Help baby duimt !

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tweekids, Nov 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knap

knap Niet meer actief

Ik zelf heb tot mijn 15 de jaar altijd geduimd nooit een beugel nodig gehad mijn tanden staan mooi recht.

Mijn zoon van nu twaalf heeft een flinke overbeet en heeft nooit een speen gehad en nog nooit geduimd net gehoord dat het z.n vier jaar gaat duren voor hij er klaar mee is. Dus het zegt niet altijd wat.

En wat doe je er aan lekker laten duimen ideaal middel. Je duim raakt niet zo snel zoek. En meestal zijn duim kinderen lekker rust. Hoeft niet altijd zo te zijn maar ze pakken hun duim als ze zich niet lekker voelen moe zijn ect. Speen ben je altijd kwijt of aan het zoeken er zitten dus zeker wel voordelen aan een duim en vind het altijd vertederend een duimend babytje:)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou er niet een drama van maken. Het is nou eenmaal zo en je kan zijn handjes vastbinden maar dat lijkt me erg dramatisch....

Misschien ter geruststelling; mijn jongste heeft een aantal maanden geduimd bij het in slaap vallen, totdat ze een paar weken terug tandjes kreeg; sindsdien heeft ze het geen enkele keer meer gedaan! Denk dat ze zichzelf een paar keer pijn heeft gedaan. Ben benieuwd of ze nog weer gaat beginnen maar vooralsnog niet.

3. debbybosma

Apr 29, 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    Idd, ik zou me niet druk maken, ik heb nooit geduimt of een speen gehad en heb 5 jaar met een beugel gelopen, las net dat iem. geduimd had en geen beugel nodig had. als hij wat ouder is kun je die vieze nagelak gebruiken of proberen met stickerbeloning. Zou hij misschien tandjes krijgen, die van mij kreeg ze met 4,5 maand en begon toen ook z'n vingers in de mond te stoppen

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon kon zn duim niet vinden want die was vreselijk druk in de weer met zn armen altijd! Die sliep ook strak ingebakerd eerste drie maanden dus dat wers een speen. En die heeft hij nog steeds..... Maar we wilden die hem nog niet afnemen vanwege verhuizing andere kamer,geboorte zusje en laatst was ie van de trap gevallen en had een flinke wond op zn hoofd dus hebben we het ook even uitgesteld.

Onze dochter sabbelt op dr knuistje/slaapzak/mouw jas enz. Die gingen we na twee weken inbakeren en omdat we "geleerd" hebben van onze zoon ook de speen er maar gelijk bij afgeleerd. En sinds ze die niet meer krijgt is ze hard op zoek naar haar duim maar die kan ze nog niet echt vinden ;)

Dus hier is het speen of duim... Voorkeur gaat toch wel uit naar duim want die kan ze niet kwijtraken en is altijd in de buurt. Bij zoon moesten we er periodes 's nachts tig keer uit omdat hij dat ding weer eens kwijt was! Niet echt bevoordelijk voor zijn en onze nachtrust!

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Het maakt toch niet uit of je baby gaat duimen?
    Lijkt mij ook wel makkelijk, hoef ik niet meer elke keer mn bed uit om die speen terug te stoppen :D ..

Ik heb zelf ook altijd geduimt, maar nooit een beugel gehad.. En ik ben er ook vanzelf mee gestopt..

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is een zeer fanatieke duimer. Ze duimt vanaf dat ze een maand of 8-9 is. Vrij laat begonnen dus. Daarvoor nooit geduimd of een speen gehad. We proberen het af te leren, maar dat lukt nog niet.

Onze jongste heeft als baby een grotere zuigebehoefte als de oudste, en zij wilde wel een speen. Ze heeft een tijdje veel op haar handjes gesabbeld en ik was bang dat ze toch zou gaan duimen. Maar ze is nu zo gek op de speen dat ik niet denk dat dat gaat gebeuren. Afleren wil ik niet voordat ze een jaar is (evt wel overdag), omdat onze oudste ook zo laat pas is gaan duimen.
    In jouw situatie zou ik toch kijken of je kindje de speen nog wil. Duimen afleren kan echt een crime zijn..

Share This Page