Zorgen om baby die weinig slaapt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen. Ik maak me al weken zorgen om mijn 11 weken oude dochter die weing slaapt. Ik zou graag willen weten of dit terecht is. Overdag doet ze steeds slaapjes van max 45 min (uitzondering), meeste slaapjes zijn 20-30 minuten. Overdag slaapt ze gemiddeld 3.5 uur. Snachts slaapt ze zon 9 uur. Totaal maar 12 uur dus. Hoe schadelijk zal dit voor haar zijn? Ik merk wel datze meer dan dit nodig heeft..

Gr een bezorgde
    moeder

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Vermoeiend voor jou en haar! Hoe lang is het al bezig? Heeft ze er last van doordat ze sacherijnig is? wil ze wel liggen?

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Waaraan merk je daar de meer nodig heeft? Één slaapcyclus van zo'n kleintje is ongeveer 45 minuten gemiddeld, kan iets korter zijn, soms iets langer.
    Heeft ze altijd al weinig geslapen, of is dat nu alleen zo?
    Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan de ander. Hier twee kindjes die relatief weinig slapen, ook al snel op 1 slaapje per dat zaten. Ze doen het beide prima. Groeien goed en ontwikkelen zich goed. Zo niet niet zo snel zorgen maken dus......

4. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    45 min is zelden. Speelt al sinds week drie ongeveer. Ze sliep wel altijd goed op mijn schoot tot week 8, maar nu ook nog amper. Richting de middag wordt ze enorn onrustig.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heb je al eens geprobeerd haar op haar buikje te leggen?
    Dit is natuurlijk niet echt het advies, maar heeft hier bij beide kindjes goed gewerkt. Merk je ook nog andere dingen aan je dochter, of is het echt puur het slapen? Hoe gaat het in de nacht, vaak wakker? Wat is er dan eventueel anders dan overdag?

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter presteerde het om tussen 8 en 19 1 uur te slapen. De volgende dag zijn we gaan inbakeren en ik wist niet wat me overkwam ze sliep gewoon uren achter elkaar. Maar zij sloeg zichzelf dus elke keer wakker. Weet niet of dit bij jullie zou kunnen helpen?

7. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Ik snap je bezorgdheid. Ook hier een mannetje wat tot 12 weken dagen had dat hij maar 5 uur per etmaal sliep.... overdag sliep hij soms helemaal niet. Pittige tijd voor nieuwe ouders maar het komt goed!
    Mijn huisarts relativeerde heel erg met de woorden "als ze moe zijn gaan ze echt slapen" als jij als moeder de omstsndigheden maar creert waarin het slapen ook kan. Dus nog steeds leg ik mijn mannetje netjes op bed inclusief met ritueel. En soms slaapt hij en soms ook niet.

Geen drama van maken. Als je verder ziet dat je kindje ontwikkelt, eet, bljj is en jij zorgt voor voldoende rust voor jezelf dan gaat het echt goed komen.

Blijf je je zorgen maken, niet twijfelen aan je moeder instinct en naar de huisarts! Ik ben ervan overtuigd dat jij als mama weet wat het beste is voor je kindje dus vertrouw daar op. (Vind ik af en toe ook echtmoeilijk hoor ;)

Succes met de pittige tijd het wordt beter echt!

8. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons riep iedereen steeds dat we gewoon een wakker kindje hadden en dat niet alle kinderen even veel slaap nodig zijn. En dat laatste klopt natuurlijk ook wel, maar wij merkten dat we een ontzettend ongelukkig kind hadden als ze niet 14-15 uur slaap op een dag haalde. Er kon op zo'n dag geen lachje af, bij alles was ze al snel verdrietig of jengelig. Het kind kwam duidelijk slaap tekort. We hebben er heel veel tijd in geïnvesteerd, moesten eerst verborgen reflux problemen oplossen en zijn vooral bezig geweest met dochter leren slapen. Ze vond het heel lastig om alle stadia van een slaapcyclus aan elkaar te breien waardoor ze die 45-50 minuten eigenlijk nooit haalde. De eerste week ben ik in een prikkelarm huis bezig geweest met haar helpen met doorslapen door haar op de arm te laten slapen nadat ik haar eerst diep in slaap kreeg door de methode van Harvey Karp te gebruiken. Iedere keer dat ze wakker dreigde te worden streek ik van haar slapen naar haar neus of van haar voorhoofd naar haar neus en dan sliep ze verder. Of ik wiegde haar weer een beetje. Toen ze zonder hulp (na vijf dagen) kon doorslapen ben ik begonnen met haar wegleggen. Maar ik bleef er de eerste dagen daarvan wel weer bij om haar te helpen mocht ze toch tussendoor wakker dreigen te worden. En zo zijn wij steeds een stapje verder gegaan. Inmiddels kan ik haar wegleggen bij vermoeidheidssignalen en valt ze zelf in slaap en kan ze ook meerdere slaapcycli aan elkaar breien. Maar eerst moesten we het slaaptekort oplossen voor haar vermoeidheidssignalen weer klopten.

Deel Deze Pagina