Hoi, Mijn dochter (8 maanden) is altijd al een moeilijk slaper geweest, maar de laatste weken gaat het van kwaad naar erger. Overdag slaapt ze zelden nog, enkel als we gaan autorijden en dan maar voor max een half uurtje. Het inslapen 's avonds is ook een groot drama, dan ga ik vaak om 23u nog met haar rijden tot ze in slaap valt en meestal kan ik haar dan succesvol overleggen in haar bedje. Ze heeft er ontzettend veel last van, ze zeurt de hele dag en je merkt aan haar dat ze erg moe is. Zodra ik haar in haar bedje leg begint ze te huilen. Nu heb ik haar al een paar keer met pijn in mijn hart laten huilen, maar ze kan het wel uren volhouden. Dit is dus ook geen optie.. Ik heb al veel dingen geprobeerd: vast ritueel, in bed leggen bij eerste moeheidssignalen, bij haar blijven tot ze inslaapt, draagzak,... Heeft iemand nog tips voor me, want ik weet het echt niet meer?
Lastig, ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Onze zoon is ook nooit een goede slaper geweeest. Is al het medische uitgesloten?? Heb je hem ooit op zijn oortjes laten controleren bij huisarts (of beter) kno arts? Als hij pijn in zn oortjes heeft kan het erg pijnlijk zijn om te liggen. Verder ben ik zelf nooit een voorstander geweest van kindjes in de auto in slaap te laten vallen. Sommige kindjes moeten ook 'leren' hoe ze zelf in slaap moeten vallen. Al kan ik me heel goed voorstellen dat soms de wanhoop nabij is en je dan bereid bent alles te doen. Ik zou daarom eerst uitsluiten dat er niets medisch aan de hand is.
Heb je haar oortjes al laten nakijken? Mijn zoon is even oud en ook een verschrikkelijke slaper. Volgens de huisarts was medisch ook alles in orde, maar ondertussen ben ik toch al naar de KNO geweest en blijkt hij oorproblemen te hebben.
Bij mijn zoon met oorproblemen ging het ook zo. Het hielp wel iets toen hij op zijn buik ging slapen, maar het bleven slaapjes van halve uurtjes overdag en huilend wakker worden. S nachts ieder anderhalf uur huilend wakker.
Bedankt dames, haar oortjes zijn nagekeken door de kinderarts maar ga na jullie reacties toch een afspraak maken bij een kno arts. Hopelijk komt er snel verbetering want dit is echt zoooo vermoeiend!