zo kleine bak valt wel mee. Grote bak met alles erop zou ik zeggen jaa lees je in! Ze bieden die bakken ook aan als guppen/ goudvisbakken. It is all about the money.
als je aan dieren begint of het nu een vis of een hond is ga je toch eerst info verzamelen. het vald me op dat mensen vaak denken hup vis in het bakkie klaar..
ik zou idd zorgen voor gupjes ofzo... goudvissen zijn helaas niet geschikt voor kleine aquaria.... misschien dat je ze aan iemand kwijt kan met een mooie vijver?
Ene dierenwinkel is de andere niet... Ik ga tegenwoordig nog maar naar 1 dierenwinkel voor mijn vissen.... Ik ben een paar keer flink bedonderd... Of het was dat mijn vissen gewoon van een andere dierenwinkel binnen een week ondersteboven dreven.... Of dat dat wel kan hoor mevrouwtje in een bak met uw afmetingen....
helaas heb ik zo ook clownbotia's gehad (worden enorm groot!). maanvissen in een te klein aquarium... tja je vertrouwd toch dat mensen die er werken weten wat ze verkopen... zo heb ik ook een vrij zeldzame vis voor een prikkie gekocht *dat vond ik dan wel weer tof
Ik maakte het aquarium altijd schoon met chloor, dat voorkwam ook wel goed aanslag en vieze luchtjes, zal vast ongezond zijn, maar mijn vissen gingen echt jaren mee. Voor ik dat deed, ging ik het toch altijd snel ruiken.
Ja ze willen graag dat je wat koopt. Ondertussen zit jij met je handen in het haar en ben je straks nog meer geld kwijt. Je wou alleen maar 2 vissen voor je zoontje. Ik vind het echt schandalig. Ben nog pissed dat ze mij toen ook erin hebben laten stinken. Was zo trots op mijn 2 visjes, heeft met klauwen met geld gekost en wou ook alleen maar 2 goudvissen. Neem ze ook nooit meer
huh? je haalt toch niet elke week al het water eruit? je moet toch rekening met de goede bacterien en waterwaardes houden... mijn aquarium word alleen schoongeheveld met een hevelapparaat *eigenlijk voor benzine, bij de so low voor paar euro maar werkt perfect! dan kwart water eruit, en vers erin. stank heb ik eigenlijk nooit *tenzij ik last van algen heb
tja ik ben ook zo begonnen hoor! ik weet nu wel beter,maar door schade en schande word je wijs he! ik zou zeker proberen om terug naar de winkel te gaan en eisen dat ze de sluierstaarten terug nemen en je geld terug geven,omdat hun je helemaal verkeerd voorgelicht hebben. helaas doen dierenwinkels het vaak zo,ze willen alleen verdienen! ik ben daar ook achter gekomen toen, nu ga ik eerst inlezen voordat ik wat bij een dierenwinkel koop! dan zou ik eigenlijk de maten van je bak willen weten? want ik vrees dat hij te klein is voor bijna alle vissen( maar misschien kunnen er nog rasboras is) maar wat misschien wel kan zijn garnalen en evt een appelslak deze zijn ook echt ontzettend leuk!! en trouwens als je nu je aqua gaat verschonen! maak hem dan aub niet helemaal leeg! maar doe dan liever om de paar dagen 20% als je hem helemaal leeg maakt haal je alle goede bacterieen eruit en krijgen de vissen steeds een harde klap door de verschillende waterwaardes! maar de maten van je bakje zouden erg handig zijn!
15 liter geloof ik... Nou bij deze zoek ik iemand die tegen de tijd dat ze te groot zijn een plekje over heeft in z'n aquarium....
zou je niet liever proberen om te kijken of de winkel ze terug neemt? je weet eigenlijk niet wanneer ze te groot worden als ze in zo'n kleine bak zitten,omdat ze vergroeien! en vind tegen die tijd maar eens iemand.. dan moet je echt een liefhebber hebben die toevallig ruimte heeft.. want zoals ik al zei ze hebben veel water en ruimte nodig!
naja in de winkel gaat t ook niet veel beter. komt de volgende die met goed vertrouwen binnenloopt en goudvisjes koopt....