Hallo beste dames, Een vraagje van mijn vriendin, ze heeft een zoontje van 2 jaar en hij kwijlt nog best veel. ze vraagt zich af hoe dat kan komen? is dat normaal? Alvast bedankt voor de reacties.
De middelste van mijn zus had dat ook, ze is met 3,5 jaar naar de logopediste gegaan en kreeg daar o.a blaas oefeningen om zijn onderlipje te trainen/ oefenen sterker te worden d.m.v watjes over de tafel blazen, veel bellen blazen en dergelijke. Dat heeft zeker geholpen
Inderdad kan het gewoon iets zij met de kiezen. MaAr het kan inderdaad ook zijn dat er iets anders an de hand is. En als je er ovetwijfelt zou ik dat toch even uit laten zoeken door de dokter. Mocht het komen door iets anders kan dit namelijk effect hebben op de spraak en taal ontwikkeling
Mijn zoontje (2,5) deed dit tot voor kort. Gister zei ik nog tegen mijn man dat dit al veel beter gaat!
bedankt voor reacties dames, ze is al paar keer met hem naar de huisarts gegaan maar die zei iedere keer dat het niet erg was. het is dus misschien beter om een keer naar een kinderarts te gaan want hij heeft inderdaad ook een spraakachterstand. Gr.
oefeningen voor de mondmotoriek zijn altijd goed. Op internet is wel één en ander te vinden. Vooral veel oefenen met een rietje. Daar kun je heel wat leuke spelletjes mee verzinnen. (je kan een hoop dingen wegblazen )
Mijn zoontje heeft heel lang heel fors gekwijld (tot 4 jaar of zo?). Hij had erg zwakke mondmotoriek (en ook flinke taalachterstand, maar dat had ook met autisme te maken). Hij heeft ook op late leeftijd pas leren blazen, uit rietje drinken e.d. Zou zeker een logopedist laten kijken! Volgens mij mag je daar zonder verwijzing naar toe (of anders via CB-arts).
Hier wordt -heel- veel gekwijld als er tanden komen. Nog een praktische tip: je hebt kwijlslabbertjes van katoen met een synthetische achterant zodat de kleding van je kindje droog blijft. Wij vinden de katoenen bandana's van silly billyz het fijnste. Je hebt ook andere merken, kies in elk geval voor een waterdichte achterkant.