help, weet niet meer wat ik moet doen?? graag jullie mening!! even in het kort. Heb een vast contract van 38 uur. Werk bij dat bedrijf al meer als 4 jaar en heb altijd goed gefunctioneerd. Heb een redelijk goed salaris. Toen ik 8 weken zwanger was hebben we besproken dat ik graag 24 uur wilde gaan werken. Nu moet ik 28 november weer beginnen (is mijn verlof afgelopen) en nu wil mijn baas maar hebben dat ik 16 uur kom werken in plaats van 24 uur. Ik heb nog niets op papier staan. Volgens de rechtsbijstand is hij verplicht mij terug te nemen voor 24 uur in de week. Nu heeft hij het er over om mij uit te kopen zodat ik op zoek kan naar een nieuwe baan voor 24 uur. Maar in deze maatschappij is dat gewoon zo moeilijk. En ik wil helemaal niet weg, plus dat we een nieuw huis hebben gekocht. HELP WAT MOET IK NU, mijn baas voor het gerecht gooien??? volgens de advocaat win ik dat gegarandeerd. Wat hij doet was discriminatie en dat mog niet. (baas had gezegd dat hij de kriebels kreeg van partime werkers). Ook heeft mijn baas voor mijn functie iemand fulltime aangenomen. Dus nu kwam mijn functie te vervallen. Sorry voor het lange verhaal maar weet het gewoon echt niet?? moet ik mijn ontslag accepteren en daarbij de afkoopsom, of gewoon gaan aanvechten.... alvast bedankt voor jullie reactie... groetjes rensje
aanvechten..zolang je het kan rekken moet je uitbetaald worden...maar het kan zijn dat je idd verliest want het is 50/50 he.... Succes in ieder geval hoor, wat een k.t situatie....
Wat een verhaal. Je mag wel 16 uur werken, maar geen 24? ALs je het gaat aanvechten win je het waarschijnlijk, maar is het dan nog wel lekker werken? Moeilijk hoor.
Ik zou t in ieder geval aanvechten, je kan kijken of je terug wilt of dat je via een zaak een FLINKE vergoeding kan krijgen. Wat erg zeg!! Lijkt me vreselijk.
Ik snap je werkgever niet zo. Hij krijgt kriebels van parttimers maar hij wil wel dat je 16 uur komt werken ipv 24 uur. Beetje heel erg krom. Wil je trouwens een contractaanpassing of neem je ouderschapsverlof op?
ik wil dat hij mijn contract aanpast tot 24 uur. Het was in eerste instantie ook geen probleem maar omdat hij iemand anders fulltime aangenomen heeft (een man) voor mijn functie kan hij me daarom niet 24 uur plaatsen. We werken met 90 mannen en 6 vrouwen. En hij gaf aan dat hij meer moeite had met de vrouwen omdat die wel eens uitvallen omdat de kinderen ziek zijn etc.... Hij wil mij gewoon maar 16 uur geven omdat hij weet dat ik dat financieel niet kan opbrengen omdat we een nieuw huis hebben gekocht. Zo probeert hij mij te wieberen dat weet ik zeker. Denk echt dat dit met voor bedachte rade is. En kan het aanvechten maar inderdaad werk ik dan nog wel zo fijn??? Denk als hij een mogelijkheid ziet om mij dan te kunnen ontslaan dat hij het doet. Omdat ik hem dat te kakken heb gezet voor het gerecht!!! jeee weet het gewoon echt niet en ik ziet hier helemaal niet op te wachten...
Gewoon vol houden. Hij is toch echt verplicht je voor 24 uur terug te nemen. Kost even moeite, maar idd een nieuwe baan in deze tijd is niet heel makkelijk (en je hebt nu een vast contract)
Tsja, ik zou niet voor die man willen werken. En al helemaal niet nadat je via een rechtszaak hebt bedongen dat hij je voor 24 uur aanneemt. Ik zou er niet vanuit gaan dat je dan nog een fijne werkplek hebt. Hoeveel wil hij je aanbieden voor je vertrek? Hoeveel maandsalarissen zijn dat?
Wat een nare situatie meid!! Ik zou het aanvechten en zoals tegen je gezegd is heb je een grote kans om te winnen. Aangezien de arbeidsverhoudingen dan ernstig beschadigd zijn kan je dan waarschijnlijk geld meekrijgen en als je dan geen baan ondertussen kan vinden heb je recht op ww. Let er wel op dat als je met weder goedvinden het contract laat ontbinden dat je geen recht op ww hebt.
dat laatste is niet altijd waar, dat is per geloof 2007 of 2008 gewijzigt, en kan dus een contract wat met wederzijdse goedkeuring is opgezegt wel recht geven op ww. alleen ik zou dan even via het uwv opvragen wat precies de voorwaarden daar van zijn.
denk er wel om dat als je je baas wel voor het gerecht wil slepen (even plat gezegd) de arbeidsverhouding dermate verstoord wordt dat je er sowieso niet meer kan gaan werken.........
Ik begrijp wel dat het in deze tijd misschien lastiger is om een nieuwe baan te vinden, maar zeg eerlijk, zou jij nu nog voor deze man willen werken nu hij je zo heeft voorgelogen? Persoonlijk denk ik dat me voor een mooi bedrag zou laten 'uitkopen' en op zoek zou gaan naar een leukere werkgever waar je wel zonder problemen voor 24 uur aan de slag kan. Je bespaart jezelf daarmee denk ik een heleboel ellende en stress van een eventuele rechtszaak, en wat wuppie zegt, daarna kun je daar toch ook niet meer aan het werk. Sterkte!
dank je wel meiden voor jullie reacties!! heb er nog over nagedacht en om het bot te zeggen "mijn baas is gewoon een lul". Dus moet hij maar goed over de brug komen met wat centjes. Heb wel uitgezocht dat ik gewoon ww krijg, omdat ik nu ook ontslagen word op een basis waar ik niets aan kan doen. Heb de rechtsbijstand al ingeschakeld om te zorgen dat ik een goede ontslagvergoeding krijg. Maar al met al vind ik het wel super balen allemaal. Zit er helemaal niet op te wachten. groetjes rensje
Hey, Wat een vervelende situatie zeg en helemaal om daar nu mee aan te komen zo aan het einde van je verlof. Helaas heel herkenbaar. Ik heb hier ruim twee jaar geleden mee te maken gehad en via rechtsbijstand afgedwongen dat ik in min of meer mijn eigen functie parttime kon terugkeren. Is vervolgens vanaf het moment dat ik van verlof terugkwam tot deze zomer één groot drama geweest. Zal je de details besparen, maar na veel getouwtrek is vandaag mijn eerste officiele dag als Toos Werkeloos. Ik kan je hierin niet adviseren, je moet je eigen gevoel volgen. Kan alleen meegeven dat ook al sta je in je recht, werkt het nog wel prettig als je dat recht afdwingt? En is het die energie allemaal waard of kan je dat beter steken in het vinden van een baan waarin je wel wordt gewaardeerd ongeacht het aantal uren? Veel succes in ieder geval in deze (oneerlijke) strijd. Gr Heel EDIT: lees nu pas dat je eigenlijk je beslissing al hebt genomen. Alsnog veel suc6