenatal). Je kent ze vast wel ! Daar deed ik dan de melk in om in te vriezen, om te laten ontdooien, om op te warmen en dan om te drinken kiepte ik het over in de difrax flessen !
Geef je de melk die je invriest nu ook al aan je kindje? Wij hebben gemerkt dat Evy de wat oudere melk niet meer wilde drinken en de nieuwere wel (beide uit de vriezer). Volgens mij verandert de samenstelling van de melk gedurende de eerste maanden van de borstvoeding. Ook verandert de smaak bij onvriezen. Misschien heb ik het mis hoor.
Judith, De samenstelling van je melk veranderd elke voeding ! Word elke voeding afgestemd op wat je kindje op dat moment nodig heeft ! En idd voeding die in de vriezer is geweest smaakt ook weer anders en ruikt ook anders, sommige kindjes weigeren daarom ook ingevroren -> ontdooide mamamelk ! Waarom Evy 'nieuwere' melk wel drinkt en de wat 'oudere' melk niet, geen idee !
Aha, zelfs elke voeding. OK, ik had van de LK gehoord, dat in de eerste maanden de melk veranderd naar meer vettere melk. Maar Evy wilde misschien gewoon tiet en geen fles . Ik vries trouwens de melk in de avant bakjes/flesjes van 240 ml.
Ik heb begrepen elke voeding, het past zich aan aan de behoeftes van je kindje. Dus de ene keer meer antistoffen, de andere keer wateriger ivm dorst (warm weer), etc !