inbakeren en krijsen bij fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missguit, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    hoi!

Ik ben gastouder en ik zit te googelen en te denken van waarom mn gastkindje écht niet haar fles wil drinken..(difrax mt M)En ik heb de 3 standen speen (stand I al geprobeerd..maar wil ze ook niet..)
    Ze heeft veel gehuild, zijn al bij de KA komt niks geks uit voren van waar ze last van heeft.
    Nu is het zo dat ze de fles gewoon écht niet wil...ja of een paar slokken..
    vorige week al een uur mee rond gehobbeld..
    Vanmorgen pakte ze m wel..dronk ze m lekker leeg..tussendoor wat boertjes.Had ze 70 cc over...zit ze lekker op schoot..spuugt ze uit het niets heel de fles uit:$...
    Nu vanmiddag om 15.00u fles...fles, speen in haar mond en begint al enorm te huilen:(..
    Ze pakt m niet...krijsen krijsen...uiteindelijk 70 over (vd 180cc)
    Wat kan dit zijn??Moeder had thuis al Avent fles geprobeerd maar dat wilde ook niet..Ze geeft 's ochtends en savonds nog BV..maar ze heeft niet meer zoveel productie zei ze vanmorgen..dus waarschijnelijk binnenkort helemaal FV..

Maar waarom drinkt ze de fles niet?Zou ze zo graag goede 'tips'/adviezen willen geven..
    Zelf zegt moeder..ja als je de speen er maar lang genoeg in houdt dan pakt ze m vanzelf wel...ehm nou bij mij niet haha..ze wordt dan helemaal wild en krijst enorm...:(
    Ze wordt overigens ook ingebakerd..
    Pff..ik heb geen tijd om ruim een uur of langer een fles 'proberen'te geven..
    Heb nog 3 andere gastkinderen hier rondlopen die hun aandacht nodig hebben...

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste wilde de fles ook niet (had borstvoeding gegeven)... Uiteindelijk kwamen we uit op de Tommee Tippee fles met een variflow speen. Na een tijdje ging het steeds beter... Flesweigering gebeurt wel vaker met bv-kindjes. Tsja, wat je eraan kunt doen, ik weet het verder niet. Misschien vindt ze de flesvoeding niet lekker?

3. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt er idd op dat ze een flessenwijgeraar is. Mijn zoontje moest ook niks van de fles hebben (kreeg de eerste maanden ook de borst). Een drama was het. Uiteindelijk is hij uit de tommytippee gaan drinken.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hoe oud is het kindje en hoe vaak krijgt ze per dag voeding / welke hoeveelheid?

Eerste waar ik aan denk is spruw, maar misschien ook reflux (ivm het spugen/krijsen) of tepel/speenverwarring en dus flesweigeren?

Je zou moeder kunnen tippen om over te stappen op de tommy tippee fles of evt. medela calma.

5. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Zelf werk ik ook als gastouder en heb meerdere kindjes gehad die de fles weigerden, zonder medische reden. Dit gebeurde ook weleens terwijl zie al vaker de fles hadden gehad bij mij. Zowel kindjes die alleen BV kregen als kindjes die ook FV kregen.

Ik heb verschillende soorten flessen geprobeerd, om te kijken of dit wat uitmaakte. In de meeste gevallen helaas niet. Temperatuur van de voeding kan wel verschil maken, net iets warmer dan je normaal zou doen (echt net aan hoor, anders is het te warm). Het hielp ook weleens om het kindje dicht tegen me aan te houden en dan mijn hand op het vrijliggende wangetje te houden, leek extra geborgenheid te geven ofzo. Ik weet niet hoe oud het kindje is, maar je kan proberen de voeding uit een bekertje te geven.

Verder weet ik even geen tips meer. Weet alleen dat het best zwaar kan zijn op een gegeven moment. Vooral als er nog meer kinderen rondlopen die je aandacht nodig hebben. Toch anders nog eens aan moeder navragen hoe ze het thuis doen. Desnoods komt ze het maar een keer bij jou thuis voordoen, of doe jij het samen met haar. Kijken wat het beste werkt. Succes ermee in ieder geval.

Deel Deze Pagina