help!! baby 9 maand wil geen stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door lili20, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ohja als wij iets aten wat hij mee kon eten dan maakten we het zelf niet gepureerd, gewoon prakken dat ging wel goed. Dus misschien dat je dat ook kan proberen?

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben gewoon gelijk 12 maanden potjes gaan geven. Moet ze ook kauwen. En dat ging er prima in.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja kan je ook doen ligt ook wel aan je kindje denk ik. Wij vonden het trouwens ook zielig hoor maar ik snapte de beredenatie van de kinderarts wel. Het klinkt ook we logisch... Maar daarom zijn wij gewoon het eten gaan prakken en toen wende hij er eigenlijk makkelijker aan.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    IK ga denk ik ook maar eens de 12 maanden potje proberen dan.
    Wist niet dat daar zoveel verschil in zat.
    Maar een gewoon prakje wil hij ook niet dus waarschijnlijk 12 maanden potjes ook niet!

Is hier iemand die dat ook heeft gehad? Dat je kindje heeel lang nog gepureerd eten?
    Spraak ontwikkeling komt dan toch ook minder opgang??
    Alhoewel hij wel en paar woordjes praat en hele verhalen in babytaal tegen mij verteld.

Hij eet verder wel stukjes.. Koek etc.
    Dus hij kan het gewoon wel!!

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @jann dat was bij ons zoontje ook zo hoor:) die hebben we tussendoor ook gewoon heel lang gepureerd eten gegeven. Het komt vanzelf echt waar. Hij was ook pas rond de 1 jaar dat hij geprakt eten en met stukjes ging eten. Gewoon af en toe laten proberen of een tijdje wachten en dan weer een keer aanbieden:)

6. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    @ Jann, die van ons is al ruim 2 en eet nog steeds 6 maanden potjes! Die vind ze gewoon het lekkerste. Natuurlijk eet ze wel gewoon 'met de pot mee' en brood en andere dingen maar als wij iets eten wat ze niet lust of erg gekruid dan krijgt ze een 6 maanden potje.

8, 12, 15 maanden potjes of zelf gemaakte prakjes allemaal geprobeerd maar ze heeft echt maar 2 smaken 6 maanden potjes die ze lust of gewoon rijst/pasta met kaas. Dus ja dan maar dat ze groeit en doet het er goed op.

qua praten heeft ze er echt geen achterstand van opgelopen want ze praatte voor ze 2 was al in hele duidelijke zinnen.

Niet te druk over maken dus!

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ons zoontjes zijn ongeveer even oud, dus mijn zoontje zou het toch ooit een keer moeten gaan leren. We oefenen gewoon elke avond.
    Alleen nu ff niet omdat hij sowieso nu alles al uit zn mondje haalt..
    Hij heeft een zeer mondje.

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ XjC Wat fijn om te horen ;) Maak me maar weer minder druk dan dus.
    Thanks

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mijn zoontje doet dat nu ook hoor. Haalt ook alles uit zn mondje omdat het zeer doet door zn tandjes. Maar echt het komt wel goed ze leren het wel een keertje:)

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier bijna altijd vers, maar als we een potje geven, inderdaad de 12 maanden potjes! ;)

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij haddend at ook. alleen heb ik me er nooit druk om gemaakt. hij at pas stukjes brood met 10 maanden en dan nog hele kleintjes en zijn eten is nog best fijn. maar ik merk dat er nu steeds meer vooruitgang inzit. hij eet nu korstjes en gister had hij fijngesneden aardappeltjes met sperzieboontjes en niet meer gemalen en dat ging goed. het duurt dus een half jaartje langer mij kan het niet boeien. hij doet het op zijn tijd en zijn manier. stukjes fruit eet hij bijv nog niet maar gewoon potjes met stukjes erin die zijn veel zachter. wat heb je eraan als ze kopschuw worden omdat ze er steeds bijna in stikken. uiteindelijk komt het allemaal wel goed hoor. gewoon rustig aan doen en het een tijdje laten rusten en dan weer proberen op te bouwen.

12. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Anna is nu 8 maanden en eet gewoon met onze pot mee.. (aardappelen groente en af en toe vlees).. ik gebruik nooit zout, maar wel andere kruiden in de jus of op t vlees.. ik let daar niet op hoor.. niet meer.. ze lust t graag en mag alles hebben.. ook zout....dat lust ze wel... de potjes vind ze duidelijk neit lekker en kokhalst ook.. en zeg nou zelf.. die potjes zijn IEUW!!!!!...

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik vind niets verkeerd aan potjes hoor,smaken prima,maar dan moet je wel de olvarit nemen en geen kruidvat avondeten en de goedkopere merken,die zijn echt ranzig. (vind ik)
    Kruidvat biologische fruit potjes zijn ook erg goed.

afin, mijn dochtertje kan ook niet tegen stukjes,ik koop potjes van 8 maanden en pureer die dan nog even kort,dan is het niet zo fijn als die van 6 maanden maar er zitten ook geen stukjes meer in,is gewoon iets grover. zodra ze op een broodje gaat sabbelen gaat het goed totdat het stukje in haar mond zit en dan gaat ze kokhalzen.

Ach komt vanzelf wel denk ik. trouwens laatst met een patatje ging het wel goed.

14. Opening

Opening Niet meer actief

Hoi TS,

Hier heb ik dat ook gehad. Potje wou hij niet maar gewone stukjes wou hij wel. En zomaar ineens probeerde ik weer 8 maanden en at hij het wel. Dus ik zou me er niet druk om maken.

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hm de laatste dagen gaat het weer niet goed.
    vandaag had ze lekker haar papje op,geef ik haar nog een stukje brood en hop alles lag er uit.
    ik begin er niet meer aan. als ze 16 is zal ze toch wel een klontje kunnen verdragen?:D

16. adi

adi Niet meer actief

Ts maar ik lees dat jouw zoontje wel stukjes brood en koek wil eten? Waarom geef je hem dan zijn avondeten niet im stukken dan? Of laat hem van jouw bord meeeten. Hier accepteren ze die potjes ook niet meer sinds een maand of 8. Echt eten krijgen ze veel beter weg. En toen ik die 8maanden potjes had geproeft gaf ik ze groot gelijk. Die zijn gewoon vies.

Ik zou een kindje echt die prak niet meer voeren en gewoon even kijken wat die doet met een stronkje broccoli van jouw bord

17. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    nou meiden hier de 12 maanden potjes geprobeert. is al helemaal niks!

vandaag wortels met aardappels en vlees gemaakt gepureerd helemaal. moest ze ook niet. pfff wat een ellende. vers eten wil ze ook niet. terwijl ze wel wortels eet in de potjes.

Deel Deze Pagina