Tips gezocht voor het geven van een oraal kuurtje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mvj, Mar 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hey meiden ....

ik ben echt even wat tips nodig .
    Mijn zoontje is vandaag begonnen met een kuurtje in de vorm van een drankje .....
    Ik heb geprobeerd het met een spuitje te geven in zijn mondje ....maar dit spuugde hij weer uit ...
    Ik heb het ook geprobeerd om door de diksap te geven ...maar dit werkte ook niet ...maar misschien kwam dat wel omdat dit de eerste keer was dat hij diksap kreeg .....ik geef namelijk in geen enkel vorm bijvoeding , hij krijgt alleen de fles.
    Het drankje mag alleen niet door de melk gegeven worden.

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    In ons geval als het drankje echt vies is (die heerlijke paracetamol-siroop bijv.) dan moet het even onder dwang. Niks aan te doen. Half liggend op mn arm, arm over haar armpjes heen en dan haar mondje openen en het er met een lepeltje of pipetje in gieten. Even wachten tot ze slikt en voila, klaar.
    Gewoon rustig blijven, lief blijven praten en achteraf goed zooooo! en lachen. Na 1 seconde is ie het vergeten hoor. Alleen de volgende keer weet hij wel wat hem te wachten staat.
    Hier viel het echt heel erg mee, ik dacht dat ze het veel erger zou vinden.
    Verdunnen of ergens door werkte niet. Die zogenaamde lekkere smaakjes van kinderdrankjes zijn echt verschrikkelijke en proef je overal doorheen, blugh...

3. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja afleiden werkte gelukkig vanmorgen goed ! bedankt voor de tip !

4. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Je kan ook het drankje in de punt van de speen gieten dat vervolgens eerst leeg laten drinken en dan snel de fles er achter aan. Wil ook nog wel eens werken

5. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    Waarom mag het niet door de fles?
    Zoë krijgt al ab sinds ze 8 weken was.
    Ik draai de speen van de fles, doe er een beetje melk in en de ab erbij en dan laat ik haar dat zo opdrinken. Daarna speen weer op de fles en de rest van de fles geven. Werkt perfect hier. Op andere manieren krijg ik het ook niet naar binnen.

6. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Bij sommige antibiotica kan melk de werkzame stof onwerkzaam maken.
    Ook kan medicatie innemen met melk maag/darm problemen veroorzaken.

@ Topic starter : Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar kan hij het niet van een lepeltje af happen? (slurpen)
    Drinken wil Tess het ook niet maar van een lepeltje gaat het wel goed.

7. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @tesske hij is 5 maanden ...dus dat zal nog niet gaan denk ik ....

er werd door de apotheek nadrukkelijk gezegd dat het niet bij melk mag ....maar mijn zoon drinkt geen melk ....hij heeft nl koemelkallergie ...maar daar zitten wel eiwitten in die de ab kan beinvloeden

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Probeer het lepeltje eens zou ik zeggen, er zijn heel wat kindjes die met 5 maanden al groente/fruit van een lepeltje eten ;)

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Als je het met een spuitje doet;

zover mogelijk schter op de tong proberen te spuiten. klinkt eng maar door het slikreflex slikken ze het zo door!

10. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    En event. kindje tegelijkertijd op je pink laten zuigen

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke dat van die ppink klinkt heel slim...gaan we proberen ....

12. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb niet echt tips voor je...als ik Alyna 'dwong' om het door te slikken kwam het er gewoon terug uit!(inclusief alles wat al in haar maagje zat...)

Dus heb ik de laatste keer dat ze AB nodig had druppels gevraagd, ze had toen een oorontsteking dus dat kon gelukkig.(ik weet niet wat je zoontje heeft)

Maar ze is ook wel een extreem gevalletje hoor! ;)

13. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Die van mij vond ze juist heerlijk en kreeg ze vanaf zijn geboorte tot aan 2 maand oud ongeveer.

Antibiotica en ferro (ijzer)

14. Wiete

Wiete Lid

Dec 2, 2007
    20
    0
    0
    Heiloo
    Wat bij ons goed werkte was aan de zijkant van de mond (in de wang) met een spuitje, hij probeerde het er wel uit te werken, maar dat lukte niet, want het was te vloeibaar.

15. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou gisteren geprobeerd via de wang er in te spuiten , eerst een paar druppeltjes en dit ging hartstikke goed .
    Hij moest er volgens mij even aan wennen maar nu vind hij het wel gaan en slikt het braaf door.

Bedankt voor alle tips !

Share This Page