Help! Baby 5 weken kan slaap niet vatten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pooh82, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Kan je hem niet later wakker maken? Omhoog houden na de voeding kan ook in een wipstoeltje of MaxiCosi. De kans dat hij moe wordt rond de tijd dat je thuis komt groter.

2. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wow, ik schrik echt van wat sommige hier neerzetten :$
    "Een baby hoort in bed te slapen, overdag en snacht's" , "alles uitgesloten, boer, volle luier, warm/koud, dan laat ik huilen". Laten huilen en laten liggen wanneer het harder gaat en zelfs overstuur is? Iets van een baby heeft ook menselijk contact en heeeeel veeeeeel liefde nodig ;)
    En een baby die overdag in een draagdoek slaapt kan prima leren om ook in een bedje te slapen hoor. Wanneer je vanaf dag 1 het slapen een fijne ervaring maakt is er geen angst en is in slaap vallen vaak geen probleem. Ook in bed niet. Ik heb beide kindjes de eerste 2 a 3 maanden bijna continue gedragen en beide slapen ze perfect in hun eigen bedje. Nooit! hoeven ze te huilen en zelfs mijn jongste van 5 maanden lacht wanneer ik hem in bed leg. Hij pakt zijn knuffel en doet 9 van de 10 keer zijn ogen al dicht en dan ben ik nog niets eens weggelopen.

Ts; volg je gevoel en verder denk ik echt dat een draagconsult heel veel van je vragen kan beantwoorden wbt dragen. Ook op de Facebook groep Draagpraat is ontzettend veel info te vinden over verschillende dragers/doeken maar ook over zelfstandig slapen icm veel dragen.

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Toch nog even een aantekening bij een draagdoek/drager. Tot een maand geleden had ik dit ook zonder meer aangeraden, omdat mn oudste dochter er bijna een jaar lang in heeft "gewoond" (en idd overgang naar haar bedje toen ze te zwaar voor me werd ging erg soepel), maar mijn jongste moet er helaas (nog?) weinig van hebben. Even een half uurtje boodschappen doen of de oudste wegbrengen in de drager buiten vindt ze prima, maar zodra ik weer binnen kom wordt ze wakker en wil ze eruit en daarna slaapt ze dan idd ook niet meer echt in. Zo jammer! Het laat helaas wel zien dat dit niet altijd de oplossing is :(.

4. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Hier dezelfde ervaring en ben het ook helemaal met deze reactie eens. Ik vond de draagzak echt een uitkomst de eerste maanden. Hij sliep ook wel in zijn bedje of in de kinderwagen, maar ook regelmatig in de draagzak als het in bed niet lukte. Hier was het trouwens ook zo dat als je maar naar binnen reed met de kinderwagen, hij wakker was. In de draagzak voelde hij zich geborgen en sliep hij heerlijk door. Ook ik was bang dat ik hem verkeerde slaapgewoontes aan zou leren, maar dat is dus echt niet gebeurt. Een oververmoeid kind is echt niet fijn. Het maakt niet uit waar ze slapen, als ze maar slapen. Ik zou het echt eens gaan proberen. Wij hadden de Bondolino, echt een fijn ding!

5. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb m'n vriendin gevraagd of ik toch nog een keer haar draagzak mag proberen, ga het toch nog een keer de kans geven.
    Ik heb een zeer beweeglijk mannetje en de vorige keer werd hij gewoon bijna agressief dat hij in z'n vrijheid belemmerd werd.
    Het stomme is dat hij dat met de puckababy niet heeft, terwijl hij daar ook minder vrijheid in heeft.

Overigens laat ik hem nooit overstuur in z'n bedje liggen wat er gesuggereerd werd hoor ( zou het niet over m'n hart kunnen verkrijgen), maar als ik een poging doe om hem in z'n bedje te laten slapen en hij huilt even ( hij heeft dat soms even nodig om in slaap te vallen), komt het ook weleens voor dat het huilen alleen maar harder wordt en hij dus helemaal niet meer in slaap kan komen. Zou m'n kind nooit overstuur in z'n bed kunnen laten liggen, hij is pas 5,5 week dus t is ook logisch dat hij niet altijd alleen in bed wil liggen.

6. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Wat voor draagzak is het die van je vriendin?

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je de oudste niet laten overblijven, dat scheelt al een keer op en neer lopen...

8. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Volgens mij was hij van het merk chicco als ik me niet vergis

9. pooh82

pooh82 Fanatiek lid

11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    @sunlover: heb ik ook over nagedacht hoor, maar ze zit nu net vanaf september op school en vindt het sneu om haar nu al over te laten blijven. Ze heeft soms nog wat moeite als ik haar wegbreng, dus dan wordt het helemaal een lange "zit" voor haar. En in januari moet ik weer gaan werken, dus moet ze sowieso 2 dagen naar de overblijf, dus zolang het nu nog niet hoeft doe ik dat liever niet ( al had het de situatie inderdaad een stuk makkelijker gemaakt;))

10. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ai een chicco is niet ergonomisch en kan verklaren waarom hij het niet prettig vindt, daarin wordt zijn rug in een onnatuurlijke houding gedrukt en komt er te veel druk op het kruis door de bungelende beentjes.

11. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Chicco is idd niet ergonomisch en kan me dus voorstellen dat dat niet comfortabel is voor de kleine.
    Op deze site staan heel goed uitgelegd wat het verschil is en waar je bij aankoop van een drager op moet letten. Je hebt ook webshops waar je dragers eerst kunt huren om zo eens uit te testen hoe ze zijn. Een draagconsulente heeft ook vaak erg veel verschillende soorten doeken en dragers.

Kieswijzer draagzakken - SlingoMama

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat het voor haar makkelijker is als je er meteen mee begint...
    Mijn zoontje zal volgend jaar ook de dgn dat ik werk vso-tso-bso moeten canaf dag 1...

Kan de buurvrouw niet even opletten als je haar naar school brengt?

Deel Deze Pagina