Werken op kdv (0-4) haalde jij de 34 wkn?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamakaatje, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,
    Ik werk op een kdv op een groep van 0 tot 4 jarigen. Mijn contract is 26 uur, maar heb vanaf vorige week 1 dag ouderschapsverlof opgenomen voor een jaar. Ik merkte dat ik het werken best zwaar vond in combi met mijn dochter. Daarnaast heb ik zwangerschapssuiker gekregen. Al met al voel ik me nog steeds toppie alleen erg moe. En mijn suikers zijn op werkdagen een stuk hoger ws door stresd omdat ik veel met inval werk en de kids hangen enorm aan me.
    Hoe is jullie ervaring? Hebben jullie door kunnen werken tot de 34 wkn??? Ik hoop dat t me nl wel gaat lukken.
    Alvast bedankt!

Liefs mamakaatje

2. Ranniej20

Ranniej20 Actief lid

27 dec 2008
    267
    0
    0
    Wat vervelend dat je zwangerschapssuiker hebt!

Ik werk zelf ook op een kdv met peuters van 3 tot 4, sta vaak alleen op de groep met 8 kinderen en hebt het tot 3 weken geleden geredt om fulltime te werken (08:00-18:00). Begon te merken dat ik het wat zwaarder vond worden dus ben in overleg 1 dagje minder gaan werken en dat vond ik echt een super oplossing! Volgende week ga ik mijn laatste week in, heerlijk!

Succes met werken! Hoop dat je het redt!

3. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk op een kdv in een verticale groep. Ik werk 18 uur per week (2 dagen achter elkaar van 9 uur) en heb al 2 kids van 3 en 5.

Ik ben sinds deze week met verlof, ik heb tot 36 weken doorgewerkt!

4. Jynn

Jynn Fanatiek lid

21 nov 2011
    1.054
    0
    0
    Hoi, ik werk 36 uur (4dgn) op een groep van 0-2 jaar. Door omstandigheden ben ik nu genoodzaakt om 1 dag in de week vakantie op te nemen tot mijn verlof. Maar eerlijk gezegd bevalt me dat wel prima. Al dat tillen op die lange dagen merkte ik echt wel en heb zelf zon band aangeschaft ivm bandenpijn en harde buiken. Zelf hoop ik tot 36 weken dit vol te houden, maar of ik het ga halen is maar de vraag. Een collega op de peutergroep heeft het wel volgehouden, maar daar hoef je veel minder te tillen. Zij heeft ook in haar laatste weken 1 dag in de week vakantie op genomen omdat ze de 4 dagen niet meer haalde.

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik werk 3dgn in de week op een middengroep, dus leeftijd 1,5 tot 2,5jaar en ging met 20weken halve dgn werken en met 24weken lag ik er al volledig uit ivm bekkenproblemen.

6. Dragonfly85

22 mrt 2012
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik werk op een verticale groep. Heb het volgehouden om tot mijn verlof 36 uur in 4 dagen te werken. Vond het wel zwaar op het einde.

7. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik werk 24 uur (woe t/m vrij) op een groep van 0-2 jaar, maar er is nu al beginnende BI geconstateerd dus ik ben erg benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Ben nu 2 weken thuis i.v.m. pijn, maar door de therapie zie ik het nu zitten om woensdag weer te gaan werken.

Alleen nog geen vast contract en daarvoor knijp ik hem wel!

8. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    ik werkte destijds op een verticale groep op het kdv. Ik vond het na iets van een week of 25 zwaarder worden. denk dan aan het tillen van kids in een stoel, vaak bukken, of uit bed halen etc.
    Gelukkig wezen mijn collega's me er telkens op, maar ik luisterde echt niet altijd... resultaat: doodop en vaker even moeten zitten tussendoor, terwijl ik zo'n bezige bij ben.
    Heb door kunnen werken tot 34 weken, maar de weken hiervoor afgebouwd. Dit was prettig.
    Succes!

Deel Deze Pagina