Hè bah, vanavond belt mn vader op dat het heel slecht gaat met oma. Afgelopen zondag is ze in het ziekenhuis opgenomen met uitdrogingsverschijnselen, omdat ze oa al twee weken niets kan binnen houden. 'T mensje is 92 jaar oud Vandaag hebben oa mijn moeder en een broer en zus van haar te horen gekregen dat er een verstopping zit in de overgang van dunne naar dikke darm en dat ze met geen mogelijkheid kunnen vinden wat de verstopping veroorzaakt. Ja, de enige mogelijkheid is dan nog een operatie. Maar oma is te zwak om nog een dergelijke zware ingreep te ondergaan. Vandaag zijn de infusen en sondevoeding gestopt, omdat er dus geen doorvoer is en ze alleen maar meer pijn gaat krijgen als men wel doorgaat met vocht en kunstmatige voeding toedoenen. Oma zal dus langzaamaan gaan uitdrogen. Het is een kwestie van dagen Mijn vader verwacht eigenlijk dat ze het weekend niet gaat halen en hoopt dat ze indien noodzakelijk snel starten met het toedoenen van morfine (de infuusnaald hebben ze dus wel laten zitten, voor dergelijke dingen) Dus ja, dan zit je daar op de bank, vriendlief is niet thuis..... k moest het gewoon even kwijt. Natuurlijk weet ik ook wel dat het mensje een heel goed leven heeft gehad, ze mankeerde eigenlijk nooit iets. Maarja,... ze was er altijd nog en nu komt het besef dat dat zometeen dus niet meer zo is.
hey meid wat een rotbericht zeg en tuurlijk oma heeft een goed leven gehad maar oma is oma en die is er gewoon altijd klaar dus ook over 10 jaar nog en al helemaal als haar achterkleinkind geboren gaat worden ik weet uit ervaring dat het belangrijk is alles wat je nog wilt zeggen tegen je oma doen zeg het alles dat je van haar houd dan weet je zeker dat je alles gezegd heb wens je heel veel sterkte de komende tijd knuffel nathalie
Oh jeetje dat is heel naar. Heel veel sterkte met je Oma. Al is ze al 92 het is en blijft zo vreselijk moeilijk
Hey meid, Weet hoe je je voelt. Ik was bijna 20 weken zwanger toen mijn oma overleed. Wilde haar medicijnen niet meer innemen en boem binnen 3 dagen was het over. Was toen best in de war; ene kant dat leventje in je buik en aan de andere kant oma weg. Mijn oma is 86 geworden en dus ook oud maar neemt niet weg dat ik haar mis hoor. Ze wist nog wel dat ik zwanger ben maar ze heeft niet meer geweten dat het een meisje wordt. Zou heel bijzonder zijn geweest want dan hadden we 4 generaties hetzelfde geslacht op een rij, voor het eerst in de familie. Sterkte; weet dat het erbij hoort het is slechts de andere kant van de medaille. Mij heeft het geholpen om te denken dat ze er altijd nog wel is, maar alleen niet meer lichamelijk. O
Dank voor de harten onder de riem! Oma had gisteren heel laconiek gereageerd op de boodschap dat de artsen haar niet meer konden helpen. "Nou dan moeten ze maar even wachten" Ze mag nu doorlopend bezoek hebben, dus we zullen kijken wat we kunnen regelen om er toch nog even langs te gaan.
heel vervelend voor je hopmarjanneke, ik wil jou en je familie veel sterkte toewensen en ik hoop van ganser harte dat je oma zonder al te veel pijn heen mag gaan in vrede
Vanmiddag gaan we even naar het ziekenhuis om afscheid te gaan nemen. Mijn moeder belde vanochtend al op om aan te geven, dat vandaag zeer waarschijnlijk nog de beste dag zou kunnen zijn. Oma krijgt al sinds woensdag morfine toegediend. Dus ze slaapt vrij veel, maar buiten dat is ze vrij helder. Mja... grote familie, dus het zal wel een komen en gaan zijn van familieleden die ook nog even afscheid willen nemen van oma.
Vanmorgen vroeg is oma overleden. Gelukkig heeft het uiteindelijk niet zo heel erg lang geduurd. Anderhalve week al met al, dus ben wel blij dat het voor oma toch zo "snel" voorbij was. Ik kan er vrede mee hebben, ze is 92 jaar oud geworden en ze is verder nooit ziek geweest.