Wanneer voelde je je kindje voor het eerst?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prinsessa, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

...en hoe voelde het precies? :)

Ik heb sinds kort heel soms wat plopjes af en toe, lijkt een beetje alsof het m'n darmen zijn maar het valt toch wel op, ik heb het vooral als ik in bed lig.

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Dat heb ik dus ook. Vooral als ik plat op mijn rug lig. Ik dacht ook dat het mijn darmen waren maar ik voelde het waar mijn darmen heel niet zaten. Dat was dus inderdaad de baby.

3. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    17 weken en 3 dagen ;) toen kwam het plopje ineens 2 keer achter elkaar op dezelfde plek en daarna stopte het ineens..
    Ik lag trouwens op bed en het was in de ochtend :D

4. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ja, precies dat heb ik ook haha! Soms af en toe achter elkaar 2 keer hetzelfde plopje :p

Ik lees wel eens over dat het voelt als een fladderend vlindertje maar dit is toch wel heel anders..

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Nee...het was meer een bubbel of heel klein ballonetje dat tegen je buikwant plopt...

toch weer het plopje ;)

6. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Als ik het mij goed herinner, bij de eerste met 16 weken, en bij de 2e met 14 weken. Is vroeg ik weet het, maar ze lagen allebei voor (placenta achter) en ik ben een gevoelig typje ;)

Tsja hoe dat voelde, alsof zich iets omdraaide in mijn maag, beetje achtbaan gevoel. Ik schrok er een beetje van, ik liep op straat, en voelde ineens iets heel raars, beetje alsof ik vanbinnen gekieteld werd, zoiets... Dacht eerst dat ik het me inbeelde, dat het helemaal niet kon zo vroeg, maar het herhaalde zich en kwam vanaf dat moment steeds vaker en duidelijker voor :D

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

22 weken had de placenta voor liggen

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Met ruim 17 weken. Op willekeurige momenten tijdens de dag. Nu is het enige vaste tijdstip wanneer ik net in bed lig :) Verder verschilt het heel erg, maar ik voel hem zo goed als dagelijks :)

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Van mijn dochter was ik 16 weken dat ik polpjes voelde op dezelfde plek. Dus dat waren zeker niet mijn darmen! Maja ik was super dun nog, helemaal afgetraind dus je voelde alles bij mij.
    Ik was nog geen 4 maanden dat er een bobbel omhoog kwam en heen en weer bewoog! Super mooi om te zien! Heel veel mensen die het zagen moesten aan alien denken hahaha maar ik vond het geweldig!! :p

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ohja en het voelt als plopjes inderdaad! :)

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    15 weken, licht fladderend gevoel tegen de binnenkant van m'n onderbuik..

12. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    precies 16 weken, nadat ik weer in mijn bedje kroop na mijn nachtelijk toiletbezoekje. ik voelde 3 plopjes achter elkaar, vanaf toen iedere dag gevoeld!

13. jumper

jumper Niet meer actief

eerste keer met 16,5 week. Vanaf 19 weken iedere dag heel duidelijk.

14. Xannetje

Xannetje Actief lid

24 sep 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    De eerste keer dat ik haar voelde was ik 14 weken, toen wist ik het niet zeker maar na het na 16 weken weer gevoeld te hebben wist ik dat ze het toen ook geweest was! Vanaf 18 weken voel ik haar dagelijks. De placenta ligt achter vandaar dat ik haar zo goed voel en ze is een heel beweeglijke baby ;)

15. Missy79

Missy79 Actief lid

11 feb 2010
    449
    0
    0
    Pas na de 20 weken en nog altijd niet zo hard als dat ik gewend ben bij de anderen dit doordat de placenta aan de voorkant ligt...

16. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Bij mij voelde het bij 16-17 weken alsof er een tennisballetje tegen de binnenkant werd geduwd. Meer een drukkend en verschuivend gevoel. De plopjes/schopjes kwamen een weekje later. Maar ik moet zeggen dat dit een redelijk rustig kleintje is. Vooral veel draaien maar niet veel uithalen ;) met soms een avond een uitzondering.

17. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde hem voor het eerst met 17+3. Heel voorzichtig, maar duidelijk. Nu is het dagelijks genieten!

18. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier rond de 17 weken.

Waren 3 plopjes na elkaar. Nadien heb ik onze kleine spruit ook elke dag gevoeld :D

19. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    ik voelde het voor het eerst op 14.5 weken (nu 17 weken). Ook hier eerst twijfel, is "dit" het wel???
    Maar sindsdien voel ik het quasi elke dag, dus ben zeker dat het het kindje is dat ik voel. Ik voel het het best een half uurtje nadat ik gegeten heb (door de suikers of maag/darmgeluiden, vermoed ik) - ik moet wel rustig stilzitten dan, als ik druk bezig ben, voel ik het niet.

Moeilijk te omschrijven hoe het precies voelt. Alsof er iets wriemelt binnenin je buik... Iets dat van plaats verhuist...

20. mammiesam

mammiesam Actief lid

11 dec 2012
    193
    0
    0
    bij de eerste rond de 20 weken tweede rond 17 weken..en nu de derde heb ik gevoelt toen ik bijna 13 weken was. Nu voel ik het al een geruime tijd elke dag en vorige week heeft mijn man het kunnen voelen voor het eerst :)

Deel Deze Pagina