Hallo allemaal, 3 weken terug is onze jongste zoon geboren. In mijn verloftijd heb ik onze oudste van 3 jaar en 3 maanden, steeds naar de oppas gebracht op de dagen waarop hij normaal ook zou gaan. Dit gaf toen geen probleem. Duidelijk verteld ook toen dat zolang de kraamhulp er nog was, hij ook vakantie had. Maar dat hij daarna weer naar de oppas mag omdat mama nog moet uitrusten van de dokter. Toch werd het wegbrengen steeds moeilijker, en sinds vorige week breng ik hem echt huilend weg. Advies gevraagd op CB, en ook zij zeggen; wel wegbrengen, en niet dan meenemen. Schept nog meer verwarring anders, en maakt het wegbrengen zo als het wel echt weer moet, alleen nóg maar moeilijker. Nu heb ik deze week maar gezegd dat ik weer moet werken, en dat onze jongste zoon bij een babygroep gaat spelen. Ik hou helemaal niet van "liegen", maar dacht dat dit wel wat gemakkelijker voor hem te accepteren was. Omdat het gewoon dan "echt niet anders kan". Maar goed, vanmorgen was het dus wel weer; Ik wil mee met jou mama... En tranen in de ogen. Je begrijpt dat ik nu enorm in tweestrijd zit. Ik wil aandacht voor onze jongste hebben, hem leren kennen. Want de dagen als onze oudste er is, is het eigenlijk niet meer dan voeden, boeren en weer wegleggen. Daarbij ben ik zelf natuurlijk ook nog erg moe, en wil ik ook heel eerlijk ook soms wel ff bijtanken. Hoe hebben jullie dit gedaan, en liepen jullie ook tegen mijn probleem aan?
Denk dat je er toch even doorheen moet. Heb hier onze dochter ook gewoon weggebracht. Toen had ze er niet zo heel veel problemen mee, wij zeiden dat ze nog te klein was om mee te gaan. Hier is het nu juist drama met wegbrengen terwijl zusje toch ook al geruime tijd gaat. We brengen eerst samen zusje naar de babygroep en dan haar naar de peutergroep. Denk dat het ook een fase is. Is het wel snel goed als jij weg bent? Want dat is bij ons wel het geval, zo gauw ze me niet meer ziet is het snel goed, binnen 5 min.
Ha! Lastig is dat hè! Met pijn aan je hart breng je hem dan weg! Je hoeft niet te liegen, Wat ik zou doen is je zoon vertellen als jullie de schoenen aan trekken, van je gaat vandaag naar de oppas want mama heeft vrij gekregen van de baas omdat ik een baby heb gekregen maar na het warme eten komen wij ( indien mogelijk ) dus baby en jij ) je weer halen En dan bij de oppas het afscheid zo kort en snel mogelijk maken dus niet te lang trekken is ff moeilijk maar hier werkte het erg goed Succes En tijd voor de jongste Pfff idd is soms niet meer dan flesje luieren boeren daarom geniet ik van de avonden dan is M wakker
het is idd een fase waar je oudste doorheen moet, niet vergeten ook hij is eigenlijk nog best klein, en voelt zich ook ineens anders, hij moet nu zijn mama opeens delen, heeft er opeens een broertje bij, en hij moet weg terwijl babybroertje mag blijven, kleintjes denken zwart/wit en helemaal op die leeftijd, probeer ook eens een uurtje alleen voor hem vrij te maken, weet niet of je bv geeft en of je kolven kan en dat iemand de baby even van je kan overnemen, maar dit uurtje of halfuurtje kan net datgene zijn wat je grote man nodig heeft, niet alleen de baby heeft jou nodig ook hij heeft jou nodig persoonlijk vond ik de tweede zwaarder als de eerste, je kunt nu eenmaal niet alleen maar met je baby bezig zijn ook al zou je willen
Bedankt voor de reacties! Errgister met hem alleen wezen fietsen en samen onder de douche, daar genoot hij erg van. Ik zeg nu wel dat ik werr moet werkrn en jongste naar een baby groep gaat. Was al stuk minder drama puur omdat ik dit ook kon verkopen dan he.. Toen ik hem ophaalde vroeg hij ook: ben je niet met J.op alleen naar de winkel geweest? Hij is dus wel wat jaloers maar gelukkig wel enorm gek en lief met zijn broertje! Komt vast goed..
Hoihoi ik werk op een kinderdagverblijf en sta zelf op een groep van 2-4 jaar.en snap je probleem! heel herkenbaar. mijn advies: gewoon doorzetten! makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk maaf de meeste kindjes hebben bij veranderingen in het gezin ineens weer moeite met weggebracht worden terwijl het daarvoor zo goed ging. mijn ervaring is ook dat het huilen snel over is als mama weggaat en dat de periode ook weer overgaat! even doorzetten.. maar succes