familieuitjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door baby001, 27 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #1 baby001, 27 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2016
    Hallo allemaal

Ik vraag me af hoe jullie het doen met familieuitjes en de slaapjes van je kleintje. Dl is 17.5mnd en is altijd een hele slechte slaapster geweest. Slaapt ook niet tot nauwelijks in de auto oid (vroeger ook nooit in de kinderwagen enzo)
    Ook snachts werd ze heel vaak wakker. Dit is sinds een aantal weken onder controle en komt ze nog maar 1 keer. Voor ons een hele verademing dat het nu goed gaat!
    Voor haar geldt: overdag goed slapen, snachts goed slapen. Ze slaapt nog 2 keer 1-11/2 uur per keer. We hebben het slapen van haar daarom ook altijd boven aan onze lijst staan. Vanaf kleins af aan weten we dat dit erg belangrijk voor haar is.

Meestal worden familieuitjes in de loop vd middag gepland. Helemaal niet handig met de slaaptijden van onze dochter.
    We kunnen daarom dus vaak ook niet mee. Dat zorgt ervoor dat ze haar nichtjes en neefjes niet of nauwelijks ziet.

Hoe doen jullie dit? Ga je toch, ongeacht het slapen? Of houd je rekening met je kindje en blijf je thuis?

Bedankt alvast

Gr baby001

2. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

Ik vond de slaapjes ook altijd belangrijk in zijn eigen bed dus ik ging dan of niet of ik kwam later en ging dan op tijd weer weg.
    Mensen moeten daar begrip voor hebben vind ik.
    Zo niet, dan is het hun probleem en niet de mijne.
    Ik ben daar heel makkelijk in geworden.

3. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan de slaapjes ook voor!

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Slaapjes vind ik ook héél belangrijk! Dus wij gaan vaak in de ochtend of juist einde van de middag weg. Je kunt toch ook later aansluiten bij het familie-uitje? Of een gedeelte skippen?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij laten de slaapjes ook voorgaan, maar onze zoon slaapt wel in de auto als hij normaal gesproken in zijn bed had geslapen. Daarna slaapt hij ook gewoon verder in zijn eigen bed, maar bij een ander niet. Hij is gewend bij mijn ouders en schoonouders een slaapje te doen, maar dat moet je ook eerst een paar keer proberen voordat je kan zeggen of het wel of niet lukt. Visite bij ouders of schoonouders is daarom op zich altijd wel te plannen, soms zijn we dan wel wat vroeger of later dan de rest.

Met uitjes buitenshuis houden we rekening met de slaapjes door weg te gaan na wakker worden en eventueel eten en weer naar huis te rijden op het moment dat ons zoontje weer zou gaan slapen. Hij valt dan op de terugweg in de auto in slaap en in kan hem thuis meestal overleggen in bed. Echt hele dagen weg hebben we nog maar één keer gedaan. Toen gingen we naar de dierentuin en dat vond hij zo interessant dat hij wakker is gebleven. Sowieso sliep hij alleen de eerste paar maanden in de kinderwagen. Sinds het zitje erop zit heeft hij dat niet meer gedaan.

Qua tijden gaat het bij ons meestal zo:
    7 tot 10 wakker, te vroeg voor de meeste uitstapjes met andere mensen. Edit: koffie drinken bij ouders of schoonouders kan dan wel, want dan slaapt hij daar en gaan we weer weg kort nadat hij wakker is geworden.
    10 tot 12 slapen, eventueel om 10 uur gaan rijden als we 1 tot 2 uur onderweg zijn.
    12 tot 15 wakker, lang genoeg voor de meeste visite/uitjes alleen is de tijd voor sommige mensen 'raar', jammer dan.
    15 tot 17 slapen, eventueel om 15 uur gaan rijden als we 1 tot 2 uur onderweg zijn, of als we terug gaan naar huis maakt de reistijd niet uit.
    Daarna gaan we in principe het huis niet meer uit met ons zoontje.

Ik zou het mee gaan met familie uitjes en het zien van neefjes en nichtjes als twee losse dingen zien. Dus als het past binnen jullie schema zou ik mee gaan met familie uitjes, wellicht kunnen jullie nog wat experimenteren met slapen elders, maar als dat niet lukt dan gaan jullie niet mee of regelen jullie oppas aan huis zodat jullie zelf wel mee kunnen. Daarbuiten is er toch voldoende gelegenheid om neefjes en nichtjes op voor jullie handige tijden te zien?

6. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige wat mijn zoontje moet is om 20 u na bed gaan hij is 11 maanden e. Overdag houd ik er geen rekening meer hij slaapt wel in de auto en anders niet hij word er niet chagarijnig van

Hij zit nu ook tussen 1 a 2 slaapjes in beetje vervelend maar ik wil gewoon ook wel is weg kunnen overdag

Alhowel ik vaker thuis ben als weg

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.102
    12.082
    113
    Wij gaan daar flexibel mee om, onze zoon sliep voor zijn 1e verjaardag nog maar 1x op een dag en dat is van 12:30 tot ... Stel we zouden een dagje naar de dierentuin gaan dan zou ik hem gewoon meenemen en kijken of hij in de wandelwagen of de auto wil slapen. En zo niet dan zien we het wel, ik begrijp wel dat jullie hier anders in zitten, gezien het slechte slapen.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij gaan gewoon weg. Onze dochter slaapt overal als ze wilt slapen.
    Vaak vind ze het veelste gezellig en probeerd ze wakker te blijven.

Ze slaapt heel willekeurig, de ene dag 3 slaapjes de andere dag maar 2. We gaan meestal weg na der ochtendslaapje aangezien die meestal het langst duurt.

Als je een slechte slaper hebt is het logisch dat je daar rekening mee houd :)

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18

Zo ziet het er bij ons ook uit qua slapen. Tussen 1200-1530 gebruiken we inderdaad vaak voor uitjes. Dl slaapt wel in een campingbedje hoor maar in een restaurant een bedje neerzetten is ook zoiets he? ;)

10. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Klopt..met verjaardagen doen we dat ook hoor! Maar vaak eten ze met zn allen en gaan ze pas rond 1330-1400. Voor ons geen handige tijd dus qua slapen en dus kan het niet doorgaan.. dat is jammer

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Slaapjes vinden wij belangrijk. Vooral ook omdat ons zoontje een huilbaby was die sowieso slecht sliep. Dus toen we eindelijk een ritme hadden was ik daar allang mee. Nu is het een goede slaper en zegt het niet zoveel meer maar hij slaapt nog één keer op een dag zo 2-3 uur en dat heeft hij echt nodig anders is hij huilerig en stik sjacherijnig. HIj slaapt nu midden op de dag dus we gaan vaak 's ochtends of 'smiddags. Heel af en toe met een daguitje ''kijken we waar het schip strand'' vaak valt hij dan wel ergens in de auto of buggy in slaap. Maar over het algemeen plannen we er zeker omheen.

12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben eigenlijk nooit familie uitjes, dus daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken. Verder slaapt ze hier nog maar één keer. Meestal leg ik haar rond kwart over 1 in bed, maar een halfuurtje later is ook geen probleem. Uitgebreid winkelen doen we dan meestal 's morgens.

Verjaardagen zijn hier altijd 's avonds en dan gaat ze gewoon gezellig mee. Meestal gaan we dan rond een uur of 10 naar huis en dan ligt ze gewoon later in bed. Ergens anders slaapt ze niet en ze heeft er verder geen last van.

Maar als jouw kindje er wel laat van heeft, vind ik het helemaal niet raar hoor dat je daar rekening mee houdt. Niets zo fijn als een kind dat lekker slaapt ;)

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    @ vrolijkheid: onze dochter was ook een huilbaby. Dus nu ze zo ontspannen is zijn wij daar ook enorm blij mee! En dat willen we graag zo houden. :)

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik neem hem gewoon mee. Zie dan wel wat waar wanneer hij slaapt. Neem wel altijd alles mee zodat hij kan slapen. Als hij niet wil of kan slapen op de "normale" tijden dan doe ik het wat later, of hij slaapt korter en soms dus ook niet.

Hier ook een huilbaby gehad. Maar heb hem in die tijden ook altijd meegenomen. Dan zat hij vaak in de doek.

Ik vind het echt heel belangrijk dat ze gewoon mee gaan in de "flow".. Maar als ik mijn vriendinnen moet geloven lijk ik hierin wel een beetje een vreemde. Ik volg wel de signalen van mijn kinderen. Maar mijn overtuiging is dat dat overal kan.
    Soms maak ik een inschattingsfout en draait het uit op niet slapen etc.
    So be it.

15. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    9/10 keer hou ik er rekening mee (dus normale dagen) maar met echte familieuitjes dus dagjes weg dan ga ik gewoon En zie ik waar het schip strand. Dan haalt ze het een andere keer wel weer in. Met 1,5 vind ik dat wel kunnen. Ze slaapt slecht in de buggy maar Goed in de auto.
    Ik vind dat wij als ouder veel te veel blijven hangen in het verleden (bijv moeilijke slaper/huilbaby enz) ik heb een pre/dysmatuur met lange nachtvoedingen slecht slapen prikkelgevoeligheid KMA Reflux enz maar mijn dochter Leeft met de dag en met 1,5 is zo'n periode vaak voorbij en stuk rustiger. Dus voelt Zij zich goed, dan kunnen die dagjes weg echt wel.

16. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #16 baby001, 28 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2016
    Helaas is dl altijd al een moeilijke slaapster geweest. Niet alleen in de tijd dat ze een huilbaby was ;)

17. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij houden ook veel rekening met de slaapjes.
    Bij de (schoon)ouders slaapt ze daar ook in het bedje, dus das al een meevaller.

Dagjes weg is al even geleden dat we dat nog deden, maar dan slaapt ze wel in de buggy (denk ik) of in de auto. Als ze écht moe is.
    Als het allemaal te interessant is, kan ze een hele dag wakker blijven hoewel ze eigenlijk ook moe is.

Ze begint nu over te gaan van 2 slaapjes (Vroege voormiddag & late namiddag) naar 1 lang slaapje ('s Middags).
    Dus binnenkort is het voormiddag weg en in de late namiddag.
    Ze ligt ook ten laatste rond 19u in bed, dat is ze zo gewend en daar houden we ons aan.

18. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    savonds gaan we inderdaad ook niet weg. Ze ligt op het laatst om 20.00 uur op bed..ze is dan ook echt kapot moe.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier sliepen ze dan vaak in de auto of niet. De oudste ging altijd overal mee naar toe, bij de jongste letten we wel meer op niet teveel drukke dagen achter elkaar en 's avonds in naar eigen bed kunnen slapen, die had dat gewoon nodig. De jongste moest tijdens 'middagslaaptijd' ook iedere dag mee om de oudste uit school te halen. Het is soms gewoon niets anders.

20. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier vanaf het begin eigenlijk nooit rekening gehouden met slaapjes. Maar ben dan ook gezegend met een kind dat overal slaapt en weinig slaap nodig heeft.
    We gaan dus gewoon weg met een afspraak, dan slaapt ze of niet, of in de auto of in de buggy. Ook verjaardagen savonds gaan we en maken het niet superlaat (uur of 10). 9 van de 10 keer blijft ze gewoon wakker tot we naar huis gaan.

Maar dochter heeft geen last van minder slaap. In jullie geval snap ik inderdaad dat je de slaapjes thuis erg belangrijk vindt.

Deel Deze Pagina