Wat doen jullie met je baby van 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wij hebben een babygym, een speelmat, knisperboekjes, rammelaars, bijtring, knuffeldoekje maar wij hebben het idee dat ze er een beetje op uitgekeken raakt. Sinds gisteren laten wij haar soms even in de kinderstoel zitten en daar hebben we een speeltje met zuignap op het blad.
    Wat hebben jullie voor je baby van 6 maanden en wat doen jullie samen?
    Ben zeer benieuwd!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn kindje is iets jonger maar speelt graag met lepeltjes (waar ik bij blijf) en met ringen van de Intertoys. Ook met doekjes van verschillende stoffen voelen vind ze leuk, misschien heb je er wat aan.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ons meisje vindt dit Activity bal kralenframe – Liesjes Houten Speelgoed sinds kort helemaal geweldig. Daar kan ze echt heel lang mee spelen.
    Wat we sindskort samen doen is boekjes lezen, gewoon simpele prentenboekjes met een beetje tekst (de vis zegt blub, etc.;) ). Door steeds hetzelfde boekje te gebruiken lijkt het soms alsof ze dingen gaat herkennen, ze wordt er echt steeds enthousiaster van. Daarnaast op schoot liedjes zingen (klappen in de handjes) vind ze erg leuk.

Ze vind het nu zowieso leuker om wat langer rechtop te blijven zitten ipv plat in de box te liggen. Dus nu gebruik ik sinds kort ook af en toe de wipstoel.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja liedjes zingen doen we ook vooral poesje mauw brengt een big smile op haar gezichtje! Ik ga even neuzen bij de speelgoedwinkel morgen. Ze wil idd hiet ook niet steeds liggen. Ik blijf de tips volgen!

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liedjes zingen, babygym, speelkleed, knisperboekje, rammelaar van Nijntje, knuffel met gekleurde poten en verschillende stofjes, treintje met blokjes, stapelbekers.

Ik neem haar ook regelmatig op schoot om even zittend te kunnen spelen, inderdaad ook boekje met plaatjes kijken vindt ze superleuk. Verder probeer ik gewoon dingen zoals plastic, een opblaasbare trommel.

We hebben een hocker aan de bank staan en een vierkante salontafel, allemaal even hoog, dus regelmatig maak ik een hele grote 'speelplaats' met speelkleed ed, kan ze ook veel rollen en bewegen en we kunnen er lekker bij gaan liggen en met haar spelen en kletsen, vindt ze echt leuk!

6. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    hier begint ze ook een beetje uitgekeken te raken van een aantal dingen, andere dingen begint ze nu veel leuker te vinden. ik heb het geluid ding (sorry voor de omschrijving) van de activity nu aan de box hangen en een knuffel met spiegeltje ernaast. en gelukkig kan ze sinds kort rollen en lukt het haar nu om echt de hele box rond te komen ipv frustraties dat het niet lukt.

verder heb ik haar regelmatig op haar buik op het lounge deel van de bank zodat we het op de knietjes kunnen oefenen, aangezien dit duidelijk de volgende frustratie aan het worden is. (achteruit ipv vooruit) ook zitten vind ze erg leuk om te doen dus tegen kussens aan met speeltje en mij ernaast is ook groot succes.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Deel Deze Pagina