Slaapproblemen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bouncytigger, Aug 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

Feb 27, 2012
    861
    0
    0
    Wie heeft een idee wat ik hiermee kan.

Ons meisje slaapt overdag vrij goed in. Klein jengeltje en ze is weg. Alleen wordt ze nar een drie kwartier tot een uur weer wakker. Dan ligt ze een kwartiertje te jengelen of teuten en dan slaapt ze verder. Ook weer zo'n drie kwartier tot een uur. Nu wou ze vandaag om half 3 uur niet meer slapen. Echt keihard brullen en niet te troosten in bed. Dus uiteindelijk maar uit bed gehaald. Om half 4 gaf ze echt aan dat ze moe was. Dus hebben we de fles van 4 uur een kwartier eerder gegeven en meteen naar bed. Om kwart voor 5 begon ze te jengelen. Dat werd om 10 over 5 huilen. Een paar leer geprobeerd te troosten, maar dat werkte niet. Ze was ook gewoon klaar wakker! Dus maar weer mee naar beneden. Daar heeft ze tot 6 uur gezeten en toen begon ze in de oogjes te wrijven. Moe dus. Maar weer naar bed. Maar ondanks dat ze moe is, gaat ze niet slapen maar meteen brullen.

Wie heeft de gouden tip??? Ik weet t niet meer. Word er moedeloos van...

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    De goudentip weet ik niet..... maar ga er in mee.

Hier ook gedaan en vanaf een maand of 7 slaapt hij ineens wel 2 of 3 uur in 1 slaapje overdag. Ik heb hem er altijd uitgehaald als hij weer wakker was, een enkele keer eerst geprobeerd in slaap te komen als hij echt huilend wakker werd (is vaak een teken dat hij nog niet uitgeslapen was) maar anders gewoon eruit en weer naar bed als hij moe was...... En ja.. hij sliep dus telkens maar 45 min. Maar dat word echt beter!

Als het hem echt niet lukte om in slaap te komen, ging ik met hem wandelen.. soms sliep hij dan ineens, na een flinke wandeling (langer dan die 45 min) 3 uurtjes achter elkaar! Heerlijk!

Of even in de draagdoek.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Soms heb je van die dagen... :(
    Ik zou het even aankijken en erin meegaan: dan maar korte slaapjes, het zij zo. Pakt ze vanzelf wel weer op naar normaal ritme :)
    Kan een sprongetje zijn, kan zijn dat ze last heeft van tandjes die door gaan komen of wat onder de leden heeft/ziek gaat worden en kan ook gewoon even d'r dag niet zijn.

4. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

Feb 27, 2012
    861
    0
    0
    Bedankt dames.
    Moest denk ik ff gerustgesteld worden. Voel me namelijk echt heel rot. Ben wakker geworden met een flinke buikgriep... Mn man heeft ook heel slecht geslapen en daardoor migraine. En dan zie je alles niet heel helder meer...

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier sliep ze rond die leeftijd steeds een klein uurtje en was dan weer een uur wakker. Na 5u kreeg ik haar niet meer op bed en bleef ze dan wakker tot 19.00u. Dan droeg ik haar daarvoor vaak even bij me.
    Rond 6/7 maanden ging ze hier langer slapen overdag.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    45 minuten is een "slaapcyclus" voor een baby. Hier ook tijdenlang 3 slaapjes gehad van 3 kwartier, waarvan meestal een of twee van twee keer 3 kwartier, met wat gejengel tussendoor. Dus eigenlijk zo'n beetje wat jij beschrijft.
    Ik wachtte bij gejengel altijd even of dochterlief weer insliep, duurde het langer dan een kwartier of ging ze harder huilen haakd eik haar uit bee, dan was het slaapje voorbij.
    Werd pas beter toen ze naar 1 slaapje ging, rond 10 maanden.

Overigens had dat geen invloed op het slapen 's nachts, dat ging meestal heel goed.

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar hoor. Mijn dochter heeft dit tot 3 maanden gedaan, na 3 kwartier wakker en dan huilen. Beneden ook huilen dus ik werd er soms moedeloos van, niets hielp. Zo ineens was het over, en sliep ze tussen de flessen dit ineens minimaal 2 uur. Nu is ze 4,5 maand en doet ze een lange middagslaap, in de ochtend een uurtje of 1,5 en in de late namiddag nog 1-2 uur. Kortom, ze regelen het zelf en pakken en hebben zo ineens een ritme te pakken!

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    En trouwens, soms hebben we haar ook even laten liggen en huilen als ze wakker werd, ze viel dan zelf nog weleens weer in slaap

9. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    En je dochter zit nu in een sprongetje. Dus wie weet is het over een paar weken weer over.

10. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

Feb 27, 2012
    861
    0
    0
    Nogmaals bedankt! Ben er nu een stuk rustiger over. Het was gister ook allea bij elkaar. Vooral aan t einde van de middag. Ik had zelf al de hele dag 39 graden koorts. Ml had migraine. En dl wou niet slapen ondanks dat ze moe was en huilde dus heel veel. Was ff te veel bij elkaar en dan ben je wat hulp nodig bij het relativeren.
    Laten jengelen doe ik ook altijd. Ze was net ook ff weer wakker. Heeft 10 minuutjes liggen teuten en jengelen. En nu slaapt ze weer. Komt allemaal vast goed!!!

Share This Page