Hoi allemaal even een interesse vraagje. Mijn zoontje vaart goed bij een RRR. Niet perse vaste tijden, wel vaste "tijdvlakken". Dit houd voor ons in: anderhalf uur wakker tijd, anderhalf uur slapen. Als zijn slaap te kort is (om wat voor reden dan ook) is het niet gezellig meer en dit uit zich met name in de nacht. Houden wij ons strak aan zijn slaaptijden dan hebben we een makelaar lammetje. Hij slaapt overigens hé beste in zijn eigen bed. Herkent iemand dit? Zoja, hoe jij het als je bijvoorbeeld even naar de supermarkt moet, of een andere afspraak korter dan anderhalf uur. Voor een lopend bezoek aan de supermarkt doe ik hem in de draagzak. Maar we moeten bijvoorbeeld zo naar de hypotheker en ws met de auto vanwege het weer en tijdgebrek4. Ik zie het niet zitten om finn in de maxicosi in de wandelwagen en dan weer in de maxicosi te doen in hoop dat hij in de wagen slaapt. Idem dito met de draagzak, hij heeft dan wat gewiebel nodig om te slapen en het zit ook niet super lekker. Iemand tips of trucs? Ik wil hem ook niet voor elke poep en scheet maar naar mijn moeder brengen...
Hier ook gehad en plande echt alles in rondom de slaapjes. Alle afspraken zo dat er iemand thuis was, wanneer we weg gingen binnen een bepaalde tijd terug ( nu nog ) en wanneer het echt niet anders kon dan bv slapen in een camping bedje bij bv oma.
Ik zorg ook voor regelmatig slapen maar dat kan bij mij prima in de wandelwagen, draagdoek of auto. Anders ben ik en de twee dreumessen aan huis gekluisterd voor de baby.
Rrr als basis en als je dan op pad bent kunnen ze zich vaak prim aanpassen. En ja, dan zijnze vaak langer wakker maar door alle nieuwe indrukken vaak ook gezellig en nieuwsgierig. Vervolgens weer terug in het ritme.
Hier een huilbaby gehad; met rrr ging het uiteindelijk redelijk goed. We hebben ons hele leven om haar heen gevormd uiteindelijk. Het was geen doen (tig keer geprobeerd) janken en krijsen zodra we weg gingen door alle prikkels vermoed ik. Bij belangrijke afspraken (waar we beiden moesten zijn en wat langer duurde), kwam er iemand in huis oppassen (oma of zo). Voor de rest ging er altijd eentje van ons beiden. Het was maar voor 1,5 jaar gelukkig, maar het was best pittig. Ik zou het heerlijk hebben gevonden om mijn dochter overal mee naar toe te kunnen nemen. Helaas zijn kinderen die er gewoon niet aan wennen.
Nou veel herkenning lees ik al! Heb finn nu toch ook even bij mijn moeder gebracht, met een goed bedje eigen slaapzakje Etc slaapt hij daar gelukkig heel goed dus daar ben ik sowieso heel happy mee. Ik zie wel eens dat mensen met hun baby gaan picknicken ofzo....dan denk ik echt "hoe dan!"
Ja ik heb mij er ook wel eens over verbaasd. In het begin deden we het nog wel eens. Resulteerde in een krijsende baby waar ik mee op een verjaardag dat. Na een uur maar weg enz. Bij ins had het te maken met intolerantie/ allergie voor melk. Andere voeding en heel ander kind. Konden ook eens weg. Nu heeft ze nooit in de kinderwagen of maxi cosi geslapen bij een ander. Altijd op bed. Gelukkig gaat het nu makkelijker ze slaapt maar 2 x op een dag. Maar waren echt aan huis gekluisterd. Was stink jaloers op mensen die hun baby in de hoek van de kamer neer legde in de box ofzo en sliepen.
Ik heb haar vanaf het begin overdag ook in de wandelwagen laten slapen. M'n oudste gaat naar school en die moet toch echt gehaald en gebracht worden..
Hier nog maar 1 kindje, dus geen omkijken naar andere kindjes Wij gingen weg, buiten haar slaapjes om. Nu nog eigenlijk
Je kunt toch de maxi cosi op de kinderwagen klikken? Als je kindje dan slaapt dan hoef je niet over te pakken ect.
Bij de oudste plande ik alles tussen de slaapjes. Hier tijdvlakken van 3 uur, dus dat was al wat makkelijker. Maar met voeding ed was het al snel maar 1,5 uur die wij hadden. Nog steeds meestal goed gestructureerd. Maar met een baby en een dreumes is het lastig omdat je de dreumes ook wil geven wat hij nodig heeft. Ik probeer er langzaam vanaf te buigen en 1 of 2 dagen (niet achter elkaar) er toch wat meer rek in te forceren. Gaat alleen met hele kleine stapjes, dus plan ik de dingen meer als mijn vriend ook thuis is. Dan heb ik wat meer bewegingsruimte. Boodschappen doe ik direct achter de middagdutjes. Als de kleintjes hebben wat ze nodig hebben is het een stuk makkelijker winkelen.
Boodschappen doen wij dus in de draagdoek, dat beviel hier het beste! Maxicosi is hier helaas geen slaapplek, meer een dit vind ik niet leuk dus ga ik continue huilen plek!
Oh nee, oeps! Dat is niet handig dan he. Ik plan zelf ook alles om de slaapjes heen. Gevolg dat ik soms hijgend achter de kindwagen een sprintke trek naar huis omdat mijn zoontje zijn duim naar binnen floept omdat mama net ff te lang heeft staan te kletsen met die buurvrouw in de supermarkt. 🙈
Vanuit de draagdoek in de auto. De maxicosie is een autostoeltje en zo hebben wij hem ook gebruikt. Of met de wandelwagen naar de auto en daar in de maxicosi. Maxicosi is erg slecht voor een groeiende baby rug. En is ook niet bedoeld om te gebruiken als wandelwagen. Wij lieten de maxicosi ook altijd in de auto staan. Scheelt een boel gesjouw.
Dat begrijp ik, ik gebruik hem nooit als wandelwagen. Ik pak leg mijn zoontje er wel binnen in en neem hem zo mee naar de auto, ik gebruik geen draagdoek. Alleen ik kan me voorstellen als je een rrr baby hebt, hij slaapt in de maxi cosi en je dan maar een balangrijke afspraak moet, je deze keus wel zou maken. Je zit ook geen uren bij die afspraak namelijk.
Precies en aangezien de maxi cosi de enige plek was waarin onze zoon goed sliep... Voor korte uitstapjes heb ik daar nooit een probleem van gemaakt eigenlijk. Niet langer dan 2,5 uur dacht ik...
Ja absoluut hoor! Als finn wel makkelijk in de wagen of de maxicosi geslapen had had ik dat zonder schuldgevoel met regelmaat gedaan! Ik bedoel, het gaat niet ineens mis als ze wat vaker in die maxicosi zitten en nood breekt wet hoor!
Hier hetzelfde. Sliep niet in de maxi cosi, sliep niet in de wandelwagen, niet in de auto. Nu is ze 1,5 en eindelijk over op 1 slaapje en dat is zoveel fijner! Ik ben wel blij dat we het zo gedaan hebben, ook al vonden sommigen het misschien overdreven. Maar ja, makkelijk praten met kinderen die overal sliepen en die zaten 's nachts niet met een huilend kind van overprikkeling.
Pfff lastig he, Juulles! Ik ga met T alleen weg als hij wakker is. Hij is ong 1,5 a 2 uur wakker en dan heb ik van tevoren al spullen gepakt om weg te gaan. Ik ga vaak alleen naar de supermarkt en soms even bij iemand op bezoek. Vaak ga ik naar huis als T moe begint te worden, maar soms leg ik hem bij degene in een bed. Nu kan het nog, omdat hij niet rolt. Alleen weet ik mijn god niet hoe ik dat moet gaan doen als hij gaat rollen. Savonds met T naar een verjaardag doe ik niet. Durf dat niet aan. Veel te bang dat hij uit zijn slaap wordt gehaald en dan niet verder slaapt thuis...misschien heel dom hoor, maar komt nog wel.
Liekje81 idd dit dus. Snachts brullen brullen hier. Ik vind het gewoon zielig. Hij is vandaag dus voor het eerst naar mijn schoonmoeder gegaan en zij heeft zich ondanks 2 briefjes en 2 x gesprek niet gehouden aan de ritme tijden van finn dus hij had vandaag niet geslapen. En dat gaat zich uiten zodra het donker wordt. Dan gaat hij huilen en echt hoog en zielig huilen in zijn slaap. Echt sneu. Maar dat ziet niemand dus vinden ze dat ik m3 aanstel. Grasspriet ja het is soms errug lastig. Ik doe op dit moment ook niet zo veel. Vind finn zijn welzijn ff belangrijker. De meeste dingen doen we idd tussen flessen door maar dat is nog maar 40 minuten en 20 minuten fles! Hollen en rennen dus haha. Avond verjaardagen en visites doen we niet. Veel te druk en geen zin in een gillende baby snachts. We gaan alleen naar mijn ouders elke vrijdag maar finn heeft daar nu een camping bed en dat werkt