Sneetje in tandvlees

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anno1977, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een vraagje. Onze dochter was gistermiddag aan het kruipen en ik zie haar zo voorover klappen met haar gezichtje op de vloer. Natuurlijk doe je er niets aan op dat moment, het gaat zo snel! :$

Ze was helemaal overstuur, en kon niet stoppen met huilen. Haar mondje zat vol met bloed. In eerste instantie dachten we dat haar tand door de lip was, maar toen het meeste weg was zagen we dat er een sneetje in haar tandvlees zit. Van een van haar ondertandjes een stukje naar beneden. Ze gisternacht erg onrustig geslapen, werd steeds na een half uurtje weer wakker. Ze is verder wel heel gezellig en ze lijkt er weinig last van te hebben, ze eet alleen heel slecht, wil alleen maar zachte dingen eten. Zo'n sneetje moet natuurlijk even genezen, maar misschien is er wel meer aan de hand..

Is er iemand die dit ook eens gehad heeft met haar kleintje? Ik denk er over om toch morgen de tandarts maar even te bellen om er even naar te laten kijken...

2. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Onze dochter is een keer voorover gevallen op het kdv. Ze was bijna een jaar en had net haar eerste voortand boven, een klein streepje, maar toch(de 2 onder had ze ook).
    Na de val ook bloeden en eenmaal thuis zag ik een sneetje en een flinke bloeduitstorting op haar bovenkaak zitten, daar waar voortand nr 2 bijna door moest komen.
    Ik was bang voor de tand die nog niet door was, misschien beschadigd ofoz. Heb het toch een paar dagen aangekeken en nu blijkt er niks mis mee te zijn. Dacht er ook over om naar de tandatrs te gaan, maar bedacht me ook, dat die waarschijnlijk weinig kan doen....

3. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Hoi Seilenna,
    Bedankt voor je berichtje. Met mijn meisje gaat het toch wel hartstikke goed nu. Het sneetje is grotendeels dicht, maar ontdekte ook nog een wondje op de zijkant van haar tong dus wellicht dat dat ook meegespeeld heeft met dat ze niet wou eten. Mijn vriend wilde toch nog wel heel graag zeker weten dat dit niet schadelijk kan zijn voor het opkomen van volgende tanden, dus heb toch nog even de tandarts gebeld. Ze doen er inderdaad niets aan, de assistente kon onze vraag verder niet beantwoorden, dat moesten we de dokter zelf maar een keer vragen als we weer voor controle moesten. Iedereen weer gerustgesteld, en die vraag bewaren we wel voor als we de tandarts weer zien.

Deel Deze Pagina