Hoi Meiden, Ons mannetje is nu bijna 6 mnd. Sinds hij 4 mnd is krijgt hij fruit. Sinds hij 5 mnd is krijgt hij groente. Sinds het begin eet hij goed van de lepel. Nu sinds 1,5 week is het een drama! Hij wilt niet meer van zn lepel eten.... Houd zn lippen stijf op elkaar Nu probeer ik hem aan t lachen te maken, zodat hij zn mond open doet. Maar ja, is ook niet echt de juiste oplossing. Iemand tips? Misschien andere lepel aanschaffen?
Bij ons weigerde mevrouwtje de fles en alles wat haar aangeboden werd. Het heeft 2 weken geduurd, maar nu gaat het weer goed. Mogelijk dat mevr 1 van haar weken had, zei de huisarts. Vooral niet dwingen was het advies. Evt een ander lepeltje proberen. Misschien krijgt hij tandjes?
Gaat vanzelf weer over. Mn dochter eet nu ook al 3 maanden, maar er zijn nog avonden dat ze pertinent niets in haar mondje wilt. Vooral bij groenten wil ze vaak niet eten, fruit gaat meestal wel goed. Maar vooral niet forceren, geen hapjes in de mond stoppen als ze niet willen, dat is nergens goed voor. Je kindje krijgt gewoon nog melk en daar groeien ze van, niet van die paar hapjes eten, dus aanbieden en als hij niet wilt, dan niet. Je kan ook je kindje zelf laten eten, dat scheelt hier vaak wel! Wil ze zelf niet eten, en ook niet met een lepeltje, dan stoppen we gewoon.
hahah, bij mijn dochter is het echt niet meer een paar hapjes, die eet gewoon met de pot mee, en veel ook! Maar die begint nu ook een beetje de lepel te weigeren. Zij wil nu graag zelf eten en dat gaat steeds beter. Als ik toch met een lepel iets wil geven geef ik haar iets anders in haar andere hand ter afleiding en dan gaat het prima. Vaak een eigen lepeltje, vind ze leuk. Maar een pannenlap werkt hier vaak ook wel...
Je kunt proberen om zijn fruit en groente in stukjes aan te bieden. Wie weet vindt ie dat veel interessanter! EDIT: die stukjes kan hij dan zelf pakken en in zijn mond stoppen