Volgens mij heeft onze dame de zesde ziekte. En nu? Zijn jullie bij de huisarts geweest? Duurde het lang? Was de volgorde van uitslag bij jullie ook van armen, naar rug, buik en dan pas gezicht?
ik ben met sascha 2x bij de huisarts geweest maar die kon niets vinden. ze heeft 4 dagen koorts gehad en daarna uitslag. de uitslag verdween met 2 dagen weer. waarom denk je dat ze de zesde ziekte heeft? de uitslag komt erna pas.
Wij kwamen er pas achter dat het de 6e ziekte was, toen de vlekjes er al waren.. We dachten dat hij koorts had van zijn tandjes (als was de piek van 39,9 wel iets hoog). Maar hij was vrolijk genoeg. Toen de vlekjes er waren was de koorts ook weg. En toen had het niet zoveel zin meer om de huisarts te bellen
Is een virus infectie... Sophie heeft het 3 weken geleden gehad,eerst 2 a 3 dagen hele hoge koorts...( we dachten nog wat heeft ze,er was niks van een verkoudheid ofzo te zien...) toen kwam de uitslag,ben bij de dokter geweest en het was zesde ziekte... Ze is er goed ziek van geweest,eten heel slecht... Succes ermee!
zou het niet de 5e ziekte zijn? Britt heeft de 6e ook gehad. 3 dagen koort en daarna 3 dagen vlekjes, alleen op rug en buik. Bij de 5e zitten de vlekken overal...
dat vind ik dus ook zo ingewikkeld. De zesde begint met koorts. Dat heeft ze ook gehad, maar ook maar een dag of twee. Daarvoor had ze wel al vlekjes. Dat lijkt dan weer meer op de vijfde. Maar ze zijn op de armen en romp begonnen en niet in het gezicht. En dat wijst weer op de zesde..... Ingewikkeld hoor. Ik houd het maar op de 5/6e ziekte denk ik. Maar ik geloof niet dat als ze nog speelt enzo niet naar de huisarts hoef toch? Eten is momenteel wel minder, maar er komt genoeg drinken in. Ingewikkeld soms, mama zijn...
ons zoontje heeft vorige week ook zesde ziekte gehad. Hij heeft 3 dagen koorts gehad. Zelfs over de 40 graden. Daarna was de koorts verdwenen en kwamen de rode vlekjes, alleen op de armen en op het gezicht.
Wij hadden de huisarts gebeld, omdat ze opeens onder de vlekjes zat en dat bleek dus de zesde ziekte. Ze had al even een dag of 3 koorts gehad, maar we dachten dat dat kwam omdat haar 1e tand ook precies die dagen door was gekomen. Verder kun je er weinig aan doen, gewoon uit laten zieken.
Sverre heeft nu ook al 2 dagen hoge koorts; maar hij voelt zich ook echt ellendig. Gisteren bij de huisartsenpost geweest omdat ik oorontsteking vermoedde maar dat is het dus niet. Voelden jullie kindjes bij de 6e ziekte en de koorts zich ook zo naar? Hij huilt heel veel, zit zichzelf duidelijk in de weg, wil alleen maar bij je zitten maar ook weer niet..
sascha huilde ook veel, ze vond niets meer leuk. de dokter kon op het eerste gezicht niets vinden, we moesten urine opvangen maar dat was niet gelukt. na 4 dagen koorts was het ineens over en had ze uitslag, volgens mij duurt de koorts gemiddeld zo'n 3 tot 5 dagen
Joëlle heeft afgelopen week ook de 6e ziekte gehad. Het begon met koorts (39,6), waarschijnlijk een paar dagen. We dachten dat ze door het warme weer zo warm aanvoelde en zichzelf duidelijk in de weg zat... tot er uitslag kwam afgelopen donderdag.... We zijn donderdagmiddag even naar de dokter geweest, die heeft haar even helemaal nagekeken (keel, oren, ogen, vlekjes). Ze hoeste ook best wel veel en we hadden het idee dat ze last van haar oren had en dat bleek ook wel. Zaterdag was ze al redelijk opgeknapt en vandaag ook, ze is alleen nog zo snel moe. Ze slaapt overdag 3x van 1 tot 2 uur! Een mooie omschrijving wat wij in ons boek vonden over kenmerken van de ziekte was: algehele malaise. Geheel van toepassing