Hij duimt sinds 2 dagen. Wat doe ik hier aan? Dacht net dat hij van de speen af was en nu begint hij ineens te duimen?
wat doe je hier aan??? pff dacht dat t een grap was toen er help stond haha! Wat maakt dat nou uit? Heeft toch gewoon zuigbehofte? Stuk makkelijker dan speen al zeg ik t zelf
Nou aangezien ikzelf 10 jaar een beugel heb gehad , lijkt het me prettig voor S dat hij dat later niet hoeft. Als er niks aan te doen is dan niet maar lijkt me toch fijner voor hem ..
Ik heb ook een beugel gehad dus vindt het ook niet ideaal....maar niks aan te doen. Trouwens hier ook al veel vroeger met duimen begonnen dan 5 maanden.
Thirza duimde bij 2 maanden en Caitlyn begint ook al.... Ik zou er niet te panisch over doen: een beetje duimen kan niet zoveel kwaad en tegen de tijd dat dat wel kwaad kan, kun je het ze gewoon weer afleren. Tegenhouden zal ws niet lukken en veel kids die geen speen meer krijgen, gaan over op de duim. Ik heb als kind geduimd en geen beugel nodig gehad. Mijn broer ook en die had wel tandcorrectie nodig. Verschil; ik duimde 's nachts, hij ook overdag als ie aan het spelen was. Duim en speen zijn vooral schadelijk als het teveel gebeurt.
Ons meisje duimt nu ook n maand, maar ze vind m toch wel indd. Heb geprobeerd t tegen te gaan, zonder succes. speen vind ze vies & duim niet. lekker in mee gaan, en straks als ze groter is kun je t altijd nog afleren.
vroeg is het niet hoor, hier ook baby die binnen paar weken ging duimen. wil je kindje de speen nog. zou ik daar weer op overstappen. is toch makkelijker af te leren en iets beter voor het gebit. zo niet, duimen kunnen ze ook echt afleren hoor. hier ergens bij 2 -2,5 jaar gestopt.
Hier had ie z'n duim ook heel snel door, scheelde een hoop traplopen :-D Was zelf ook een duimer en beugelloos gebleven maar je zou misschien nog terug kunnen gaan op de speen ja als je echt zo erg vindt, misschien trapt ie erin.
Ik heb altijd een speen gehad als baby zijnde en ook een beugel gehad dus dat maakt niets uit. Hier duimde ze bij 4 maanden, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Ze hoefde nooit een speen en ze duimt zich zelf in slaap en het is echt der dingetje als ze vertrouwen zoekt. en ik vind het er onwijs schattig uit zien!
tja maar om nou bij een baby zo klein duim uit de mond te halen omdat die dan misschien later een beugel moet? Komt wel goed, hiee was t duimen echt een uitvinding!
Ik zou het hier ook niet heel erg vinden. Ze doet het hier af en toe of op haar vingertjes sabbelen. Maar om in slaap te vallen heeft ze haar speen nodig. Ik duimde vroeger ook en ben beugelloos gebleven. Maar ik ga me er bij een baby echt niet druk om maken.
Je zou nog kunnen kijken of je kleine de speen wilt. Maar tot 1,5 jaar zou ik me niet druk maken. En daarna kan je altijd kijken voor vieze middeltjes.
Onze dochter heeft maar heel even een speen gehad, maar duimen kan ze niet/ doet ze niet. Ze ligt al vanaf 3 maanden oud in een slaapzak met lange mouw overdag doet ze het niet... Oké... Ze sabbelt de slaapzak wel helemaal vies bij dr mouw, maar beter dan een duim vind ik
Hier oo een duimer sinds ze 2 maanden is, toen was ze de speen zat. Ze duimt alleen bij het in slaap vallen of als ze heel moe is. Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd. Het dochtertje van mijn vriendin huilt zo'n 8x per nacht omdat ze de speen kwijt is, daar hebben wij geen last van. Het enige nadeel is dat haar handjes vuurrood en schraal zijn van het sabbelen, en dat ik ze niet flink dik kan invetten als ze ze daarna in haar mond stopt, dat lijkt me vies.
Dat is dus een fabeltje. Het enige voordeel aan een speen, is dat je die af kunt nemen en een duim niet. Daarmee is het wat gemakkelijker 'af te leren', (mits je kind dus bij afnemen van de speen niet alsnog de duim pakt), maar spenen zijn NET ZO SLECHT voor de tanden als duimen...
Mijn zoon duimde in mijn buik al, was goed te zien op de echo.. En na de geboorte duimde hij eerst alleen als hij per ongeluk zijn duim of een vinger/knuistje gevonden had. Later ging hij steeds gerichter zijn duimpje pakken en is dus al vanaf een paar weken oud een echte duimer. Hij wilde ook nooit geen speen, alle soorten geprobeerd maar helaas.. Tsja wat doe je er aan? Hij is tevreden en pakt hem alleen bij vermoeidheid dus ik maak er nu nog geen punt van. Het afleren zal lastig worden maar het is nou eenmaal zo..