bij contractverlening al tekenen voor minder uren, of later.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by tjitskelinda, Nov 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjitskelinda

Jul 20, 2008
    49
    0
    0
    Administratie
    Sneek
    Hallo allemaal,
    Ik ben zwanger en ben 6 mei 2010 uitgerekend.
    Nu loopt mijn huidige contract 1 maart 2010 af. Hier werkte ik fulltime, en ga eind maart met verlof.
    Nu kan een contractverlening krijgen, van 24 uren, wat ik na mijn zwangerschap ook graag zou willen gaan werken.

Maar weet nu niet of dit verstandig is om dit contract te gaan tekeken, vanwege mijn hoogte zwangerschapsuitkering.

Wie weet hier meer over?

2. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    MMhz lastig, want normaliter zeg ja na je verlof dat je minder wil werken, zodat je een hogere uitkering krijgt. Ik denk dat je het op een 1-2tje moet gooien met je baas. Gewoon vragen of hij je nog een groot contract kan laten aanhouden en zodra jij terug komt een 24uur contract tekent. UWV moet je verlof betalen volgens mij kost dat je baas niks?!?
    Ik ben bang als je geen contact tekent dat je dan zonder werk zit straks

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je zwangerschapsuitkering is gebaseerd op het aantal uren wat je werkt in de maand of 4 weken voor je met verlof gaat. Ga je in je verlof meer of minder werken heeft dat in principe geen invloed op je uitkering. Als je baas zelf de uitkering krijgt en daarna jou betaald, moet je er wel even erg in houden, dat hij dus wel het volledige bedrag van je uitkering naar je overmaakt...

Bij mij was het precies andersom, ik ging van een contract van 4-16 uur naar een contract van 16 uur. In de maand voor mijn verlof had ik meer gewerkt dan 16 uur en ik heb dit uiteindelijk ook mijn hele verlof uitbetaald gekregen. Ik ging 10 april met verlof en op 1 mei (de dag dat Jitte werd geboren) ging mijn nieuwe contract in.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,347
    6,881
    113
    Is het of die 24 uur of geen verlenging? Dan heb je weinig keuze voor jezelf. Heb je nog wel iets in te brengen, dan zou ik een contract tekenen met het aantal uren dat je nu werkt (ik ga ervan uit dat dat nu meer dan 24 is). Wil je nl een keer na je verlof meer gaan werken, dan mag dat niet geweigerd worden. Teken je voor minder uren en wil je meer gaan werken na verloop van tijd, dan mag je baas dit in principe weigeren.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,272
    7,314
    113
    Female
    Brabant
    Ik had ongeveer hetzelfde toen ik zwanger was van Eva. Ik was 23 december uitgerekend en mijn contract liep tot het einde van dat jaar. Ik heb een 24-uurs contract getekend en dat die 24 uur in zouden gaan als ik terug kwam van verlof. En zo kreeg ik dus wel betaald voor 40 uur tijdens mijn verlof.

Share This Page