Hoi dames, Ben benieuwd naar jullie mening! We hebben een nieuwbouwhuis op het oog waarbij er aan de voorkant een eetkamer ligt, dan een smaller stuk met de keuken aan de twee zijkanten en dan de woonkamer aan de tuinkant. De keuken ligt dus tussen eetgedeelte en woonkamer in. Wat vinden jullie hiervan of heb je hier ervaring mee? We kunnen nl de keuken ook nog omruilen met het eetgedeelte. Leuke van de standaard indeling is dat je echt een mooie ruime lichte eetkamer hebt en vanuit de keuken goed contact met de woonkamer. Maar dus geen contact tussen woonkamer en eettafel. En de keuken is een soort smalle doorgang naar het eetgedeelte. Ik twijfel zelf erg wat leuk is!
Mijn zusje had dit op haar vorige woning. Ik vond het drie keer niets. Daar was het niet giga groot het middenstuk dis misschien als het groter was het meer bevalt
Hi, Wij hebben zoiets.. Ideaal geen tafel in de woonkamer. Maar het was bij ons even groot de ruimte keukenblok en eethoek. Geen smal stuk.. Dus liep wel door.. Contact was prima met woonkamer.. Even wat laten liggen ook geen punt, ligt niet meteen in het zicht als je op de bank zit.. 😉 Dus wij vinden het fijn.. Snap niet zo goed als je de keuken voor doet, waar je dan je tafel laat als het een smal stuk is? Moet je er steeds omheen?! Erger je daar dan niet aan? Maar heb niet echt een goed zicht op de ruimte, dus misschien is dat ook weer niet zo..
Mij lijkt het juist leuk die indeling. Makkelijk contact van de keuken met de woonkamer en van de eetkamer met de keuken. En ik zou wss die eetkamer zelfs niet echt gebruiken (eten meestal in de keuken) maar als speelhoek gebruiken of zo. Maar ja, weet natuurlijk niet of het piepklein is of niet.
Mijn ouders hebben zoiets. Voor de woonkamer, dan smal stuk met aan de zijkant de keuken en dan achterin grote eetkamertafel. Is door verbouwing zo ontstaan. Vind het wel handig. Enige nadeel is dat je geen goed licht in de keuken hebt. Alleen van lampen.
Een vriendin heeft zon indeling. Ik vind het niks. Ze heeft 2 kleinere gedeeltes voor de kamer en eetkamer, de keuken in het midden lijkt erg groot doordathet in het midden ligt.
Wij hebben zoiets. Ik vond het erg leuk toen we het huis kochten, maar in de praktijk vind ik het een ramp. Iedereen die bij ons thuiskomt, moet door de eethoek en keuken heen om in de woonkamer te komen. Dat betekent bijv. met verjaardagen dat iedereen eerst langs de puinzooi in de keuken moet. En sowieso, ligt de keuken dus heel erg in het zicht, de kinderen gaan er constant doorheen, wat ik met koken nooit zo fijn vond, zeker niet als ze klein zijn. Als ik ooit nog verhuis wil ik een huis met een aparte keuken en/of eetkamer, waar je de deur van kunt dichtdoen, haha.
Niet zelf gehad, wel bij anderen gezien. Je hebt ALTIJD doorloop door je keuken en dat vind ik zelf echt niet fijn. Visite die altijd door je keuken heen moet, kinderen die erdoorheen rennen terwijl jij staat te koken. Aan beide kanten hekjes moeten plaatsen als je kleintjes hebt. Ik vind het drie keer niks.
Het lijkt mij fantastisch haha. Ik kook graag en zeker met de kinderen Mijn oudste wil banketbakker worden en is daar veel uren mee bezig. Nu in een afgesloten keuken, wat ik dus jammer vind. Zo hebben we veel minder contact. Overdag zou bij ons dan de keuken en eetkamer veel gebruikt worden. (kop thee en knutselen van de kinderen en koken). Helemaal in de zomer super als de tuin op de keukenkant ligt En in de avond heerlijk op de bank.
Wij hadden dat in ons vorige huis. Gasten hoefden niet door de door de keuken, want die kwamen door de gang aan de andere kant. In de keuken zelf kon je ook doorlopen naar de eetkamer/werkkamer. Vond het waardeloos, geen raam in je keuken en het is gewoon een soort doorgang, vond de ruimte ook niet handig in te delen. Zou dat niet snel weer kiezen.
Dank voor jullie reacties, wisselende meningen zie ik. De ruimte middenin waar de keuken moet komen is niet super smal, 2,6 meter, maar met een keuken aan beide zijden is de doorloop maar 1,40 breed. Wel een goed punt dat dit natuurlijk ook niet echt ruim is voor een eettafel...
Waarom lees ik de hele tijd Kate Middelton huis als ik door de titels heenscroll? Word gek van mezelf
1,40 breed is prima hoor! Wij hebben denk ik 1,10 of 1,20! Ramen aan voor en achterzijde, genoeg licht! Contact met woonkamer en eethoek. Idd zoontjes zitten daar nog Wel eens te knutselen enzo.. Heerlijk!!
1,40 breed is prima hoor! Wij hebben denk ik 1,10 of 1,20! Ideaal ook dat je een mooie kastenwand kan maken. Veel ruimte en geen saaie keuken. Ramen aan voor en achterzijde, genoeg licht! Contact met woonkamer en eethoek. Idd zoontjes zitten daar nog Wel eens te knutselen enzo.. Heerlijk!!
Kun je een foto plaatsen voor het beeld? Mijn schoonouders hebben een soort vierkant met middenin een mega inbouwkast (slaapkamer ansich) daar is elk deel van het vierkant wat anders en dus min of meer ook sprake van een doorloop.
als je wilt investeren kan je ook een keukenblok nemen die je weg kan rijden, dus naar het midden toe als je gaat koken, en weer weg naar de muur. Zag ik bij een woonprogramma van de week