Hoiii dames, mijn zoontje krijgt sinds zondag rijstebloempap door zijn laatste fles. Hoe deden jullie dat mengen en verder doseren. Hij krijgt t nu alleen door de laatste fles om te kijken hoe hij reageerd en dat doet hij tot nu toe goed. En vanaf wanneer geef je het in een bordje en hoe doe je dat?
Rijstebloem is bijvoeding en vooral bedoeld om de darmen te laten oefenen. Je geeft zoveel als jij denkt dat handig is. Geef je het in een bordje dan gebruik je wat meer dan in een fles. Je hoeft het niet een bordje te doen hoor.. Je kunt ook oefenen met een lepel door de fles uit te lepelen. Mag ik vragen waarom je eigenlijk rijstebloem toevoegd?
gewoon heel rustig opbouwen en steeds een beetje meer en vaker Ik deed het altijd op gevoel, als het dun genoeg was...het wordt vrij snel dik in de fles als het afkoelt. In een bordje gebruik je idd iets meer....en het is gewoon even kijken hoe je kindje dat vind. Gewoon uitproberen, het ene kindje is er sneller aan toe dan het andere kindje Succes!
Omdat hij echt aan zijn max zit qua flesvoeding. friso extra heeft hij ook al en indikken met nutiton ook. Minder geven en uitstrijken over meer flessen is ook geen succes dan heb ik een heel boos mannetje en een mannetje wat ook snachts wer wil weigerd te slapen. Maar wil niet gelijk teveel geven. xx
Ik zou het even voorlopig zo laten. Als hij nu genoeg heeft en tevreden is, is je doel bereikt. Straks als je met de overige bijvoeding begint (groente en fruit), kun je pap van een bordje geven. Rijstebloem zou ik niet doen van een bordje. Misschien hebben andere mama's andere ervaring, maar ik vind dat spul echt totaal smaakloos en het ziet er niet uit in een bord met melk. (ik vind het op behanglijm lijken). Waarom niet wachten tot 6 maanden met pap uit een bordje, en dat gewoon lekkere granenpap geven? Met 4 maanden kun je dan groente en fruit van een lepel geven.
@ Adi Ja hij slaapt tenminste weer s'nachts, dat is in ieder geval al fijn. Want het was echt drama liep tot 4.00 met hem op. Overdags krijgt hij al een fles extra weer (ipv. 4x 210/7 5x180/6) en soms nog een klein beetje extra. Alstie eenmaal slaapt slaaptie gelukkig nu al 4 weken door. Maar een hongerige baby in slaap krijgen is niet ideaal. En hij mag nu echt gewoon niet meer, vandaar de rijstebloem s'avonds. Maar tis in ieder geval een oplossing voor nu. Zolang hij idd tevreden is ermee dan is het goed. Daar gaat het ook om
Zou het dan ook nu zo laten... Zeker als hij er nu weer op doorslaapt! Alleen in de avondfles dus.. Als hij nou overdag ook hongeriger wordt, kun je het altijd ook nog in een andere fles erbij doen! Maar niet te veel, want rijstebloem verstopt ook weer... Zou het persoonlijk ook niet in een bordje doen, is inderdaad geen gezicht. Klopt ook dat als je er teveel in doet en de melk koelt wat af dan wordt het 1 brok... Ik maakte dan altijd eerst een fles (water + schepjes of fles BV) en als die op temperatuur was deed ik er een schepje rijstebloem bij en nogmaals schudden. Ging altijd goed.