Sterrekijker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door draaimolen, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi, mijn eerste is als sterrekijker ter wereld gekomen via de natuurlijke weg, maar dit ging niet zonder slag of stoot. Was een zware en langdurige bevalling en zoontje is er uiteindelijk met geweld uitgetrokken i.v.m. ademhalingsmoeilijkheden. Gevolg, ik had een TR en zoontje o.a. hersenschudding. Hebben beiden lang herstel nodig gehad.

Nu bleek deze week bij een pretecho dat zoontje 2 weer in sterrekijkerspositie ligt (heb ook mn placenta weer aan buikzijde), wel al met zn hoofdje naar beneden. Ben nu 30 wkn, hoe groot is de kans dat zoontje nog gaat draaien? Dat zn gezichtje naar mn rugzijde gaat liggen, zoals het eigenlijk hoort?

En als zoontje zo blijft liggen, is het dan verstandig om het weer natuurlijk te gaan proberen, met weer risico op TR en misschien dan geen goeie genezing meer? Ik ben nl. het bangste voor het vervolg dan, dat het niet meer goedkomt daaronder. Wat zou jij aanraden als verloskundige?

Sorry voor het lange verhaal :) Ik hoor graag van je, alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

de kans dat ie goed gaat liggen is verreweg het grootst. Het is namelijk het handigst voor het geboren worden dat ie goed gaat liggen en de meeste kindjes doen dat vanzelf. Tijdens de bevalling zelf draait het hoofdje ook nog in het bekken, dus zelfs dat kan het moment van goed draaien zijn. Je kunt gewoon weer proberen vaginaal te bevallen, de tweede gaat gelukkig altijd makkelijker. Zie je er erg tegenop bespreek dit dan en maak een bevalplan.

Mirjam

Deel Deze Pagina