Help! Arbeidsconflict...

Discussion in 'De lounge' started by Kim31, Apr 2, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    #41 siets, Apr 5, 2018
    Last edited: Apr 5, 2018
    Kim, heel veel sterkte met je herstel! En hopelijk kom je hier, op den duur, goed uit met je werkgever.

Ik zou graag even inbreken in je topic, met een vraag aan de ‘ervaringsdeskundigen’. Zelf zit ik sinds oktober thuis met een burnout. Na 7 weken de bedrijfsarts eindelijk gezien, die stelde vast dat ik nog 6-13 weken onbelastbaar zou zijn. P&O liet hier ook niets horen ook niet nav verslag vd arts, dus tegen de 8e week heb ik zelf per email gevraagd hoe het zit met UWV formulieren. Daarop kreeg ik het verzoek om naar het hoofdkantoor te komen (1,5 uur rijafstand) voor kennismaking en gesprek met P&O (werk er al 7 jaar, maar erg grote internationale org). Was een erg algemeen gesprek over m’n functie en de aanleiding voor mijn burnout. Na afloop was ik gesloopt, rijden en gesprek Had echt teveel van me gevraagd. Volgende dag krijg ik het PvA ingevuld toegestuurd, maar vol algemeenheden en geen details. Er stonden geen specifieke taken, verantwoordelijkheden of uren opbouw in. Ook niet per wanneer integratie zou starten etc. In het begeleidend schrijven vroegen ze echter of ik 2 dagen later of evt de week erop weer zou beginnen. Dit was een klap in mn gezicht en daardoor kreeg ik weer een flinke terugval.

Ik heb geweigerd te tekenen en heb in een eerlijke email aangegeven dat ik daar nog lang niet toe in staat was en aangegeven graag eerst weer een arts te zien om te oordelen wanneer ik weer belastbaar zou zijn. Daarna is de communicatie eigenlijk nagenoeg stil gevallen. Pas bijna 3 maanden later voor de 2e keer een (andere) bedrijfsarts gezien. Maar al met al is het PvA nog niet getekend.

Sorry voor de lange intro, maar mijn vraag is: in hoeverre moet ik mij druk maken over dat PvA? Of heeft het ontbreken hiervan voornamelijk gevolgen voor mijn werkgever?
    En indien je nog niet weer belastbaar bent, dus eigenlijk nog geen gesprek kan hebben over een ‘plan’ voor reintegratie, wat zet je dan in het plan van aanpak?

Uiteraard heb ik een log bijgehouden met alle contactmomenten en onderneem ik zelf acties qua herstel en contact met werk. Maar ik hoor soms gewoon echt 4 weken lang helemaal niets van P&O...

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Vervelend he, dat men blijkbaar niet snapt wat een burn out inhoudt.
    Je bent letterlijk opgebrand en " even" 1,5 uur rijden kan al veel teveel zijn.
    Mijn man kreeg na afloop van een gesprek met zijn werkgever ook telkens een verslag waar onwaarheden of onjuiste conclusies stonden.
    Hij was dan weer helemaal terug bij af. Helemaal overstuur!

De jurist van de rechtbijstandverzekering gaf het advies om daar telkens per mail op te reageren en te vertellen wat het met mijn man deed. Dus geen beschuldigingen, maar gewoon: nu ik lees dat blablabla voel ik me daar heel vervelend bij. Ik heb echt het gevoel weer helemaal terug bij af te zijn. Ik heb dan ook de rest van de dag op bed gelegen, enz

Mijn man heeft heel veel moeite gedaan om weer therapeutisch aan het werk te gaan. Hij heeft veel opties aangereikt, maar het was altijd moeilijk, moeilijk, moeilijk.
    Uiteindelijk zei de jurist dat mijn man genoeg had gedaan en het balletje daar neer kon leggen.
    Je bent als werkgever en werknemer verantwoordelijk voor reintegratie en niet alleen de werknemer.
    De arbo arts geeft een advies. Dat is niet bindend maar een slimme werkgever zal het advies opvolgen.
    Als het advies van de arbo arts afwijkt van wat de werkgever wil, kun je een deskundigenadvies via het uwv aanvragen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?

3. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Nee, hebben we niet. Begin dit jaar wel over gedacht, maar afsluiten had geen zin meer omdat ze geen zaken vergoeden die in de afgelopen 3 mnd al speelden of in aanloop waren.
    Mocht alles uiteindelijk uitlopen op een vaststellingsovereenkomst, dan zal ik wel een advocaat moeten zoeken, maar kosten daarvoor kunnen in de overeenkomst meegenomen worden.

Share This Page