Baby 7 mnden trekt zich op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tjejfromsverige, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een kleine daredevil die heel het huis doorkruipt sinds dat hij 5,5 maand is, van het zijwaarts zitten is hij inmiddels mooi zelfstandig rechtop gaan zitten, maar nu probeert hij zich overal aan op te trekken.
    Ik vind het zelf een beetje eng om te zien, maar als hij valt soms huilen maar gaat erna gwn weer door.
    Hij houdt zich zelfs vast met 1 hand en staat daar dan als een grote man.
    Bed is inmiddels verlaagd, want hij stond ook ineens in bed.

Ik weet dat elk kind zich anders ontwikkelt, en dit natuurlijk niets zegt wanneer de eerste stapjes een feit zijn.

Ik ben wel benieuwd bij moeders waarvan de kindje ook zo vroeg gingen optrekken, staan wanneer de kindjes langs bijv meubels gingen lopen en daarna de eerste stapjes los.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoontje trok zich met 9 maanden op, een paar dagen later liep hij ook gelijk langs de bank, tafel en door de box en z'n bed.
    Inmiddels bijna 4 maanden verder, maar los lopen doet hij nog niet hoor.
    Hij viel in het begin ook heel veel, ze staan dan gewoon nog niet zo stabiel.
    Inmiddels valt hij bijna niet meer en loopt hij een stuk zekerder.
    Wanneer een kindje los gaat lopen is heel verschillend. Ik denk dat mijn zoontje ermee wacht tot hij er zeker van is dat hij het kan (en dan waarschijnlijk gelijk goed loopt). Dit heeft hij met alle ontwikkelingen zo gedaan eigenlijk. :p

3. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier rolde ze met 5 weken heen en terug van rug buik buik rug.
    Kruipen met precies 6 mnd oud.
    Zitten los met 4 mnd oud en optrekken tot staan 1 week voor haar 6 mnd oud.
    Ze loopt sinds 6,5 mnd overal langs.
    Ze zwaait en zegt pappa en mamma.

Had gehoopt dat een laatste baby het wat rustiger aan zou doen.
    Gisteren bij de kinderarts werd het ook gezegd: wat is ze vlot en wijs.
    Jammer dat me laatste baby geen baby meer wilt zijn hè?

Daarbij groeit ze ook veel te hard :(

Kon ik de tijd maar even terug draaien dat ze nog heerlijk klein zijn .

4. Lovemykids4

Hier een kruip foto en staan foto :)

5. Lovemykids4

Mijn andere Kids liepen los met: 9 mnd oud, 10 mnd oud en dochter 1 met 8,5 mnd los.
    Ben benieuwd wanneer mijn jongste los loopt.
    Ik denk zelf rond de 9 mnd ook.

6. tjejfromsverige

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow wat knap zeg zo vroeg, maar al jouw kinderen waren er al aardig vroeg bij zo te lezen.
    Ik kan mijn goed voorstellen dat het bij de jongste een gemis gaat worden. Alles lijkt zo in snelvaart te gaan.

Mijn zoontje is vandaag precies 7 mnden, ik zie nu al dat hij binnen een week van optrekken beetje bij beetje schuift als hij zich vasthoud aan de bank en ook als hij speelt op de vloer en ik sta dan trekt hij zich aan mijn benen staand op. Zooo lief.

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn jongste trok zich met 7 maanden en bijna 2 weken voor het eerst op. Ongeveer twee weken daarna ging ze langs de meubels wankelen (nog net voor 8 mnd). Ze is nu ruim 9md en loopt redelijk stabiel langs de meubels en aan twee vingers. Ze kan max een seconde of 15 even alleen los staan, maar ik zie haar vorlopig echt nog lang niet los gaan lopen. Wat ik om me heen hoor is dat kindjes die vroeg beginnen wat meer tijd nodig hebben met hun gewankel en geprobeer, omdat de spiertjes nog even moeten rijpen. Kindjes die laat beginnen kunnen juist vaak relatief snel door de stuntelfase heen en echt zelf lopen (was ook zo bij mn oudste, die juist laat was).

Verder vind ik het sowieso heel moeilijk in te schatten. Letterlijk drie dagen voor ze zelf ging zitten (6 mnd en een week) zei ik nog tegen mn zus dat dit nog héél lang zou duren, omdat ik vond dat ze zo wankel zat, wanneer ik haar neerzette. Kennelijk zei dat helemaal niets, want uit het niets kon ze ineens stabiel zelf zitten.

8. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93

Wat een fantastisch kind zeg dat ze dat allemaal al kan.
    Sorry hoor, maar vind het allemaal wat overdreven.
    Ook in ieder bericht worden alle afmetingen beschreven. Zal misschien de enige zijn die dat vind, maar vind het soms echt irritant om te lezen.

9. tjejfromsverige

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tjeetje je kinkt erg gefrustreerd.
    Uhm misschien moet je anders even nog een keer de openingspost lezen aangezien ik vraag naar naar ervaringen van andere moeders waarbij kindjes zich vroeg gingen optrekken/staan?

10. penseel

penseel Niet meer actief

Hier beide kids optrekken tot staan zeven maanden. Dochter vond kruipen leuker.

Zoon stapte eerder los met net een jaar.

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Met 6 maanden ging de oudste kruipen, zitten en optrekken tegelijk :) Had ook het idee dat het niet lang zou duren tot hij los zou gaan lopen, maar uiteindelijk duurde dat nog wel even, hij liep met precies 12 maanden los.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik reageer niet vaak op niet terzake doende berichten, maar oei wat een venijn! Granted, lovemykids4 is erg enthousiast over wat haar kindje kan, maar daar gaat het topic toch ook over; baby's die vroeg zijn? Bovendien is het ook wel uizonderlijk dat een baby met 4 mnd zelf kan zitten. Ik vond het al zo bijzonder dat mijn dochter dit met 6 mnd deed, als ze dit met 4 mnd had gedaan had ik het waarschijnlijk in mn handtekening gezet... ;):D.

@Eki: dat hoor ik dus heel vaak. Vroeg beginnen met staan en vast lopen, maar niet uitzonderlijk vroeg met loslopen. Voorspel het zelde voor mijn dochter.

13. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter trok zich ook op met precies 7 maanden, ze wilde toen liever staan dan zitten. Ik dacht dat ze zo zou weglopen.
    Toch begon ze pas met 10 maanden te kruipen.
    Het lopen gingen volgens mij best snel. Dat deed ze al sinds ze 10 maandjes was. Met 13 maandne liep ze los en rende als een gek.

14. tjejfromsverige

6 jul 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit zie ik ook precies bij mijn zoontje, alleen kruipt hij wel al een poos nu. Ik zie hem geen stapjes zetten binnen nu een paar mnden.
    Volgens mij is dat echt vreemd om je kleine babytje voor het eerst een los stapje te zien zetten.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hier ook met 7 maanden optrekken, met 11 maanden liep ze los ... soms gaat het snel, maar kan soms kan het ook nog heel lang duren hoor!

16. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik heb even terug gezocht, omrollen met 4 maanden, optrekken en kruipen met 6,5 maanden, lopen langs de bank 7 maanden en los lopen met 1 jaar.
    Inmiddels kruipt ze zelfstandig de trap op en kan ze zelf veilig van de bank/bed klimmen.
    Los zitten is ze daarentegen met 9 maanden pas gaan doen wat volgens mij juist weer heel normaal is.

Bijgevoegde bestanden:

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het kan allemaal heel snel gaan hoor, maar toch ontwinkelen ze zichzelf in hun eigen tempo.
    Mijn dochter was vrij snel met lopen en staan, maar ze is nu 19 maanden en ze vertikt het om te praten.
    Ze regelt alles met wijzen haha

Volgens mij is staan wel goed voor baby's omdat ze zo hun beenspieren ontwikkelen. Pas nadat ze hun beenspieren hebben ontwikkeld, kunnen e lopen. Ik had een grasmaaier (babywalker) voor m'n dochter gekocht toen ze 9 maanden was, dat vond ze echt geweldig.
    Ze durfde ook langer en meer te staan/lopen.

18. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Zoontje was er ook vroeg bij.. los staan begon hij mee te experimenteren met precies 8 maanden, eerste echte stapjes los (dan heb ik het over 4-5 zonder vallen) was met 9,5e maand. Daarna ging het rap. Gek he dat sommige kindjes zo'n haast hebben? Ik vond het ergens wel leuk, maar ergens ook erg jammer omdat voor mijn gevoel de baby-periode daardoor erg kort werd.

19. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Dochter trok zich op met 7 maanden. Eerste losse stap was een maand later. Verder dan 2 a 3 losse stapjes kwam ze echter steeds niet. Pas met 14,5 maand had ze t vertrouwen dat ze het kon. Stond toen ineens op en liep weg. Heeft nooit meer gekropen.

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat kan je wel vinden, en soms denk ik dat ook wel eens. Maar het schijnt heeeeel erg goed te zijn voor kinderen als hun ouders lekker trots zijn op hun vorderingen, dus ik ben al aan het oefenen met opscheppen hoor :D

Dl was gewoon gemiddeld geloof ik, ging zelfstandig rechtopzittebn met 8,5 a 9 maanden. (Daarvoor hing ze een tijdje scheef op 1 hand steunend).

Deel Deze Pagina