zwanger (15 wk) en sollicitatiegsprekken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ivfje, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi (aanstaande) mama's

hoe hebben jullie of zouden jullie het volgende aanpakken?

Ik ben aan het afstuderen (geneeskunde) en heb al wat sollicitatiebrieven geschreven en ben inmiddels ook uitgenodigd voor 2 gesprekken. Nu met morgen 15 weken zwanger zijn, zou je van mijn buik kunnen zeggen dat ik of mollig of zwanger ben.
    Hoe eerlijk ben je geweest in je 1e gesprek dat je zwanger bent?
    en wat antwoord je op de vraag of je een kinderwens hebt?

pff vanmiddag dus zo'n gesprek... ten eerste al spannend omdat het je 1e gesprek is, ten tweede omdat je weet dat je ook snel weer met verlof zou gaan...

Nu al de bibbers dus hoor graag hoe jullie dit hebben gedaan of zouden doen

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik was ook al zwanger toen ik ging solliciteren en een baan kreeg, je zag het nog niet. Heb het dus ook niet gemeld. na een paar weken wisten ze het pas.
    En nu doen ze van alles om me weg te krijgen, dus denk dat ik voortaan eerlijk zou zijn mocht het ooit nog voorkomen dat ik zwanger zou solliciteren. Al zou ik het niet direct in het eerste gesprek vertellen!

3. Dana

Dana Niet meer actief

Ik ben tijdens 2 sollicitaties eerlijk geweest en allebei de keren de baan gekregen ondanks zwangerschap ;)

4. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik werk als personeelsfunctionaris en kan je vanaf 'de andere' kant alleen maar adviserern om eerlijk te zeggen.

Bij ons is een zwangerschap nog nooit reden geweest om iemand niet aan te nemen. Mocht jij wel die werkgever treffen dan zou je daar niet moeten willen werken.

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wees eerlijk.
    Mensen voelen zich toch genaaid als je het niet doet en dan heb je een grote kans dat ze je eruit willen werken.
    En als ze je echt willen hebben nemen ze je toch wel aan.

heel erg veel succes !

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.834
    113
    Ik zou het ook gewoon zeggen, als je het daarna pas doet voelt dat toch niet goed denk ik.

7. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e gesprek achter de rug, het is geheel niet te sprake gekomen en was er eigenlijk ook niet echt een moment om het wel ter sprake te brengen. doordat ik laat in de zwangerschap (bij 11-12 wk) nog een flinke bloeding heb gehad, is nu het vertrouwen eigenlijk pas weer op niveau...
    volgende week hoor ik meer, er zijn 2 start data namelijk 1-8 en 1-10; per 1 -10 zou al niet kunnen omdat ik dan al met verlof zou gaan... ik laat het van de uitslag afhangen, maar zal dan ook eerlijk zijn mochten ze daarom niet willen hebben dat ik daar dan wel begrip voor heb...

verder volgende week een gesprek in het ziekenhuis waar ze eigenlijk allemaal wel weten dat ik via ivf zwanger ben geworden (tijdens mijn stage daar) dus daar is de insteek wel anders...

in ieder geval bedankt voor de aanvullingen!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ten eerste mag een werkgever je (wettelijk gezien) NIET vragen of je een kinderwens hebt. Doen ze het wel, ben je niet verplicht er op te antwoorden!

ten tweede: ik zou mn zwangerschap niet in het eerste gesprek ter sprake brengen, ik zou het zelf pas in een tweede gesprek doen. Tenzij je het uiteraard niet meer zou kunnen verbergen ;)

9. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    IVFje spannend hoor meis.
    Hoop voor je dat het op beide vlakken positiefs is.

Ik ben nu met 27 weken aan het solliciteren haha ook lastig maar doe het gewoon!

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb hetzelfde. 18 weken zwanger en volgende week een eerste gesprek.
    Wil aan de ene kant eerlijk zijn. Maar durf er niet zo over te beginnen. Hoe doe je zoiets. Als ze vragen naar kinderwens zou ik antwoord geven.
    Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dat vragen.
    En de buik, tja zien ze misschien ook best. Dus wachten tot een 2e gesprek is dan misschien ook wel raar toch??

Jij succes met je sollicitaties!
    Ben benieuwd of het wat wordt!

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Spannend zeg!! Even afwachten nu dus!

Ik heb ook gesolliciteerd toen ik zwanger was, ik heb het gewoon eerlijk verteld. Kon ook niet anders hoor, ik was toen al 32 weken zwanger, dus je zag het overduidelijk ;). Gelukkig was het helemaal geen probleem en heb ik gewoon de baan gekregen!

Deel Deze Pagina