Beetje vroeg, maar we beginnen dit jaar voor het eerst met Sinterklaas. Ivm met de verhaardagen die rond de feestdagen vallen wil ik nu al een beetje kadootjes shoppen. Alleen vierden wij vroeger altijd kerst ipv sinterklaas. Geen idee dus vanaf wanneer je de schoen laat zetten en wat voor soort kadootjes daarin gaan. Hele kleine neem ik aan? De oudste is dan bijna drie.. Graag tips
Pas vanaf wanneer de beste man in het land is, begin november dus. Kleine kadootjes in de schoen inderdaad, grotere op pakjesavond.
Ik lees ook even mee vanaf wanneer jullie dit doen! Ts: even flauw, ben in een melige bui apart dat jullie allemaal rond de feestdagen verharen
Ja, ruimte maken voor de wintervacht hè Maar eh, betekent dat dat men 3 weken lang de schoen zet?? Mag ik dan even tips voor 21 kleine kadootjes?!??
Als Sinterklaas het land in komt mogen ze hun schoen die avond zetten en krijgen ze de volgende ochtend een brief met daarin dat ze op bijv woensdag en zaterdag hun schoen mogen zetten (afhankelijk van hoe 5-12 ook valt). Meestal zit er hier 2x wat lekkers in (paar chocolademuntjes en een keer pepernoten met schuimpjes) en inderdaad kleine dingetjes. Ok, niet altijd klein, maar vooral goedkoop Koop wat dingetjes bij bijv Action, Wibra, Zeeman of in de opruiming (online) bij andere speelgoedwinkels. Vaak krijgen ze hier ook nog een shirt met Sinterklaas-spreuk of iets erop in de schoen. Maar heb bijv ook toen ze alletwee nieuwe sloffen nodig hadden die ingepakt, want Luisterpiet had natuurlijk gehoord dat ze die nodig hadden Functioneel en met een paar chococentjes of mini-chocosinterklaasjes een geweldig cadeautje
In belgie is het dat alsje de schoen zet sinterklaas iets lekkers komt brengen. Mandarijntje, nootjes, chocoladegeld,... En op 6 december zijn dan alle cadeaus
Wij deden vroeger altijd op woensdag en vrijdag onze schoen zetten. Kregen dan iets lekkers er in. Op sinterklaas avond altijd cadeaus. Dus het is maar net wat je wilt.
Mijn zoon mag denk ik drie keer per week zijn schoen zetten. Als Sint in het land is Ik doe de ene keer wat lekkers en andere keer een klein cadeau. Ik heb al een sinterklaas doe boek die doe ik de eerste keer er in.
Hier beginnen we idd na de intocht, en dan schoen zetten iedere avond; doordeweeks komt er dan een mandarijntje in en soms een taaitaai of een paar pepernootjes ofzo, en 1x per week een klein cadeautje. Denk ik iig, we gaan niet dagelijks snoep + cadeautjes erin stoppen. De eerste keer (na de intocht dus), krijgt ze het boek Sinterklaas van Charlotte Dematons.
Wij hebben op een gegeven moment geleerd de schoen niet meer op zaterdagavond te zetten, want dan werden de kinderen al om 6 uur wakker omdat ze wilde kijken of er een cadeautje in de schoen zat. Toen dus verplaatst naar een andere avond.. Toen waren ze wel een jaar of 4-5-6... Daarvoor snappen ze dat nig niet zo goed.
Hier mogen de schoentjes 2x per week gezet worden. En niet meer in het weekend want schoen zetten betekend dag erna standaard veel te vroeg wakker 1x per week zit er iets te eten in, 1x per week een kadootje. Dat is meestal een stickervel, leuke badschuim, boekje, klein speeltje (autootje ofzo) etc. Grote kadoos komt de sint op 5/12 brengen
Vanaf dat de goede man het land inkomt, mag ze elke dag haar schoen zetten. Soms alleen wat pepernoten, soms een doosje rozijntjes of ander snoepje. Maar zeker niet elke dag een cadeautje, maar ze mag wel elke dag haar schoen zetten. Cadeautjes die ik doe zijn inderdaad stickervel, potlood, kleurboekje, bellenblaas, chocolade.
Bij ons mogen ze 1x per week in het weekend hun schoen zetten. Dan gaat er een kleinigheidje in, iets van Lego of Playmobil en ik strooi er wat pepernoten omheen. Soms een chocolaatje (erbij).
Hier mag hij nu voor het idee zijn schoentje paar keer zetten, er zal dan een mandarijn in gaan of klein cadeautje. Sowieso een Sint cd de 1e dag na aankomst, heerlijk lekker die liedjes zingen met mijn knulletje!
Lees dat veel kinderen s morgens vroeg wakker zijn. Toen ik nog klein was kwam Sinterklaas gewoon s avonds al een kadotje brengen hoor, gewoon via de brievenbus en als het iets groter was via de achterdeur. Dan hadden we dat al voordat we naar bed gingen, en konden we rustig gaan slapen. Hadden we echt niet door hoor als pa of ma even in de gang was.......
Wij mochten altijd de eerst keer zetten als hij het land weer binnen was. En verder alleen in het weekend. Denk dat ik dat ook verder ga zetten.
Sowieso zet je de schoen natuurlijk pas vanaf het moment dat de Sint weer in het land is. (Dit jaar kot hij 16 november binnen.) En dan hooguit tot hij weer weggaat. Dat betekent niet dat je elke avond moet zetten of iets moet geven hoor. 't Is een beetje wat je zelf wil. In sommige gezinnen ogen de kinderen 1 - 2 - 3 - 4 ?? keer per week hun schoen zetten en krijgen er dan altijd wat in. Anderen laten wel elke avond de schoen zetten, maar doen er niet altijd iets in. Wat betreft cadeautjes: inderdaad kleinigheidjes. Je kunt ook afwisselen: de ene keer wat strooigoed, taaitaai of (als ze wat groter zijn) een chocoladeletter. De andere keer een klein cadeautje. Het ritueel is meestal iets in de trant van: schoen zetten - liedje zingen - eventueel iets erin (wortel / hooi voor paard, tekening voor Sint of Piet). En dat dan vlak voor bedtijd, zodat je kind lekker gespannen naar bed gaat. Veel plezier alvast!
Zaterdag en woensdag vanaf dat Sint in het land is. Sint stuurt ook een brief. Wat lekkers, mandarijntje, 1x per week een klein kadootje (als ze lief zijn ) En er moet hard gezongen worden!!!!