Veeeel te weinig gedronken!!!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by aukje86, Feb 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Hallo,

mijn zoontje van 4 mnd, 7 kilo, heeft nog al last van diaree. We zijn hier allemaal nog al ziek. Maar hij drinkt nu zo weinig! Gister en eergister dronk hij nog net 600/700 ml, maar vandaag maar 530 ml! Dat is toch veel te weinig. We hebben hem vandaag maar drie luiers verschoont, hier zat vooral diaree in en maar een beetje plas. Hoewel hij wel actief is en vrolijk maak ik me toch wat zorgen. Hij maakt geen uitgedroogte indruk maar het geen wat hij drinkt gaat er met de grootste moeite in. We doen het steeds in 3 delen, anders wil hij maar 40 ml.
    Moet ik nog even aankijken of kan ik toch maar beter de dokter bellen? Drie weken geleden had hij het zelfde, alleen dronk hij toen steeds 700 ml, toen was er niks aan de hand volgens de dokter. Maar ja, nu heeft hij ook minder plas luiers, maar hij kwijlt dan nog weer wel.... Dus dat vocht heeft hij nog wel...

Heel verhaal 8), hopelijk kan je er wat mee :)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje minder plasluiers heeft, is het altijd goed om even voor de zekerheid te bellen met de huisartsenpost. Soms wil de huisarts ook wel ORS voorschrijven bij zo'n klein kindje.

Beterschap ermee.

Groeten eveline

Share This Page