Timo gaat meestal een uurtje na de voeding naar bed en slaapt lekker in. Tot een paar weken geleden sliep hij door tot het tijd was om weer te eten, maar nu slaapt hij max. 45 minuten. Dan wordt ie wakker en gaat ie een beetje liggen brabbelen, beetje zachtjes huilen en slaapt niet meer. Hij was gewend aan het ritme: wakker worden, verschonen, drinken, spelen in de box en dan weer naar bed, maar nu hij dus al zo vroeg wakker wordt (en nog geen honger heeft) weet ik niet zo goed wat ik in de tussentijd met hem moet: moet ik hem laten liggen in zijn bedje totdat het weer tijd is om te drinken of eruit halen en evt. eerst nog even in de box?? Het lijkt mij wel normaal dat ze steeds minder lang slapen (ook omdat hij 's nachts echt heel goed doorslaapt, ik hoor hem tussen 21.00 h en 7.00 h nooit piepen), maar dan gaat het ritme volgens de richtlijnen er wel af...
hallo nadia, timo word natuurlijk ook ouder en daardoor ook steeds langer wakker en misschien heeft hij gewoon minder slaap nodig. Ik heb ook overdag een wakkker kind mijn zoon is nu net 2 maanden en slaapt overdag ook niet veel die is soms zon beetje de hele ochtend wakker als hij daavan 2 uurtjes slaapt is veel. Maar hij is niet vervelend hoor gaat heerlijk in debox naar zijn mobiel kijken of even in de wipstoel. ben ook vaak met hem aan het kletsen opschoot enz. Maar als hij na 3 kwartier alweer wakker word probeer ik nog wel dat hij gaat slapen met speentje ofzo muziekje aan, lukt dat niet tja dan maar eruit en doen wat ik net hierboven zei. Soms valt hij dan na een uurtje weer inslaap maar doordat hij dan veel wakker is heeft hij na 3,5 uur alweer honger en krijgt hij een fles en valt dan vredig in slaap. je kan ook gaan wandelen vinden ze ook heerlijk. Maar de integen heb ik s avond en s nachts wel een kindje wat al lekker doorslaapt. misschien kan je hier wat mee..hoor het wel, groetjes natasja
Hoi Nadia, sorry, ik had je topic niet gelezen en heb er zojuist ook 1 geopend met dezelfde vraag... ik lees dus lekker mee hier want ik heb hetzelfde probleem. Mijn kindje is 2 maanden en 3 weken oud. Regelmaat houden vind ik erg belangrijk aangezien ik een aantal weken terug echt een onrustige baby had. Nu met rust en regelmaat is dit een stuk beter maar dat wil ik wel graag zo houden
Nadat mijn meisje haar eerste flesje heeft gehad (tussen 6-7uur), en we hebben op ons gemak geboerd, geknuffeld, etc. en ze heeft dan slaap, dan leg ik haar terug in bedje tot de volgende fles (11 uur). Na dat flesje leg ik haar in de box, kan ze lekker naar de mobiel kijken en mama in de gaten houden Ik houd haar de rest van de dag in de box, of speel met haar of knuffel met haar. Om 3 uur krijgt ze weer een flesje, en dan gaat ze weer de box in. Na haar eerste avond flesje van 19.00uur nog even lekker knuffelen met mama en papa, en dan naar bed tot de laatste fles van 23.00uur. Meestal slaapt ze tot ongeveer 06.00 - 07.00uur en na ons ochtend ritueel (knuffelen, verschonen, kleertjes aan, flesje) weer naar bed tot het volgende flesje van 11.00uur. 's middags weer in de box, want als ik haar dan in bed leg, dan is madam het daar niet mee eens!
Ligt ze dan al die tijd in de box overdag wakker te zijn/ te spelen?! Wat knap op die leeftijd! Mijn zoontje, wordt na een uur toch echt wel wat jengelig... en die is toch ca 3 weken ouder... Bovendien houdt die van mij het dan ook geen 4 uur vol tussen 2 voedingen in, zeker niet als hij tussendoor langer wakker is geweest
Vicky is altijd al langer dan gemiddeld wakker geweest. Maar ze is niet al die tijd wakker hoor! Als ze in de box in slaap valt, dan laat ik haar daar liggen, niet dat ze dan lang slaapt... In het begin probeerde ik haar dan in haar bedje te leggen, nou dat was altijd DRA-MA... :s Ze wil wel slapen, maar dan niet in bed, ze wil mama kunnen horen en zien als ze weer wakker wordt. Ik doe 's middags gewoon mijn huishouden, en raar maar waar, als ze slaapt dan slaapt ze overal doorheen, zelfs stofzuigen en mama die muziek draait! Als ze er maar bij kan zijn.
Jill lag in het begin ook veel in de box te slapen maar ik doe dit niet nog eens bij een tweede kindje.... op den duur zag ze niet meer het verschil tussen de box (dus om te spelen) en haar bedje (om te slapen) ging op een gegeven moment ook erg moeilijk naar haar bedje, maar ben blij dat ik toen heb door gezet, ze werd nml erg moe in de box maar slapen ho maar en dan na een poosje alles bij elkaar gillen van moeheid. ik houd de volgende regelmaat aan (Jill slaapt ook al heel erg lang elke keer maar 45min) wakker-verschonen-flesje-spelen-slapen-spelen-slapen-verschonen-flesje-spelen etc etc. zo kwam ik op een gegeven moment wel goed uit , ze krijgt nu om de 4 uur een fles. ze is dan zo'n 1,5/2 uur wakker dan 3 kwartier slapen dan weer wakker ong. een uurtje en dan weer ff slapen en dan kom ik toch wel op de 4 uur uit. misschien een idee? Jill moest hier ook aan wennen hoor maar ze is hier nu goed aan gewend dus ik vind het wel best. ik hoor trouwens steeds meer hier dat de kindjes 45min slapen, je bent dus niet de enigste. En oja, ik heb nu pas het idee dat hier regelmaat is dus na 4 maanden. oja, laatste tip; hier helpt het wel eens om er rap bij te zijn na 45 min dat zodra ze maar iets wakker wordt haar speentje weer te geven... dan slaapt ze HEEEEEL soms wat langer maar meestal niet hoor, en snachts slaapt ze ook erg goed al vanaf 1 maand