Help baby 5 maanden draait in de nacht/steeds wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Onze dochter van 5 maand draait nu ruim een maand van rug naar buik. Sinds 2 weken doet ze dit ook in de nacht en sindsdien is het bal. Ze slaapt dan ook ook haar buik en na een tijdje word ze dan huilend wakker. Wij leggen haar weer terug en geven de speen en ze slaapt verder. Voorheen sliep ze van 20.30 tot gemiddeld 8/9 uur met 1 x een nachtvoeding. Nu is het vanaf half 12 huilen omdat ze wakker word en dat gaat de hele nacht door. Vannacht bijna elk uur er uit geweest en rond 4 uur nachtvoeding. Dit breekt mij enorm op vooral als de wekker ook nog eens gaat voor werk. Ik kom ook niet makkelijk in slaap net als mijn partner dus wij liggen wakker en dan komt ze weer

Eerst dacht ik dat het door haar hapjes kwam, dat ze wakker word. Daar is ze mee begonnen en misschien had ze buikpijn ofzo? maar ze krijgt nu al bijna een week niks meer. Daarnaast heeft ze extreme eczeem en verdenking KMA waarvoor wij woensdag naar de kinderarts gaan. Ze heeft nu hormoonzalf waardoor de boel wel wat rustiger is. Ze blijft wel enorm onrustig slapen en gaat het hele bed door.

Herkenbaar bij iemand? iemand tips? ;)

2. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Slaapt ze in een slaapzakje? Want dat draait natuurlijk moeilijker. En van dat eczeem, mijn zoontje heeft atopisch eczeem en zit als hij moe, gestresst of in een droog klimaat ook onder. Ik wilde niet meteen beginnen met hormoonzalf en smeer hem nu elke avond na z'n badje gewoon in met de dikke Nivea creme (blauwe blik), huid is weer helemaal zacht en zonder pukkeltjes.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ze slaapt in een slaapzakje. Eerst in pucka ingebakerd mar sinds ze draait niet meer. Ingebakerd draaide ze ook gewoon om. Ze gaat het hele bed door dus lakentje durf ik niet.

Wij zijn niet gelijk begonnen met hormoonzalf want wij wilden dat idd ook niet. We moesten op een gegeven moment wel alles ging open en werd zo erg en was te erg om aan te zien. Dus we moesten wat maar ik wil graag de oorzaak weten want dit is puur symptomen bestrijden.

4. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Kan me voorstellen, zeker als het open ligt en nergens beter van wordt! Ik weet dan ook niet wat je moet doen met die draaier van je, slaapt ze wel eens op haar buik? Want misschien als je haar al zo neerlegt en ze op die manier in slaap valt, dat ze dan dus ook niet wakker wordt van haar eigen gedraai.

5. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Trouwens, ik zie net aan je handtekening dat wij zo'n beetje op dezelfde dag waren uitgerekend. Ik weet niet of jij in die sprongetjes gelooft, maar ik heb de afgelopen tijd ook wat af lopen zoeken omdat die kleine van mij ineens onrustig is en elk uur wakker wordt. Kwam tegen dat veel mensen hetzelfde probleem hadden met een kind van die leeftijd en dat het een berucht sprongetje is.

6. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    #6 mapepejo, 22 jul 2016
    Laatst bewerkt: 22 jul 2016
    Hier was het geen "sprongetje" maar wekenlang aanhoudend slaapprobleem. Bij ons wat destijds de uitkomst: een Snoozzz

(Ook gebruikt toen hij wat ouder was en nachten lang ging staan in bed.)

Kijk bijv. maar eens op https://www.bol.com/nl/p/snoozzz-s-slaapwikkel-wit-roze/9200000006435843/?Referrer=ADVNLGOO002035-G-23509439777-S-69956097284-9200000006435843

Ze kunnen trouwens wel als ze wat sterker zijn/worden zelf op de zij draaien, maar dus niet naar de buik.
    Direct vanaf de 1ste nacht een lekker doorslapend kindje + papa en mama :D

7. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier ook de snoozz gebruikt bij omrollen en niet terug kunnen rollen. Let wel op het kan niet met slaapzak omdat er ook een band onderin vastgaat.

Snoozz wordt wel afgeraden vanwege veiligheid

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier ook gehad bij ons buikslapertje die wel op rug kon draaien toen, maar niet terug. Was een laaaaaange maand. Toen rolde ze ook van rug naar buik en was het opgelost. Slaapt overigens in slaapzak en zonder deken, omdat ze hele bed doorgaat. Belette haar niet van het rollen. :)

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    @lentekriebels. Ik geloof zeker in een sprongetje maar daar zijn we net uit dacht ik. En volgens oei ik groei duurt het weer even. Jou kindje zit er nog net toch? Ze slaapt dus sinds kort op haar buik heb ik gezien maar als ik haar te bed lig op haar buik zal ze nooit haar hoofd neerleggen. Plus ze valt in slaap met de speen

@de rest die snooozzz gebruikt hebben. Bedankt voor de tip, waarom is het onveilig dan? Ik vind het wel eng haar vast te maken... maar dit kan ook zo niet. Die nachtvoeding vind ik geen enkel probleem maar dit. Wat heeft jullie doen besloten het toch te gebruiken?

@liekje nou een maand, dan zit ik al de helft haha :p

10. Lentekriebels

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Je moet de uitgerekende datum aanhouden, omdat ze in de buik ook gewoon doorontwikkelen. Ik was 27 feb uitgerekend, en jij dus de 28e toch? Dus dat zou dan gelijk op moeten lopen. Die van mij slaapt altijd al op zijn buik maar is aan alle kanten een lastige slaper, moet er het hele circus voor uittrekken zeg maar. Als hij op het goede moment op bed ligt, beetje suf is, dan is z'n kont naar beneden houden en een handje vastpakken genoeg om hem op zijn buik in slaap te laten vallen. Die van mij rolt juist vooral van zijn rug naar zijn buik, dus op zijn rug leggen heeft weer totaal geen zin.

11. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Vond jij het niet eng dan om dat ding te gebruiken Mira?

Hier slaapt ze op haar buik, word ook afgeraden dus of we dat nou doen of haar Fixeren en ze slaapt stukken beter... Lastig vind het gewoon eng.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die Oei ik groei is ook geen vast gegeven hoor. Bij ons klopt er geen reet van. :D Er staat in elk geval geen sprong in die van 12 t/m 16 maanden duurt, haha. ;) En tot die tijd had ze nooit last van sprongetjes.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Nee is zeker geen vast gegeven! maar toch is ze net even wat minder happy in die periodes. Ach het komt zoals het komt we kunnen er weinig aan doen.

Bij jou dus een hele lange sprong Liekje :p

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, echt niet normaal! Tot aan een jaar geloofde ik niet in die sprongetjes, haha. Gelukkig is het nu weer gezellig. Zoals altijd: het is een fase, het is een fase, het is een fase, het is een fase... :p

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Tja. Hier ook een aantal keer per nacht terug helpen draaien. Ook al kan hij t nu zelf, in zn slaap lukt t vaak niet. Ik laat t naar los, binnenkort slaapt hij vast wel helemaal door, eindelijk!

17. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    #17 mapepejo, 22 jul 2016
    Laatst bewerkt: 22 jul 2016
    Dat heb ik nog nergens gehoord... Maargoed, wij gebruikte hem zo'n 3 jaar geleden, dus misschien is dat veranderd. Veel mensen in mijn omgeving hadden er 1 destijds. Snoozz is nu juist genomineerd voor baby product van het jaar bij de consumentenbond. Snoozzz Slaapwikkel - Baby Product van het Jaar

18. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Pff wat een herkenning haha. Mijn dochter is een weekje jonger, zelfde probleem. Af en toe een nacht met 1 keer wakker, heerlijk vind ik dat. Maar meestal vanaf ong 23/00/01 uur elk uur op omdat ze zich op de buik draait. Ze kan overdag prima draaien op dr rug, hoewel ze dat helemaal niet interessant vind. Maar 's nachts of in bed wil het niet. Heb ook gedacht om zo'n slaapwikkel te gebruiken maar vind dat toch geen fijn idee.

Tips? Heel hard hopen dat ze binnenkort 's nachts ook terugdraait:)

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik ben alleen bang dat als dat eenmaal lukt ze alsnog niet vanzelf gaat slapen lexi, een enorme speen verslaving heeft ze :( Maar fijn om te lezen dat het herkenbaar is en wij niet de enige zijn :p. Worden jullie beide wakker of alleen jij? Hier slaapt mijn vriend meestal er doorheen terwijl ik alles hoor :(

20. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Zelfde hier, ze kan krijsen maar hij wordt niet wakker hoor... Zucht. Half jaar amper slapen is toch niet zo'n pretje;)

In slaap vallen zonder speen werkt hier ook slecht. Maar iig wordt ze dan niet extra wakker om omgedraaid te worden, dat scheelt dan al weer.

Ah zie net dat mijn dochtertje wat ouder is, dacht dat de jouwe 5.5 maand was, weet niet waarom:) Iig ik hoop dat het vanaf 6 maand langzaam beter zal gaan. Ze zal steeds beter kunnen draaien, speen pakken en met vast voedsel hopelijk langer slapen...

Deel Deze Pagina