Mijn dochter van 15 maanden is altijd een goede slaper geweest. Gaat om half acht naar bed tot de volgende morgen half acht. Ze werd dan wakker en begon een beetje te brabbelen. Maar sinds een dag of vijf is dit anders. Ze word nu stipt om half zeven huilend wakker en we krijgen haar dan ook echt niet meer stil. Ze wil dan echt uit bed. We laten haar vaak nog wel een minuut of twintig jammeren (met pijn in mijn hart) maar dan wil ze er ook echt uit. Tewijl ik zie dat ze nog supermoe is. Gevolg is dan ook dat ze rond half tien weer instort en negen van de tien keer een hazeslaapje doet van een half uur tot een uur. Middagslaapje is dan ook weer korter. Kortom, het is een beetje een rommeltje met slapen de laatste tijd. Wie herkent dit? Is het een fase? Gaat het over en hoe ga ik hier het beste mee om?
Hier is het ook zo momenteel... Hij wordt 's ochtends vroeger wakker dan eerst, en stort dan om 10.00 helemaal in (terwijl hij eerst tot 11.00/11.30 wakker kon blijven). Tussen 12.00 en 13.00 wordt hij dan weer wakker, en dan is het nog een hele lange ruk tot zijn avondbedtijd.... Heel af en toe krijg ik hem 's middags ook nog een keer in bed, maar vaak ook niet, waardoor hij niet te genieten is aan het eind van de middag. Gelukkig slaapt hij wel de hele nacht door zonder wakker te worden, dus ik mag niet klagen. Ik heb ook geen idee wat het is...zal inderdaad wel weer iets van een fase zijn
Hier slaapt ze inderdaad ook de hele nacht door, dus ja, mag eigenlijk niet klagen. Maar ben gewoon verwend met het slapen tot half acht... Nu is het 's ochtends echt stukken minder relaxed: douchen met een huilend kind in haar bed...
Dacht ik ook al aan, maar zodra ze uit bed is is het over met het huilen.... Ik denk dat als ze honger heeft dat ze dan wel blijft huilen toch? En dat is niet het geval. Zondag hebben we haar maar bij ons in bed genomen en daar heeft ze nog rustig een half uurtje gespeeld en liggen loungen... Honger is het dan denk ik niet toch?
Loungen.... Het is soms moeilijk, ik weet het ook niet. Hier slaapt Charlotte vaak door van 8 tot 8 maar soms ook niet. Dan wordt ze huilendwakker (middenin de nacht wel) en dan is ze met niks te troosten. Vannacht ook weer om 1u, ik heb haar tussen ons in gelegd (omdat ik geen zin had om een uur lang 10x op te staan en door haar kamertje te lopen met haar op mijn arm) en na een uur sliep ze nog niet, lag ze te brabbelen en wilde ze spelen. Toen rustig gezegd dat ze naar haar eigen bedje ging, slaapzak weer aan en in haar bed gelegd, heeft ze de hele nacht doorgeslapen. Wat dat nu is soms, ik weet het helaas ook niet (maar vermoeiend is het wel ).
Ja, het was echt loungen... lekker tussen ons in liggen en beetje staren en frutselen aan het dekbed... Weird toch? Maar lekker doorslapen ho maar... Terwijl ik echt zie dat ze zo nog een uur zou kunnen slapen... Wordt ze veel gezelliger van. Hoop dat het snel weer over gaat. Tijd terug heeft ze het een week gehad dat ze om zes uur wakker was. Maar dan brabbelde ze gewoon. Nu is het echt in een keer heel hard huilen. Vind het echt vreemd.
Hahaha ik zie het al voor je... 'wat doet je kind nou' 'jaaa ff loungen' Er is rond de 15 maanden wel een sprong (64 weken) ik weet niet of je daarin 'geloofd' maar hier klopt het eigenlijk altijd..