Dat las ik ook ergens inderdaad. Soms drinkt ze ook wel eens mega veel. En soms ook ineens weer bijna niets. Echt geen touw aan vast te knopen.
Gisteren naar de osteopaat geweest. Zij merkte veel spanning in het lijfje van ons meisje. Ze heeft haar gecontroleerd laten huilen. Het was niet fijn om te zien, maar daarna zag je haar ontspannen, zo bizar. We zijn nu ook begonnen met nutriton, maar dat is rot spul zeg. Ene speentje is weer te klein, andere te groot. Wordt echt snel pap. Bij een paar keer de hik was ze weer aan het huilen omdat iets omhoog kwam. Dus geen idee of het helpt, maar we geven het maar een kans.
Ik ben zelf geen voorstander van nutriton. Ja het kan helpen, maar je zal hoe dan ook de leefregels moeten opvolgen om optimaal effect te zien.
Ik herken je verhaal deels. Onze dochter kan niet goed drinken doordat ze waarschijnlijk geen vacuüm kan maken met haar mond. Reden? Hopen we binnenkort bij de kinderarts achter te komen. Doordat ze dus zo ontiegelijk onrustig drinkt, lucht hapt krijgt zij krampen, hik, komt voeding omhoog enz. Nu met de special need speen kan ze normaal drinken. Maar goed normaal is het natuurlijk niet dat ze met deze speen moet drinken.
bericht bleef hangen, had gisteren al getikt. Nou ja nutriton wachten is t niet helemaal meer maar allicht heb je nog wat aan de rest: Ik vermoed dat je al begonnen bent met nutriton maar mocht dat nog niet het geval zijn kijk eerst even aan wat het effect is van kleinere voedingen per keer. Let ook goed op het bereiden van je flesje en neem half uur tot 45 minuten de tijd voor boeren. Wrijf daarbij naar boven over t ruggetje en niet kloppen of hobbelen (werkte hier althans t beste). Bij het drinken lag dochter vrij rechtop tegen mij aan, voor mij gezien hoofd op mijn linker arm, en dan in de lengte wat meer naar mij toe gedraaid zodat dr maagopening wat hulp van zwaartekracht erbij kreeg om die melk uit die maag te krijgen en dr darmen in. Het begin van hikken was bij ons echt een voorbode, vlak daar achteraan kwam slikken en dat patroon heb ik een aantal dagen inzichtelijk gemaakt zodat ik de frequentie te pakken kreeg. Uiteindelijk kwamen wij op een patroon van elke twee uur een flesje (goede slaapjes en goed gedronken hebben gaven wat marge, uiteindelijk maakte ik haar dus niet speciaal meer wakker). Toen waren we nog niet helemaal waar we moesten wezen maar voor 90-95% en toen hebben we 1 schep jhbpm op een fles gedaan (100ml) en dat twee weken zo gelaten zonder ophogen of andere wijzigingen. Toen was t eigenlijk onder controle. Met ophogen van de fles hebben we de jhbpm nooit meer aangepast en ophogen deden we met 10ml om de fles, ging dat 2 dagen goed dan elke fles die extra 10ml. Eigenlijk alles net ff wat kalmer aan, dat werkte hier t beste. Weinig prikkels (let op bij troosten dat je niet te vaak wisselt van arm/houding, oppakt en neerlegt (echt een instinker die), rustig aan met wijzigingen, 1 wijziging per 2 weken (in de voeding). We namen overal echt de tijd voor of t nu boeren was of de fles. Rollend verschonen, maaglediging zo veel mogelijk helpen, verschoonmatje en bedje wat schuin etc. Hier hielp dat echt enorm. Takke veel werk (vooral als je t nog niet automatisch doet en overal nog bij nadenkt) hadden we eigenlijk ook helemaal de fut niet meer voor. Maar zij veranderde van een boze gremlin (werkelijk haar bijnaam geweest) naar een zonnetje in huis en dan weet je weer waarvoor je t doet. Allemaal kleine stapjes met kleine verbeteringen wat ons liet merken dat het de goede weg was en tesamen was t hier goed. Klinkt als
Ik neig er eerlijk gezegd ook naar om ermee te stoppen. Ik heb er niet zo’n goed gevoel bij. Ik denk dat ze meer baat heeft bij meer kleinere hoeveelheden op een dag, dan dat die nutriton ook nog eens toe wordt gevoegd.
als je kma vermoed kan je ook zelf eens starten met pepti, je kunt dit gewoon kopen bij apotheek. machtiging gaat via dietist en niet meer via huisarts dus ook al vindt hij/zij dat het geen kma kan zijn, heb je hem/haar niet voor nodig.. je merkt snel genoeg of het helpt toch? en kwaad kan het volgesn mij sowieso niet.
Hopelijk komen jullie er snel achter waarom ze geen vacuüm kan maken met haar mond. Ik zal ook eens kijken of dit met onze dochter het geval is. Kan nooit kwaad om daar ook even op te letten.
Het is lastig uitleggen. Maar de osteopaat had onze dochter voor haar liggen. Ze was allemaal onrustig aan het spartelen, zoals we gewend zijn van haar. Toen legde de osteopaat rustig haar hand op de buik van onze dochter. Toen langzaam werd het gespartel minder, maar ze vocht eigenlijk weer tegen de rust in haar lijf. En toen ging ze een beetje huilen, en dat ging langzaam steeds harder. Maar haar lijfje was volledig ontspannen. De osteopaat raakte haar op bepaalde plekken van haar organen aan en telkens begon ze weer flink te huilen. Daarna was ze weer helemaal ontspannen. Het was zo bizar, maar ook mooi. Alsof er spanning dwars heeft gezeten en er nu uitkwam.
Bedankt voor de tips! Gisteravond toch maar gestopt met de nutriton. Ik heb er echt geen goed gevoel bij. We gaan toch eerst gewoon eens kijken wat er gebeurd als we de leefregels mbt reflux goed uitvoeren. Alles staat nu schuin waar ze op ligt, we gaan om de 2,5 à 3 uur de fles geven ipv om de 4 uur. En dan kleinere hoeveelheden. En nog langer rechtop houden. En ook nog meer rust en regelmaat. Gelukkig slaapt ze sinds de osteopaat ineens ook weer overdag in de draagdoek beter. Dus hopelijk zorgt wat meer slaap ook ervoor dat ze beter drinkt overdag. En ik heb ook prematuur speentjes van Dr Brown’s besteld. We gebruiken nu de fase 1 speen, maar misschien gaat het wel te snel voor haar. Dat eens proberen kan geen kwaad. Mochten we volgende week nog geen verschil merken, dan gaan we overleggen met het consultatiebureau. Daar moeten we toch weer naartoe dan. En anders gewoon een verwijzing naar de kinderarts. Ze blijft ook maar flink knorren met haar neusje en wat dicht zitten, en als ze de hik heeft is het telkens wat huilen en duidelijk dat ze pijn heeft.
Echt, goed zeg! Bij ons was de kleine 2 dagen alleen maar aan het huilen na bezoekje osteo Succes, hoop dat het rekening houden met de reflux werkt! Gebruik je trouwens voor het neusje wel zout waterspray? Die van etos eigen merk is goed, otrivin spuit er te hard uit..
De afgelopen dagen is het overdag af en toe ook weer flink huilen. Maar dat is dan maximaal 10 min en dan is ze weer helemaal ontspannen en valt ze in slaap. Zo gek! Hopelijk maakt het ook echt verschil over een paar dagen. Heeft de osteopaat bij jullie kleine wel geholpen? Die gebruiken we inderdaad. Ook precies die van Etos. Maar dat is toeval haha! Wist niet dat die van otrivin te hard ging, dus dan blijven we ook mooi bij die van de Etos.
Hier was ook reflux aanwezig. We hebben het met de leefregels en jbpm gelukkig onder controle gekregen. We hadden hier ook het bedje omhoog gezet, maar dat werd ons ten zeerste afgeraden door de kinderarts. Ze kunnen dan namelijk makkelijker naar beneden en onder de dekens rollen. 3 dagen later werden we wakker en lag onze zoon inderdaad onder de dekens, had zomaar eens verkeerd af kunnen lopen.
He bah wat naar om mee te maken! Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent @Missannie ik zou zeker in combinatie met ook nog eens de verkoudheden wel voor t bedje omhoog gaan, maar gezien bovenstaande maar voor een slaapzakje kiezen ipv voor een deken Osteopaat heeft hier niet geholpen helaas, althans niet voor zover wij hebben kunnen merken. 3 behandelingen gehad.
Dat is schrikken! We hebben het bedje maar een klein beetje schuin staan, maar ik ga hem toch maar even recht zetten denk ik. Zoiets wil je niet meemaken, oei! Ze slaapt in een Puckababy, maar die is niet dik genoeg, dus er moet toch een dekentje overheen. @annabel88 wat jammer dat de osteopaat niet heeft geholpen. Maar het was het proberen waard.