Hoi, Ik ben bezig met de borstvoeding af te bouwen, en geef nu alleen nog de avond en ochtendvoeding. (20:00/30 en 7:30) Nou wil ik ook van de 5 voedingen die ik geef er 4 van maken, aangezien ze rond 20:00 naar bed gaat en ze makkelijk 4 voedingen op kan. Maar nou is mijn probleem.. hoe ga ik de laatste voeding afbouwen? Gewoon het zelfde als andere voedingen? Dus ook alleen de druk eraf kolven als dat nodig is? Er zit dan wel telkens een lange tijd tussen, vanaf 7:30 tot 7:30.. Hopelijk kan iemand mij advies geven? Alvast bedankt!
Ik zou eerst kijken welke voeding voor je dochter het belangrijkst is, en die voeding het langste vol te houden. Op zich is er natuurlijk niets mis mee om haar om 20 uur geen fles te geven, maar gewoon de borst te blijven geven. Borst is veel meer dan alleen maar melk. Tijdens een voeding, vooral aan het einde, aken jouw lichaam en haar lichaam stoffen aan die het makkelijker maken te relaxen enin slaap te vallen, niet alleen de oxytocine die iedereen zo'n beetje wel kent, maar ook CCK, een galhormoon, dat er voor zorgt dat jij en je kind lekker slaperig worden.