Hoi dames, Onze dochter van 3 heeft de waterpokken. Een klein beetje in haar gezicht. Het is de 2e keer dat ze het heeft, dat is wel vreemd. Ben nu dus in paniek want we hebben een baby ban 8 dagen!
Heeft je dochter de eerste keer de waterpokken voor haar eerste verjaardag gehad? Dan kan ze dus een tweede keer waterpokken krijgen, komt wel vaker voor. Je baby van 8 dagen heeft waarschijnlijk jouw antistoffen nog maar ik zou voor de zekerheid de HA bellen voor advies want we kunnen wel zoveel zeggen hier maar (de meeste) zijn geen dokter.
weet je zeker dat het weer de waterpokken zijn? Niet bijvoorbeeld krentenbaard? Hier bleek dat het te zijn namelijk...
Bel even naar de huisarts voor advies, ook over wat de vlekjes zijn. Als je borstvoeding geeft dan geef je je kleintje zowizo een stoot anti stoffen mee ( En anders is het nog niet te laat om de kleine alsnog aan te leggen of te kolven! ) Goed handen wassen maar besmetting in een huisgezin is toch niet te voorkomen.... Ook uit logeren sturen heeft geen nut want besmetting was al voordien. Succes!
Zit t alleen in dr gezicht? Dan is t niet heel waarschijnlijk dat het waterpokken zijn. Hier toevallig van de week ook even getwijfeld toen ik mn zoontje met minstens 10 pukkels op zn gezicht uit bed haalde. Dit bleken muggenbulten te zijn, later op de ochtend 2 grote muggen dood gemept.
Mijn dochter had ook de waterpokken en toen was mijn zoontje net twee weken oud. Als jijzelf de waterpokken hebt gehad vroeger dan heeft jouw kleintje inderdaad nog de antistoffen in z'n bloed zitten. Mijn dochter zat er toen echt helemaal onder en zoontje had nergens last van..
Ok, dank voor jullie reacties dames! Heb de HA gebeld, t zou geen kwaad moeten kunnen maar ik moet even extra temperaturen en dat in de gaten houden. Ik geef 5 van de 8 voedingen borstvoeding dus antistoffen zou ie binnen moeten krijgen. Onze dochter heeft het gehad toen ze anderhalf was maar had toen ook niet zoveel plekjes en ook geen koorts oid. Nu heeft ze zo'n 10 plekjes in haar gezicht. 1 plekje is een blaasje geworden en nu een korstje. De andere plekjes zijn alleen pukkeltjes en nog geen blaasjes maar lijken al weg te trekken. Heb even gegoogled op afbeeldingen van waterpokken maar denk echt dat het dat is, het lijkt niet op krentenbaard, 5 of 6e ziekte oid. Het zijn geen muggebulten want dat worden geen blaasjes.
Jep, ik kolf omdat onze zoon niet de kracht heeft om effectief uit de borst te drinken. Dan doet ie een uur over de voeding. De fles gaat wel. Maar ik heb niet genoeg voor alle voedingen dus krijgt ie 5 voedingen gekolfde borstvoeding en 3x bijvoeding in de vorm van kunstvoeding.
Maar je kolft die andere momenten niet? (activeren van de melkklieren bedoel ik dus.) Zeker de nachten erg belangrijk. Maar misschien geef ik wel ongevraagd advies maar verwacht niet dat je moeiteloos langer dan 2 mnd borstvoeding kan geven op deze manier ...
Dat is zo maar ik ga niet vaker kolven, zeker niet s nachts krijg het erg koud na het kolven en ook hoofdpijn en graag wil ik ook een paar uurtjes kunnen slapen. Daarnaast kost het ongelofelijk veel tijd doordat het niet goed stroomt. Dus ik kijk hoe lang het gaat. zolang er op deze manier borstvoeding is krijgt hij die en daarnaast kunstvoeding.
Ik ken er alles van. Als jij er maar blij mee bent op deze manier maar wilde je toch dit advies niet ontnemen stel dat je t niet wist kon je er nu nog makkelijk aan trekken. Relateren is een stuk lastiger.
Blijf je wel aanleggen? Mijn meisje dronk ook niet goed, maar toen ze vier weken was, had ze ineens de smaak te pakken. Ik kwam overigens amper aan kolven toe (ook nog een zoon met beperking), dus had die weken ook niet genoeg, maar toen ze eenmaal goed ging drinken uit de borst, was de productie in een week opgekrikt voor volledige borstvoeding. Wel heb ik ook mijn eerste 20 maanden gevoed, het opkrikken gaat dan wat makkelijker aangezien je borsten ervaring hebben. In ieder geval betekent bijvoeden dus zeker niet dat dat nodig blijft, plus het is toch al super dat hij al krijgt. Sorry, compleet off topic
Antistoffen my ass... Tweeling geboren en dochter had longontsteking. Twins waren week oud toen 1 begon te hoesten. Huisarts zei ook dat t wel mee zou vallen. 24u daarna met spoed opgenomen in het zh waar ze 9 dagen moest blijven. Aan sondevoeding en zuurstof en noem maar op. 1 groot drama een pasgeboren baby en oudere kinderen in het gezin als je het mij vraagt. Maar goed kennelijk gaat t vaak wel goed en hebben wij gwn pech gehad. Hou je baby heel goed in de gaten!
Antistoffen wil niet zeggen dat ze niet ziek kunnen worden, maar de kans is wel een stuk kleiner. En idd; longontsteking is wel iets anders dan waterpokken (waartegen de moeder antistoffen heeft en die dus direct doorgeeft aan het kind).
Hier kreeg de middelste ze ook toen ze nog klein was (een week of 3): ze kreeg er 2, de oudste zat toen onder. Tot op heden heeft ze, ze niet nogmaals gehad. Maar dat zou in principe wel moeten kunnen.
Longontsteking is totaal wat anders dan waterpokken. Voor de laatste krijgt een kind via de moeder, tijdens de zwangerschap en via BV als een kind dat krijgt, antistoffen mee. Voor longontsteking is dat niet. Maar: dan nog is de kans dat een baby ziek wordt van een broertje of zusje met longontsteking zeer klein. Jullie hebben dus echt pech gehad. Dat betekent echter niet dat je huisarts geen gelijk had.