Onze dochter is bijna vier mnd maar mag ze al half zittend in wipstoel? Dus niet in de laagste ligsteunen maar half zittend zodat ze gezellig op tafel kan staan tijdens eten en met babygym kan spelen?
Volgens mij moet je gewoon eventjes kijken als je je dochtertje erin zet, hoe ze zit, of ze niet te moe wordt, te ver onderuit zit en dan niet te lang kan het wel hoor, Het zit onze dochter van 3 maanden al redelijk stabiel op schoot(met ondersteuning uiteraard.
Hier ging hij al met 2 maand in de wipper in de ligstand, met drie maand iets schuiner en met 4 maand nog iets schuiner. Nu zit hij in de stand die je normaal ziet bij wippers. Maar wil hij zitten en is de wipper gewoon gevaarlijk. Hij kan op zijn buik en terug rollen en wil dat ook doen in de wipper. Vraag me zelf af waarvoor die wipper nou goed is? eerst mogen ze er niet in of niet rechtop en niet lang, en als ze eenmaal zover zijn is dat ding link. Jahoor zou haar gewoon gezellig op tafel bij jullie zetten. Doen wij ook. Maar altijd zitten we er pal naast om hem tegen te houden als hij gaat stunten..zucht
Ik heb em bijna vanaf begin af aan gebruikt. Nooit geweten dat het niet mocht. Wel in ligstand of glooiend. Nu inmiddels 6 maand en zit ie ook gewoon rechtop in dat ding. Vond em ideaal en had em niet kunnen missen!
Wipt hij zich er niet uit bij jullie? Bij ons wil hij nog verder rechtop zitten en komt telkens naar voren/omhoog met zijn lijfje (doet ie ook in de kinderwagen trouwens)..hij wil gewoon kaarsrecht zitten. Hij kan dat best ook. Maar ik wil het nog niet hebben..hij is het daar niet mee eens. En als hij schuin staat (nu dus) gaat ie ook gewoon verder met gymnastieken (wil op zijn buik draaien ), hier vind ik het echt gevaarlijk. Hij is nog geen 6 maand en de wipper is voor mij eigenlijk al afgeschreven. VInd het ook niet handig als hij erin zit, want je moet hem continu terug zetten... Zit hard te twijfelen om geen kinderstoel met kiep/kantel functie aan te schaffen.
Hier zit ie in een gordeltje en blijft altijd keurig zelf zitten (gordel niet om schouders maar alleen om buik) Hij onderneemt in dat ding nooit actie...
Ja hier ook in de heupgordel. Hihi hindert hem niet in zijn activiteiten helaas, want het zou wel makkelijk zijn als hij fruit/groente gaat eten namelijk..
Ja dat bedoel ik... Zou niet weten hoe je het anders moet doen.. Hier eet hij al groente en fruit vanaf 4 maanden en had het niet zonder het wipstoeltje gekund Volgende week kan hij in de kinderstoel maar die moet gedeeltelijk nog even worden gelakt.