kind van 2 jaar kwijlt veel.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Love M, Jul 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Love M

Love M Actief lid

Feb 11, 2013
    305
    11
    18
    Female
    student
    Hallo beste dames,

Een vraagje van mijn vriendin,
    ze heeft een zoontje van 2 jaar en hij kwijlt nog best veel. ze vraagt zich af hoe dat kan komen? is dat normaal?

Alvast bedankt voor de reacties.

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    De middelste van mijn zus had dat ook, ze is met 3,5 jaar naar de logopediste gegaan en kreeg daar o.a blaas oefeningen om zijn onderlipje te trainen/ oefenen sterker te worden d.m.v watjes over de tafel blazen, veel bellen blazen en dergelijke. Dat heeft zeker geholpen

3. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje deed het ook tot hij geopereerd werd aan keel en neusamandelen. Daarna niet meer.

4. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Er kunnen ook nieuwe kiezen aankomen.

5. Gazy

Gazy Niet meer actief

Inderdad kan het gewoon iets zij met de kiezen.
    MaAr het kan inderdaad ook zijn dat er iets anders an de hand is. En als je er ovetwijfelt zou ik dat toch even uit laten zoeken door de dokter.
    Mocht het komen door iets anders kan dit namelijk effect hebben op de spraak en taal ontwikkeling

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn zoontje (2,5) deed dit tot voor kort. Gister zei ik nog tegen mijn man dat dit al veel beter gaat!

7. Love M

Love M Actief lid

Feb 11, 2013
    305
    11
    18
    Female
    student
    bedankt voor reacties dames,

ze is al paar keer met hem naar de huisarts gegaan maar die zei iedere keer dat het niet erg was. het is dus misschien beter om een keer naar een kinderarts te gaan want hij heeft inderdaad ook een spraakachterstand.

Gr.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oefeningen voor de mondmotoriek zijn altijd goed. Op internet is wel één en ander te vinden. Vooral veel oefenen met een rietje. Daar kun je heel wat leuke spelletjes mee verzinnen. (je kan een hoop dingen wegblazen ;) )

9. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Mijn zoontje heeft heel lang heel fors gekwijld (tot 4 jaar of zo?). Hij had erg zwakke mondmotoriek (en ook flinke taalachterstand, maar dat had ook met autisme te maken). Hij heeft ook op late leeftijd pas leren blazen, uit rietje drinken e.d.

Zou zeker een logopedist laten kijken! Volgens mij mag je daar zonder verwijzing naar toe (of anders via CB-arts).

10. Mamatss

Mamatss Actief lid

Jan 23, 2012
    421
    0
    0
    Hier wordt -heel- veel gekwijld als er tanden komen.
    Nog een praktische tip: je hebt kwijlslabbertjes van katoen met een synthetische achterant zodat de kleding van je kindje droog blijft. Wij vinden de katoenen bandana's van silly billyz het fijnste. Je hebt ook andere merken, kies in elk geval voor een waterdichte achterkant.

Share This Page