mijn meisje is 9 en halve maand. en eet nog steeds potjes voor babys van 6 maand. 8 maanden potjes krijg ik er niet in. ze vind het naar dat er stukjes in zitten. wat kan ik er aan doen? tips? nog meer mensen die dit hebben?
hoi, Hier hetzelfde probleem! zodra er stukjes inzitten is het overgeven. Heb de vraag ook al gesteld bij de voedingsdeskundige (4x!) maar daar krijg ik geen antwoord. dus lees hier ff met je mee. Ze eet nu wel liga's in stukjes dus ik ben al een stap vooruit! nu nog het fruit en de groente.
ik geef er aan toe, smurf hier eet wel brood en stukken aardappel, groente liga etc, maar potjes met stukjes erin spuugt ze ook uit. Ze krijgt dus of vers in stukken of geprakt aangeboden... of potjes van t kruidvat ( 6 tot 36 maanden ) die zijn zonder stukjes. Ze heeft zo een periode eerder gehad en toen bleef ik gewoon aanbieden, at ze t niet , dan maakte ik t kleiner of ik lepelde om de stukjes heen
ow gelukkig ben ik niet de enige.!! idd als er stukjes in zitten is het overgeven of kokhalzen. terwijl ze wel brood en liga enzo eet
Aaron at de potjes van 8 maanden ook niet, maar at wel liga en stukjes brood. Dus stukjes eten kon hij wel, maar bij potjes deed hij dat dus niet. Hier bleek de oplossing: stukjes aardappel/groente/vers fruit aan een vorkje prikken en dan at hij het wel. Wat betreft potjes ben ik toen over gegaan op de 12+ of nog ouder potjes en dan even opletten of er zout in zit. Dan at hij de potjes dus wel. Succes!
Oja hier ook hoor, maar wel koek en brood eten. Ach ik maak het gewoon lekker fijn en idd potjes voor 6 maanden. Mijn over buurmeisje van 11 maanden eet ook geen stukjes en volgens mijn buren heeft de kinderarts hen gezegt dat het echt niet zoveel uitmaakt en dat ze het van zelf wel gaan leren.
Hier at ze het ook niet, maar het is niet vreemd 8 maanden potjes zijn 'vloeibaar' met af en toe een stukje.. Dit komt heel eng en vreemd over. Je zult zien dat 12 maanden potjes (wel stukjes, maar allemaal 1 dezelfde structuur) er wel goed in gaan.
Wel blijven aanbieden hoor, gewoon iedere dag. Want het kokhalsreflex verdwijnt verder naar achter, als je het blijft aanbieden. Tenminste dit zei de arts tegen mij want mijn zoon heeft tot circa 9mnd last ervan gehad, tot spugen aan toe.
Sorry hoor, maar je gaat toch niet iets blijven geven als je kind er van gaat spugen en kokhalzen? Dat kan er bij mij niet in hoor.. Of probeer 12 maanden potjes (zonder zout) Of blijf 6 maanden potjes geven.. Of kook zelf en pureer het. Maar blijven aanbieden als ze ervan gaan spugen...........
Hoeft maar 1 hapje te zijn, en dat niet eens, als je t niet probeerd weet je niet wanneer je kindje er wel aan toe is. Ik heb t iig gewoon blijven aanbieden, wou hij niet, dan niet, kreeg hij gewoon een extra fles of extra fijn hapje. Geen probleem.
hier ook brood , fruit in stukjes allemaal geen punt. Maar 8 maanden potjes wel. inderdaad of verder gepureerd of 12 maanden potjes en hoppa hij eet het wel. Nu nog vind ie 8 maanden potjes maar zo zo. ik zou ook niet doorgaan , maar gewoon iets anders proberen, het is duidelijk niet een stukjes probleem, maar een rare textuur probleem. Eet zelf een aardappelpuree en daar zit ineens een brok in... doe je hetzelfde!!!
OK, dat is dan wat anders.. Maar vaak werkt het beter om gelijk 12 maanden potjes te geven. (heb er heeeeel veel ervaringen van gehoord) Daarna is mijn dochter ook 8 maanden potjes gaan eten.
Okee dat wist ik niet, ik heb eigenlijk 6mnd potjes toch een tijd lang gebruikt. Maar eigenlijk alles waar een stukje inzat, begon hij te kokhalzen. Hij was zoiezo al een slechte eter en drinker, na 9mnd veranderde dat gelukkig wel. Tot die tijd liet hij ook meer als de helft van zn flessen staan, pieste oranje etc. Was al blij dat er wat in ging haha
Hier ook drama met 8 mnd potjes, 12 mnd potjes nooit problemen mee gehad. Alleen de boerenkool want die aardappelstukjes zijn vrij groot.
of gewoon verse hapjes maken (met de pot mee) en zelf pureren met een staafmixer, is vaak niet een heel glad papje, maar ook weer niet te grof.
Mijn zoontje is 14 maanden en eet nog steeds 6 maanden potjes of gepureerd eten!! Hij wil aboluut geen stukjes.. Ook geen geprakt eten. Kben er soms ook moedeloos van. Maar mn zus haar dochtertje heeft tot 24 maanden gepureerd gegeten.. Ik kan mn kind niet zonder eten naar bed sturen.
Hier was dat ook zo. Volgens het cb komt het omdat het vloeibaar is met hier en daar een stukje. Ze horen daar niet anders dat kindjes het niet eten. Enige oplossing is zelf eten maken, dat at hij hier wel.
Wat een herkenbaar verhaal. Ook hier hebben we de 8-maanden potjes overgeslagen. Ze willen het echt niet! 6 maanden en 12-maanden allemaal prima, ook zo met de pot mee is prima, maar dat stukjes in het gepureerde gaat er gewoon niet in. Dan niet, ze eten super, dat ga ik niet laten verpesten door ze die potjes toe te dwingen. Nu zijn ze ook de leeftijd voorbij, maar ik heb soms ook nog wel 6 maanden potjes. die doe ik dan bij verse aardappels en vlees of zo.
Dat is niet zo raar hoor meid. Onze zoon deed het ook, alles uitspugen. K.a gebeld en overlegd wat we konden doen. Zij zei dat we gewoon 2x p.w aan moesten blijven bieden. Kindjes doen dat omdat het een reflex is, het hoort er niet denken zij en moet er dus uit. Om ze te leren dat het goed is en dat ze moeten kauwen dus gewoon aanbieden. Bij ons heeft het een tijd geduurd en toen begon hij het toch te eten. Hij was wel bijna 1 jaar, maar nu eet hij gewoon alles heerlijk op!