Hallo beste mensen , Ik ben net Oma geworden van een kerngezonde kleinzoon , en voel me heel gelukkig als Oma . Mijn dochter is 3 September bevallen van deze wolk . Maar sinds me dochter is bevallen heeft ze last van hoge bloeddruk , en lichte vorm van bloedarmoede . Volgens de huisarts zal de bloedarmoede weer snel verdwijnen omdat het bloed zichzelf weer snel aanmaakt . Maar de hoge bloeddruk is er nog , en dat terwijl ze tijdens de zwangerschap tot aan de laatste dag een gezonde bloeddruk had . Ze moet van de huisarts rusten op bed . Verder voelt ze d'r eigen moe na vrijwel elke inspanning . Omdat ik dat zelf niet heeft ervaren tijdens mij zwangerschap vroeger maak ik me best wel zorgen om me dochter . Mijn vraag is dan ook : Heeft iemand ervaring met hoge bloeddruk na de bevalling . Zou het zeer op prijs stellen als u dat met me zou willen delen . Bijvoorbaat hartelijk dank! Lieve groetje's Jacoline
Mijn nichtje had een bijzonder hoge bloeddruk (200/100) wat uiteindelijk na vele onderzoeken waar niets uit kwam veroorzaakt werd door een ijzer tekort. Mocht je je zorgen maken, even bij de gynaecoloog of huisarts aan de bel trekken want een hoge bloeddruk kan tal van oorzaken hebben.
Ik heb nu 4,5 mnd na de bevalling nog steeds een te hoge bloeddruk. Slik er medicatie voor. De oorzaak bij was een zwangerschapsvergiftiging, daarom is de bevalling ingeleid. Ik zou zeker aan de bel trekken, een hoge bloeddruk is geen aandoening op zich. Maar het kan na verloop van tijd wel gevolgen hebben.
Ik heb ook een hoge bloeddruk na de bevalling over gehouden, maar ben ook ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging. Heb nu medicatie en moet om de 2 weken bloeddruk laten meten bij de huisarts. Heb hiervoor nooit een hoge bloeddruk gehad.. Ben nu 3 weken geleden bevallen en moet voorlopig de medicatie nog wel blijven slikken.
Mijn schoonzusje had het ook na de bevallingen. Bij de eerste trok het redelijk snel weg. Bij de tweede heeft ze nog ca 1,5 jaar medicatie gebruikt. Daarna kon ze zonder, maar moet wel onder controle blijven omdat ze maar net onder de max waarde zit..
Tijdens de zwangerschap op het eind, licht verhoogde bloeddruk. Helaas na zwangerschap is de hoge bloeddruk niet meer weggegaan🙁