Hallo dames, Mijn dochter van 9,5 maand knarst haast de hele dag op haar tandjes Mijn zoon heeft dit altijd in zijn slaap gedaan en zijn (al uitgevallen) voortandjes waren helemaal versleten van de onderkant. Aangezien dochterlief dit nu al doet (ze heeft pas 3,5 tand) ben ik bang dat haar tandjes tegen haar 6de levensjaar helemaal afgesleten zijn. Heeft iemand tips??
Geen tips maar ik ben ook benieuwd of iemand er iets op weet, want onze dochter van 9 maanden doet het ook!
Oh verschrikkelijk! Onze jongste heeft er ook een handje van.. Grr. Grr. Aargh! Bij haar zijn het dan in totaal 8 tanden die over elkaar schrapen: kippenvel! Lees dus met je mee!
Ik weet dat er bitjes zijn voor de nacht voor volwassenen. Wellicht is er iets voor baby's en kleine kinderen? De tandarts is de aangewezen persoon hierin voor advies!
Mijn dochter doet dit ook. Maar dan niet tijdens het slapen volgens mij, maar gewoon tussendoor overdag, en ook niet altijd. Krijg er ook kippenvel van, brrr..... Wat je er aan doet, geen idee!
Is het geen fase? Ons zoontje heeft het ook gehad tegen die tijd.. Als ok er aandacht aan bestede dan vond hij dat leuk. Toen ik er niks meer van zei stopte hij vanzelf! Nu is hij 15,5 maand en doet het niet meer
Bij mijn zoontje was het inderdaad ook een fase, en ook rond die periode. Dus ik denk even afwachten, meer kun je nu niet doen.
Hier deed zoonlief het telkens als er tanden op komst waren. Hij heeft tot 1 jaar z'n tutje overdag gehad en als hij te erg aan't knarsen was, gaf ik even de speen en was het weer door. Daarna bood ik water aan, of een bijtring.
Herkenbaar. Onze dochter heeft het een paar weken terug gehad. Wat een rot geluid. Ze heeft het gelukkig maar een paar dagen gedaan en toen stopte ze ook ineens weer. Wacht het even af! Misschien is het ook zo weer over.
Hier duurt het ondertussen al eigenlijk vanaf dat ze haar tandjes heeft (6 maanden). Hoop maar dat het een langere fase is dan en vraag over een paar weken wel even na bij de tandarts hoe en wat
hier deed ze t ook,, alleen toen ze 12 mnd was. Tis nu weer over gelukkig maar brrrrr krijg al kippenvel als ik eraan denk
Hier ook, maar ik vond dat wel logisch. Ineens zitten er harde dingen in je mond en dan ontdek je perongeluk ook nog eens dat je er 'grappige' geluidjes mee kan maken wij zaten ook met kippevel maar t ging vanzelf weer over, totdat ze er weer een paar kreeg