Onze meid van 13,5 maanden zit niet zo mooi rechtop als andere kindjes die ik soms zie zitten. Nu maak ik me zorgen dat ze een verkeerde houding heeft aangeleerd en vraag me af of dat nog te corrigeren is. Ik denk zelf dat het bijvoorbeeld kan helpen als we van onze gewone kinderstoel overgaan op een TripTrap. Daar hebben kindjes toch een actievere houding in? De kinderstoel die ze nu heeft, heeft een diepe zitting en een hoge rugleuning en ik heb het gevoel dat ze daardoor een beetje een 'luie zitter' is geworden. Kan dat? Heeft iemand hier ervaring met het corrigeren van de zithouding van jonge kindjes? Lukte dat? Zou een 'verkeerde' kinderstoel zoiets kunnen veroorzaken? En kan een 'betere' kinderstoel dan iets oplossen? Help!
Het kost je een rib uit je lijf een trip trap. Maar ik moet zeggen dat ik hem wel geweldig vind. Groetjes Janna
Ik ben ook een hele blije triptrap gebruiker. Heb me dochter ook wel eens in andere kinderstoelen gehad, maar in de triptrap zit ze echt het beste. Misschien zou je het eens uit kunnen proberen bij een babywinkel?
hee zit ze wel in het bayzitje?? Britt zit keurig recht in haar stoeltje maar ook alleen in het bayzitje hoor. Op vakantie hadden we ook triptrap stoelen, maar zonder babyverkleiner erin...dan zakt ze ook onderuit succes ermee gr forverefriend
Nee, de stoel die ik heb heeft geen babyverkleiner (die bestaat er dus niet voor, anders had ik m wel gekocht ). Maar denken jullie dat ze haar houding nog echt kan corrigeren en ook als ze bijvoorbeeld op de grond zit dan rechterop gaat zitten?
Hallo, Had ook al gereageerd bij de aug mama's, maar wil het hier toch ook even kwijt. Matthijs zit kaarsrecht als hij op de grond zit te spelen en wij hebben GEEN Trip Trap Liefs Silvia
Haha, dank je wel Duster! Dat is dan weer 1-0 voor de redenering dat een kind gaat zitten in de houding die hij/zij het prettigst vindt, in wat voor stoel hij/zij ook zit aan tafel.
Hoi, Wij hebben ook een triptrap en ik vind 'm super... ik weet dat zelfs in de jeugdzorg triptrap stoelen gebruikt worden omdat ze zo goed zijn voor de houding, ze kunnen er op zitten tot 10-12 jaar! Dus eigenlijk is ie dan niet zo duur naar verhouding toch?
Hai Chantico! Alles goed met je kleine meid? Ik heb al lang niet meer bijgelezen bij de augustusmama's, leuk je weer ergens tegen te komen. Wij hebben een TripTrap en Danique zit daar idd mooi recht in. Maarrrrrrr : in de kinderwagen of in het fietsstoeltje weet ze binnen 5 minuten zo onderuit te zakken dat ze meer op haar rug zit als op haar billen. Schijnbaar vindt ze dat dus lekker zitten, of liever gezegd hangen.
Hé Natas, leuk je weer eens tegen te komen! Met mijn kleine meid alles goed, met de jouwe ook? Ik heb vandaag nog eens beter naar haar gekeken en ik zag haar zowaar óók wel eens kaarsrecht zitten. Het ligt denk ik ook erg aan hoe ze aan het spelen is. En ze heeft vandaag voor het eerst in een TripTrap gezeten tijdens het eten. Ze vond het een hele leuke stoel, wilde er 's middags al in en niet meer uit En ze zat er goed op en at er ook fijn in (zit nét iets hoger dan de stoel die we hadden) Ik ben benieuwd of ik veranderingen aan haar zithouding opmerk de komende tijd.
Wij hebben dus een mooie Chicco stoel (geen goedkope) en ik vind dat onze zoon erg vaak in elkaar gezakt in de stoel zit. Dat niet alleen. De verkleining waar hij in zit, is van plastic en daar zweet hij als een tierelier in. Dan is zijn hoofdje echt zeiknat. Mijn ouders hebben een triptrap-stoel aangeschaft voor als wij op sivite zijn. In deze stoel zit hij veeeeel beter!!! Lekker rechtop. Als ik mensen zou moeten voorlichten, zou ik zeggen deze stoel te nemen. Het is niet te duur en het werkt goed en het staat ook nop prima in huis! Dat is mijn mening