Woensdag middag: Hoera Frederique kan om rollen van rug naar buik! Donderdag ochtend 3.30- 5.00: 15x mijn bed uit omdat mevrouw omrolt, niet terug kan komen en gaat huilen! Is hier iets tegen te doen? Uit eindelijk slaapt ze toch steeds op haar buik.... Laten liggen of terug draaien?
Liggen laten als ze zo slaapt. Tenzij ze gaat huilen. Hier hetzelfde probleem gehad, nu slaapt hij veel op de buik en soms moet ik nog wel eens eruit omdat hij dan helemaal bovenin op de buik ligt, in de hoek, en niet teruggedraaid komt (ook ivm onhandige helm).
Gewoon laten gaan inderdaad, heeft hier 2 maanden geduurd voordat mevrouw doorhad dat ze ook op haar buik kon slapen . Terugrollen kon ze wel al meteen, maar daar dacht ze niet zo 1-2-3 aan blijkbaar. Ze vindt het ook veel te leuk om op haar buik te liggen, maar ze wilde ook slapen, terwijl ze in het begin nog niet op haar buik wilde slapen. Lastig . Ik zou haar op haar buik laten liggen als ze zo in slaap valt. Ik heb Eva de eerste 2 nachten wel teruggedraaid, maar de 3e nacht draaide ze net zo hard meteen weer terug, in haar slaap.
Lijkt me inderdaad lastig! Hier nog geen draaier, wij moeten dat nog gaan krijgen Geen idee wat je eraan kan doen.
Besloten haar gewoon te laten liggen als ze slaapt en niet huilt. Anders moet je 24 uurs diensten gaan draaien als ouders zijnde!
Ojee, Jesse kan sinds twee weken ook omdraaien, maar in bed heeftie het gelukkig nog nooit gedaan. Zal vast ook wel gebeuren binnenkort. Kan me niet herinneren overigens dat onze oudste kinderen dat deden, maar die sliepen altijd op de buik, dus was het niet zo erg als zij zich op de rug zouden rollen.
Yup, hier hetzelfde.... Rolt naar z'n buikje, slaapt eventjes door, maar gaat dan toch zachtjes (in zn slaap) huilen. Dus dan keer ik hem maar eventjes..hij slaapt hier gewoon doorheen, dus dat is het punt niet!
ik ga verder niet uitwijden over of het zo gevaarlijk is of niet als men beweerd, maar het helpt echt wel hoor, je moet het alleen ff door hebben hoe je hem moet instoppen aan de achterkant...!
Hier hetzelfde. Soms valt ze in slaap op haar buik en soms zet ze ht op een krijsen, waardoor we haar regelmatig moeten terugdraaien. De slaapzak zit trouwens nog keurig achterin onder de matras. Maa mevrouw worstelt net zolang dat ze gedraaid in haar slaapzak op de buik ligt. Dan ligt ze zo in de kreukels dat ze het zeker op een brullen zet. Dus wij laten tegenwoordig de slaapzak los aan de achterkant, het helpt toch niets. Je kunt het proberen, maar die kleintjes zijn slimmer dan je denkt. Ik hoop gewoon dat ze snel doorkrijgt hoe ze terug moet draaien. Ik duim ook voor jullie! Maar gevaarlijk op de buik slapen....nee, sorry dat geloof ik niet. Tess kan haar hoofdje prima van links naar rechts draaien en gaat niet met de neus plat in de matras liggen.....Gewoon een tijdje observeren en er vertrouwen in krijgen.
Gewoon laten liggen, zo ie het hier ook gegaan. Aan het begin was ik ook vaak bang dat ze zou stikken omdat ze met haar gezichtje helemaal in het matras lag, soms draaide ik haar dan terug wanneer ze goed sliep. Nu niet meer hoor, ze slaapt alleen maar op haar buik!
ik stop haar slaapzakje ook in aan de achterkant....waarom is dit gevaarlijk? wat kan er gebeuren? anders doe ik t niet weer natuurlijk!
Als ze nog niet zo behendig zijn dan kunnen ze moeilijker terugrollen naar de rug als de slaapzak verdraaid vast zit aan de onderkant denk ik.
Ik doe Lianne in een slaapzakje, maar helaas heeft ze van de week ontdekt dat ze ook met de slaapzak kan omrollen. Ik vind dat maar eng, hoor! Maar wat ik nu doe, is het lakentje heel strak bij de matras instoppen aan beide kanten. Ze ligt dus niet vast met de slaapzak zelf, maar het lakentje houdt haar wel keurig op d'r rug. Ze kan er ook niet met haar gezichtje onder komen, want ik doe het lakentje tot onder de oksels en dan de armpjes erboven. Tot nu toe werkt dit goed.
Dat heeft hier maar heel kort gewerkt hihi. Niet lang daarna was meneer niet meer onder de indruk van strak ingestopte lakentjes.
Ik denk dat dat hier ook niet zo lang gaat werken, hoor! Maar tot nu toe gaat het goed op die manier.