Help, appeltaart mislukt steeds!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sewgirl, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Oooh, super female.. Heel erg bedankt ik heb het al opgeslagen in word, jouw recepten..
    Groetjes,
    Sewgirl

2. Female

Female Niet meer actief

Ok super, laat je iets weten als ie lukt? ;)

3. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Ja is goed, dat zal wel snel zijn, want ben er nu echt klaar voor, haha, laat maar komen!
    Groetjes,

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik hoorde van mijn tante onlangs (zelfde probleem) dat het soms ook aan de appels ligt...Dat de ene appelsoort natter is en dus voor papperige bodem zorgt dan anderen. Misschien scheelt t

5. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo draak86,
    Welke appels gebruikt jouw tante nu? Ik heb vandaag elstart gebruikt maar gebruikt maar gebruik over het algemeen goudreinet.
    Groetjes,
    Sewgirl

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    @sewgirl

Al sla je me morddood, weet niet, tis nu ook beetje laat om te bellen naar dr :)

maar als ik dr zie zal ik t vd week eens vragen, en mocht dit toppic niet meer actief zijn dan pb ik je wel.

Je begrijpt toch wel dat als mijn appel-tip leid tot DE gouden tip ik ook een stukje heb verdiend hahahahaha ;)

7. acire

acire Fanatiek lid

Deeg:

300 gram zelfrijzend bakmeel

200 gram koude boter

160 gram basterdsuiker

zakje vanillesuiker

losgeklopt ei

snufje zout

Vulling:

1,5 kg harde zure appels (goudreinet of jonagold)

1 el citroensap

15 gram suiker

2 tl kaneel

60 gram rozijnen

1 Snijd met 2 messen de boter door de bloem, basterdsuiker, vanillesuiker en zout. Wrijf dan verder de boter met de vingers totdat je een kruimelig mengsel hebt. Voeg 3/4 van het ei toe. Zet het deeg verpakt weg in de koelkast.

2 Schil de appels, wrijf ze in met citroensap, maak stukjes en voeg nog meer citroensap toe totdat elk stukje zo'n beetje omgeven is. Bestrooi de appelstukjes met kaneel en 15 gram suiker, roer, voeg de rozijnen toe en roer weer.

3 Maak van 2/5 deeg de bodem. De cirkel voor de bodem kun je ook in tweeën snijden en erin leggen, dan gaat het wat makkelijker. Rol de rest van het deeg ook uit, bekleed de zijkanten en houd wat over voor de bovenkant.

4 Doe de appelvulling erin. Maak strookjes en leg die afgewisseld horizontaal en verticaal erin. Bestrijk de deegstrookjes met ei en bak de taart op 175 graden 78 minuten.

5 Laat 5 minuten afkoelen, ga met een mes langs de rand en haal de rand eraf. Laat verder afkoelen, zet hem dan in de koelkast.

ik heb deze laatst 2x gemaakt en hij was heeeeeeeerlijk, met krokante bodem

8. acire

acire Fanatiek lid

ik heb trouwens jonagold gebruikt

9. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo,
    @draakje86, ja natuurlijk krijg je dan een stukje van mijn overheerlijke appeltaart ( met krokante bodem ), met dank natuurlijk aan de rest die gereageerd hebben...
    @acire, bedankt voor je recept, heb het genoteerd en ga het proberen met jonagold, misschien is dat het verschil...
    Groetjes,

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    "drogere" appels nemen?
    En niet wassen dan.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wat ik zelf altijd doe is als ik de bakvorm heb ingevet een dun laagje panneer meel op de bodem gooien en dan pas je echte bodem maken... Dat helpt bij mij altijd

12. Female

Female Niet meer actief

@ sewgirl
    elstar is perfect hoor voor appeltaart ;)
    Oh ja, en ik vet nooit in, maar gebruik altijd bakpapier, is echt veel makkelijker

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Misschien hier nog een tip!

Op de bodem speculaasjes doen, doe ik ook altijd en heb altijd een
    heerlijk krokante bodem! :D

Verder gebruik ik het pak van koopmans en goudreinetten als appels

Suc6!

14. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    In plaats van paneermeel custardpoeder op de bodem strooien voordat je de appels erop doet werkt ook, dat doe ik zelf altijd. Neemt ook een hoop vocht op, heb altijd een krokante bodem. Paneermeel vind ik persoonlijk een beetje naar smaakje aan zitten. De speculaasjestip lijkt me ook prima trouwens.

15. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Super weer al die tips! Ga ik allemaal een keer proberen. Speculaas lijkt me heerlijk op de bodem en ook custardpoeder op de bodem is een goede tip. En idd ik dacht misschien dat omdat ik de vorm invest dat ie ook kleffer wordt op de bodem.
    Superbedankt allemaal,
    Sewgirl

Deel Deze Pagina